Maksymilian Śleziak • Porady

CRM to system, który ma być pomocnikiem w prowadzeniu i zarządzaniu biznesem. Ma gromadzić wszystko to, co dla firmy najważniejsze – dane klientów, obowiązki pracowników, powiadomienia i notatki, które usprawniają funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Ponadto taki program ma wiele innych, przydatnych cech, jak m.in.: tworzenie raportów, planowanie zadań i analizowanie efektów. Zalety już znasz, jednak spośród setek dostępnych aplikacji nie wiesz, którą wybrać? Dobrze trafiłeś! W tym wpisie wskażemy kilka ważnych kryteriów, jakimi warto się kierować dopasowując system CRM do swoich wymagań.

Na miarę XXI wieku

Ludzie XXI wieku kochają nowoczesne rozwiązania, o ile są intuicyjne i proste w obsłudze. Poza tym potrzebują produktów, które szybko rozwiążą ich problem i będą dostępne w każdym miejscu, o każdej porze. Innowacyjne aplikacje CRM powinny być nie tylko łatwe w użytkowaniu, funkcjonalne, ale i mobilne. W ten sposób zaspokoją potrzeby nowoczesnego człowieka, który często się przemieszcza, odbiera pocztę na smartfonie, a przy tym oczekuje organizacji i rozplanowania czekających go zadań. Zastanów się, jakie są Twoje wymagania, i czego potrzebujesz od aplikacji typu CRM – przeanalizuj punkt, po punkcie obecne funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa i przemyśl, co trzeba usprawnić. Kontakty między współpracownikami? Relacje z Klientem? A może pamięć Twoją i Twoich pracowników? CRM z pewnością w tym pomoże.

W mini tkwi siła!

Aplikacja CRM powinna być „mini”, aby samo jej przyswojenie nie zajmowało dużo czasu. Zaletą niedużych systemów CRM  jest posiadanie najważniejszych funkcji, bez tysiąca nieużywanych zakładek i tabelek, utrudniających poruszanie się po programie. CRM online powinien być – estetyczny, przejrzysty i szybki do ogarnięcia. Powinien zawierać wszystko, co potrzebne do zorganizowania pracy w firmie przy jednocześnie jak najmniejszym stopniu skomplikowania. Najważniejsze, aby pozwalał na gromadzenie w jednym miejscu niezbędnych informacji, a do tego możliwość przydzielania zadań i tworzenia raportów.

Elastyczne dostosowanie

Dobrze, jeśli wybierany przez nas system CRM ma także możliwość dostosowania pewnych ustawień do potrzeb użytkownika. Każda branża jest inna, w związku z czym ważne, aby w aplikacji CRM istniała możliwość osobistego dostosowania i wprowadzenia istotnych dziedzin oraz aspektów naszej działalności, dopasowując w ten sposób program do konkretnego biznesu. W różnych systemach taka możliwość może się inaczej nazywać – np. pola dodatkowe, informacje szczegółowe czy więcej danych. Wszystko w zależności od inwencji twórców. Nieistotna jest jednak nazwa, lecz działanie tej funkcji. W polach dodatkowych można wprowadzać dowolną, dodatkową treść, np. informacje o źródle pozyskania klienta, jego identyfikator lub inne.

Szybko i przyjemnie

Dobry CRM przede wszystkim usprawnia i uprzyjemnia pracę. Sprawia, że zadania są łatwiejsze w przyswojeniu, a komunikacja między pracownikami jest szybka. Żeby jednak osiągnąć tę prostotę oraz usprawnić wykonywanie zadań i współpracę, warto poszukać aplikacji CRM, która będzie nie tylko przejrzysta i wizualnie estetyczna, ale też funkcjonalna. Jeśli ma wbudowany czat dla pracowników, to świetnie – będą mogli w jednym miejscu przydzielać sobie zadania, dodawać kontakty i jednocześnie dyskutować o ważnych sprawach. A jeżeli stoicie na rozdrożu, bo do tej pory pracowaliście na innym, niezadowalającym was systemie i chcecie go zmienić, ważne, aby nowa aplikacja miała możliwość zaczytania danych ze starego programu. Działa to w ten sposób, że wgrywacie odpowiedni plik z poprzedniego programu do nowego i cieszycie się wszystkimi danymi, bez ręcznego „przeklepywania” oraz ryzyka utraty niezbędnych informacji.

Testuj i porównuj

Nie ma jednej recepty na wybór właściwego, nowoczesnego systemu CRM. Dopasowanie aplikacji to indywidualna sprawa i wymaga od poszukującego pewnego zaangażowania. Przed podjęciem ostatecznej decyzji świetnym rozwiązaniem będzie test kilku aplikacji, tak, aby wypróbować ich sposób działania. Dodajmy kilku klientów, przypiszmy zadania i stwórzmy przykładowe raporty – dzięki takim zabiegom sprawdzimy, czy dany program odpowiada naszym potrzebom oraz czy proponowana funkcjonalność nam wystarcza.

CRM na 2017?

Prosty, lecz kompletny – tak w dwóch słowach można opisać idealny CRM przyszłości. Prostota nigdy nie wyjdzie z mody, a kompletność funkcji to must have każdego programu do zarządzania przedsiębiorstwem. Nie zapominajcie o jeszcze jednej ważnej kwestii – mobilność. Z roku na rok coraz więcej osób korzysta z urządzeń przenośnych, w związku z czym żaden program nie może się obyć bez swojej wersji mobilnej – podobnie aplikacja CRM. Wszystkie cechy CRM-u przyszłości posiada miniCRM, który jest prosty, kompletny i dostępny na każde urządzenie. Przetestuj i sam wyrób sobie opinię!

Źródło zdjęcia: pexels.com

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym