Maksymilian Śleziak • Porady

David Allen

David Allen stworzył założenia i zasady systemu zarządzania zadaniami GTD, który docelowo ma poprawić Twoją efektywność pracy i sprawić, że nie tylko będziemy pracować lepiej, ale także szybciej. W efekcie więcej wolnego czasu otrzymasz na realizacje własnych przyjemności. Przed 30 rokiem życia Davidowi Allanowi nie udało się osiągnąć sukcesu, ale jak widać nie przekreśliło to jego kariery życiowej. Poproszony o utworzenie programu poprawy efektywności pracy kadry managerskiej firmy lotniczej stworzył korzystne rozwiązanie dla osób mających problem z organizacją swoich zadań. Udało mu się to mistrzowsko, gdyż technika ta zyskała ogromna popularność na całym świecie. Stosującym tę metodę pozwala uwolnić się od bezładnie krążących po głowie myśli, uporządkować je, a w efekcie zwiększyć czas przerw i skrócić czas pracy, jednocześnie czyniąc go bardziej wydajnym. Pamiętaj jednak, że aby ostatecznie zaoszczędzić czas trzeba wiedzieć, że należy trochę go na początku poświęcić.

Dlaczego warto stosować GTD?

Najistotniejsza korzyść wynikająca ze stosowania metody autorstwa Davida Allena to zaoszczędzenie czasu w pracy. Dzięki niej wydłużysz czas trwania swoich przerw i skrócisz czas wykonywania zadań, który nie będzie przeciągał się w nieskończoność i zadręczał Twojego umysłu.  Metoda GTD uniemożliwi Ci zapomnienie o jakimś zadaniu. Spisując je, albo umieszczając w aplikacjach, nie narazisz się na straty finansowe lub wrzask szefa. Miejsce zapisu jest dowolne. Ważne jest to, aby zadania te znajdowały się w jednym miejscu.

Nie zagrażają Ci utrudnienia związane z gromadzeniem w głowie niezałatwionych spraw. Ponieważ wszystko masz zapisane, Twoja lista przypomina Ci o istnieniu zadań do wykonania. Choć metoda wymaga dyscypliny i wytrwałości, w ostateczności pojawia się u praktykującego uczucie efektywności i sensowości własnych działań, co jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Wzrośnie Twoja pewność siebie i siła do działania. Co prawda, aby osiągnąć mistrzostwo w tej technice trzeba się solidnie napracować, ale dzięki niej uzyskasz kontrolę nad własnym życiem. Nie jest ona przydatna tylko w zarządzaniu zadaniami, ale także w zarządzaniu właśnie swoim życiem. Pomoże ustabilizować Twoją sytuację wewnętrzną i wprowadzi do niej harmonię. Pobudzi Twoją kreatywność. Udoskonalisz obraz swojej osoby – wizerunek człowieka zorganizowanego i takiego, na którym można polegać.

Czystość umysłu, porządek i elastyczność, a w konsekwencji poczucie spokoju to najważniejsze czynniki, które czynią metodę GTD skuteczną.

 

autorka: Judyta Zegan

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym