Maksymilian Śleziak • Porady

Korzyści z pozycjonowania

Każdy prowadzący własną stronę internetową – bloga, witrynę swojej firmy czy sklep internetowy – wie, jak ważną sprawą jest systematyczne zwiększanie na niej ruchu. Tylko w taki sposób można pozyskać nowych klientów i sprawić, aby nasza marka stała się rozpoznawalna. Jednak aby klienci do nas trafili, muszą nas najpierw odnaleźć, a niezliczona ilość innych stron internetowych z pewnością temu nie sprzyja. Pomóc może w tej sytuacji pozycjonowanie swojej witryny w wyszukiwarkach internetowych. Dla wahających się przed wdrożeniem tego narzędzia marketingu internetowego i taniej promocji w sieci – lista głównych korzyści wynikających z zastosowania pozycjonowania.

1. Zwiększenie ruchu na stronie

Pozycjonowanie jako działanie zmierzające do jak najwyższego uplasowania danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania wpływa bezpośrednio na zwiększoną liczbę odwiedzin witryny.

2. Pozyskanie nowych klientów

Łatwość w odnalezieniu strony w Internecie przekłada się automatycznie na możliwość dotarcia do większej liczby nowych odbiorców poszukujących towarów bądź usług, jakie może im zaoferować nasza firma.

3. Zwiększenie sprzedaży internetowej

Większy ruch na stronie, przyciągnięcie nowych klientów ma swoje odbicie we wzroście sprzedaży produktów. Dotyczy to przede wszystkim działalności sklepów internetowych.

4. Znak wiarygodności firmy

W momencie, gdy odbiorca spostrzega wysoką pozycję firmy w wynikach wyszukiwania oraz widzi na jej stronie zwiększoną statystykę odwiedzin wzrasta w nim uczucie zaufania do świadczonych przez firmę usług.

5. Współczynnik rozpoznawalności

Strona internetowa, pojawiając się często w pierwszych wynikach wyszukiwania, staje się dla odbiorcy rozpoznawalną oraz pewną marką. Użytkownik zapamiętuje jej znaki rozpoznawcze – nazwę, logo, dzięki czemu kolejnym razem może ją bez problemu odnaleźć.

6. Małe koszty

Pozycjonowanie jako rodzaj e-marketingu jest specyficzną formą promocji danej strony w Internecie. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy jest jednak o wiele tańsza i przez to bardziej opłacalna.

7. Dotarcie do klientów z branży

Dzięki pozycjonowaniu docierać możemy nie tylko do klientów, których potrzeby są niesprecyzowane, ale także do odbiorców poszukujących konkretnego produktu, nierzadko specjalistycznego, oferowanego przez niewielką liczbę przedsiębiorców. Tym samym pozycjonowanie wspiera firmy świadczące bardzo wąski zakres usług, adresowanych do ściśle określonej grupy klientów.

Pozycjonowanie jest procesem złożonym. Jego działanie nie kończy się jedynie na zareklamowaniu marki. To ciągłe dbanie o utrzymywanie jej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby pozycjonowanie przyniosło jeszcze lepsze efekty, warto wzbogacić je o linki sponsorowane czy Miejsca Google – wówczas firma zostanie ulokowana na Mapach Google.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym