Maksymilian Śleziak • Porady

Najaważniejsza dla Ciebie jest cena? Uważaj tylko, za co faktycznie płacisz. Przed zakupem aplikacji CRM warto ją najpierw przetestować.

Poniesienie ryzyka związanego z nietrafionym zakupem wynosi 50%. Możesz je zminimalizować. Jak? Na przykład przed zakupem produktu warto go najpierw przetestować. W przypadku “chmurkowych” , profesjonalnych aplikacji CRM online każda daje taką możliwość. Dzięki temu jesteś w stanie dokładnie sprawdzić, który CRM najbardziej odpowiada charakterowi Twojej działalności, jakie funkcje będą dla Ciebie przydatne i czy faktycznie jesteś w stanie zapłacić za możliwości, jakie daje testowana przez Ciebie aplikacja. Większość z nich udostępnia wersje testowe z ograniczeniami czasowymi. Oznacza to, że możesz korzystać z pełnej wersji np. tylko przez 30 dni. Po tym czasie musisz podjąć decyzję o zakupie. Nowością jest dostęp do mocno okrojonej wersji aplikacji, bez ograniczeń czasowych, lecz takie przypadki zdarzają się coraz rzadziej.


Gdzie dają za darmo?

Można odpowiedzieć, że w sieci. Bo przecież każdy z nas jest przyzwyczajony do tego, że internet to worek z prezentami. Jeśli chcesz mieć profesjonalny CRM, obojętnie czy dla mikro lub małej firmy, musisz zacząć liczyć się z kosztami. To, jak będą wysokie zależy od klasy aplikacji, posiadanych przez niej funkcjonalności i…pochodzenia. Krajowe aplikacje CRM są znacznie tańsze od zagranicznych. Dla przykładu kupując CRM z którego może korzystać
3 użytkowników, w Polsce zapłacisz ok 29 złotych miesięcznie. Rozwiązania pochodzące z rynku amerykańskiego o identycznych parametrach, to koszt rzędu 45$, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę ok 150 zł miesięcznie. Dla początkującego, polskiego przedsiębiorcy taka suma mogłaby być nieco zabójcza. Mając do dyspozycji narzędzie wspomagające zarządzanie firmą za 29 złotych, warto pomyśleć o jego wykorzystaniu, a jeśli nie to chociaż o dokonaniu odpowiednich testów.

Każdy by chciał..za darmo

Darmowe CRMy nie wzięły się z powietrza. Grupa ludzi – bo przeważnie większa liczba osób pracuje nad takimi rozwiązaniami – poświęciła swój czas na to, by stworzyć i uruchomić daną aplikację. Zastanów się, czy też by Ci się chciało pracować bez wynagrodzenia? Na pewno nie. Dlatego nie łudź się, że wszystko co jest obecnie darmowe, zawsze takie będzie. Przykład basecampa pokazał, że nawet po 7 latach bezpłatnego high life’u nadchodzi taki dzień, że za użytkowanie aplikacji trzeba płacić. Poprzez takie działania tworzy się rynek, konkurencja a to napędza machinę pomysłów – aplikacje rozwijają się z korzyścią dla użytkownika i stają się nierozerwalną częścią biznesu. Co w tym czasie dzieje się z darmowymi? Kompletnie nic. Stoją w miejscu i nierzadko psują reputację profesjonalnym CRMom.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym