Ułatwiona komunikacja, którą zapewnia współczesnemu człowiekowi Internet sprawia, że większość obowiązków pracowniczych może zostać wykonanych w zaciszu domowym. Możliwe jest dzięki temu dostosowanie miejsca pracy do własnych potrzeb i zorganizowanie go według własnego uznania.
Istotne jest, aby zadbać o tę przestrzeń i stworzyć przytulny, sprzyjający skupieniu kącik. Urządzając pokój należy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Kolorystyka ścian. Sprzyjająca pracy kolorystyka ścian jest jednym z podstawowych wymogów. Z wiedzą o wielkości przestrzeni, która jest do zagospodarowania, rodzaju wykonywanej pracy oraz ilości czasu spędzanego przy biurku możemy ustalić odpowiednie ich kolory i wzory. Intensywne kolory i mocne kontrasty sprzyjają kreatywnemu myśleniu, jednak człowiek, którego emocje są podatne na mocne barwy, powinien unikać tych, które mogą działać na niego drażniąco, zbyt odprężająco czy neutralnie: to intensywna czerwień, bardzo łagodna zieleń, oraz biel. Chcąc wykrzesać z siebie nieco energii i kreatywności powinniśmy wybrać kontrastowe kolory lecz takie, które nie podziałają na nas ani zbyt pobudzająco, ani zbyt rozleniwiająco. Najpopularniejszymi kolorami miejsc pracy są stonowane beże i szarości, ponieważ sprzyjają koncentracji. Także ściany pomalowane na ciepłe i jasne barwy w odcieniach pastelowych, na przykład żółtym czy pomarańczowym pomagają w skupieniu.
Organizacja czasu i przestrzeni pokoju. Przede wszystkim zadbaj, aby Twoje miejsce pracy było uporządkowane. Przygotuj wcześniej wszystkie potrzebne do pracy przedmioty. Skup się tylko na jednym zadaniu. Jeżeli masz do zrobienia dziesięć projektów, zabierz się za jeden i dokończ go, zanim weźmiesz się za następny. Jeżeli Internet nie jest Ci potrzebny do pracy nie włączaj przeglądarki. Istotne jest również właściwe oświetlenie. Niekorzystne jest ustawienie biurka tyłem do okna lub tyłem do drzwi. Aby nie przemęczać oczu, ustaw monitor bokiem do okna. Pamiętaj o właściwym doborze krzesła i wysokości biurka. Pod biurkiem powinien znajdować się kosz.
Powierzchnia biurka. Na Twoim biurku powinna znajdować się minimalna liczba przedmiotów. Warto wyposażyć się w trzy kuwety na dokumenty, w których posegregujesz kolejno: papiery „nowe”, „do załatwienia” i „załatwione” oraz organizator, który pozwoli na utrzymanie w jednym miejscu większej ilości przedmiotów tj. długopisów, spinaczy itp. Tyle w zupełności wystarczy, nie zaśmiecisz swojego biurka utrzymując go w minimalistycznym klimacie.
Niebezpieczna swoboda. Jedną z zalet pracy w domu jest to, że masz możliwość zaplanowania czasu pracy w godzinach, które są dla ciebie najwygodniejsze. Istnieje jednak zagrożenie, że moment jej rozpoczęcia będziesz odkładać w nieskończoność. Nie daj się złapać w pułapkę prokrastynacji i solidnie opracuj dokładny harmonogram pracy, ustal jej godziny i trzymaj się ich tak, jakbyś był w biurze.
autorka: Judyta Zegan
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym