- Spokój duszy. Porządkując dokumenty w swoim biurze porządkujesz bałagan nim spowodowany we własnym umyśle i duszy. Nie pozwól, aby wyrzuty sumienia i chaos wewnętrzny zaburzały Twoją, i tak już niezbyt spokojną, egzystencję. W dodatku czujesz, że nikt nie może Ci nic zarzucić, a przede wszystkim Ty sam sobie.
- Wydajność. Czystość na biurku ma bardzo duży wpływ na jakość Twojej pracy. Jeśli więc po rozejrzeniu się po swoim biurze widzisz bałagan, pokuś się o uporządkowanie papierów, by zaoszczędzić czas. Chaos w miejscu pracy wpływa niekorzystnie na psychikę i efektywne wykonywanie obowiązków. Obecność tzw. dystraktorów, czyli czynników przeszkadzających w skupieniu w postaci stosu zbędnych dokumentów, kartek, długopisów powoduje wydłużenie czasu pracy nad projektami. Porządek uniemożliwia Ci skupienie się na zadaniu, które właśnie wykonujesz. Gdy na biurku będzie panował porządek zaczniesz pracować wydajniej, czyli krócej.
- Szef i firma. Szef mijając Twoje zabałaganione biurko zacznie zastanawiać się czy na pewno jesteś odpowiednią osobą na to stanowisko. Na pewno nie zwiększy to Twojej szansy na awans. Z badania Career Survey wynika, że aż 28 proc. pracodawców nie wyobraża sobie awansowania pracownika, który nie dba o porządek w miejscu pracy. Co więcej, porządek na biurku jest brany pod uwagę przy ocenie pracownika. Według tego samego badania wynika, że 2 na 5 pracowników jest negatywnie ocenianych z powodu bałaganiarstwa. Pokaż, że możesz kreować miejsce pracy, zmieniać go na lepsze. Wywieraj wpływ na wizerunek firmy, tym bardziej jeśli jawi się jako dobrze zorganizowana i godna zaufania.
- Znajomi. Widząc nieuporządkowane dokumenty na biurku kolegi z pracy z pewnością nie patrzysz na niego jak na poukładanego, godnego szacunku człowieka. Pomyśl, że tak samo mogą myśleć inni o Tobie. Z danych firmy Adecco wynika, że w Stanach Zjednoczonych aż 57 proc. pracowników ocenia swoich kolegów, patrząc na organizację ich otoczenia. Mając porządek na biurku nie musisz martwić się, że zostaniesz posądzony o brak higieny, ani, że zaraz po zdobyciu nowego miejsca pracy spotkasz się z podejrzliwością i brakiem akceptacji.
- Zdrowie. Oprócz wewnętrznej harmonii uzyskujesz pewność, ze gdy otworzysz szafkę z dokumentami nie zaskoczy Cię gruba warstwa kurzu. Jeśli jesteś alergikiem – działasz sam sobie na niekorzyść. Jeśli nim nie jesteś pozwól poczuć się ludziom, którzy Cię odwiedzają, komfortowo w Twoim biurze.
- Negatywne emocje. Kiedy na naszym biurku panuje nieład, chaos i niczego nie możemy znaleźć, warto zdać sobie sprawę, że bałagan wywołuje negatywne emocje. Szef prosi Cię o wręczenie ważnego dokumentu i musi czekać 15 minut? Skutkuje to nerwowością i rozdrażnieniem. Ponadto patrząc na bałagan widzisz, ile czeka jeszcze niezałatwionych, spraw i niewykonanych zadań. Może pojawić się niecierpliwość, która owocuje spadkiem energii, a co za tym idzie spadkiem wydajności pracy; frustracja, co zwiększa niezadowolenie z pracy i wykonywanych obowiązków. Porządkowanie biurka i zadań przekłada się więc na porządek psychiczny, bo pozwala unikać niepotrzebnych pejoratywnych przeżyć.
- Efekt. Po posprzątaniu swojego biura poczujesz ulgę, a Twoje myślenie stanie się bardziej otwarte, przestrzeń umysłu wolna. Daję Ci to możliwość jasnego myślenia i koncentracji na pracy. Polubisz ten minimalistyczny klimat , kiedy poczujesz satysfakcję z utrzymanego ładu. Sprawi to, że Twoja praca stanie sie efektywniejsza. Naturalnie, jednorazowe zrobienie porządku nie jest sztuką. Wyzwaniem jest wyrobienie sobie nawyku sprzątania.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
600+
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
95%
Klientów poleca
nas swoim znajomym