Organizacja pracy to podstawa Twojego sukcesu.
Jak często zdarza Ci się zapomnieć o umówionym spotkaniu bądź mailu, którego właśnie dziś należało wysłać do klienta? Wraz ze wzrostem obowiązków, kontaktów oraz zadań takie sytuacje zdarzają się coraz częściej. Zapisywanie wszystkiego na porozrzucanych wokół biurka kartkach, ginących co chwilę notesach czy też w pamięci telefonu w pewnym momencie staje się nie tylko niewystarczające lecz także wyjątkowo uciążliwe. Istnieje jednak sposób na sprawne zarządzanie wszystkim, co dzieje się w Twojej firmie. Jeżeli do tej pory nie korzystasz z Customer Relationship Management, czyli popularnego CRM, oto kilka powodów dla których warto się tym narzędziem zainteresować.
Prawdopodobnie nie posiadasz pamięci doskonałej. Prawdopodobnie też zależy Ci na ciągłym rozwoju Twojej firmy i wszelkie elementy, które mogą ten wzrost zatrzymać nie są przez Ciebie mile widziane. Kiedy jednak liczba klientów zaczyna zauważalnie rosnąć a prowadzone projekty coraz bardziej różnią się od siebie nawet idealna pamięć nie pomoże Ci skutecznie doprowadzić wszystkich zadań do końca. Potrzebujesz narzędzia, które nie tylko pełnić będzie funkcję rozbudowanego kalendarza, lecz także zbierze w jednym miejscu wszystkie Twoje kontakty, rozpoczęte i zakończone projekty jak również przedstawi Ci wszystkie niezbędne statystyki obrazujące obecną kondycję Twojej firmy.
Dostosuj CRM do własnych wymagań
Jeżeli prowadzisz małą firmę, jesteś freelancerem bądź też zatrudniasz zaledwie kilka osób prawdopodobnie nie jest Ci niezbędny wielki, skomplikowany system do zarządzania prowadzonymi właśnie projektami. Na szczęście istnieją narzędzia, których zadaniem jest ułatwienie Ci pracy zamiast konieczności żmudnego wprowadzania kolejnych danych. Idealnie dopasowany do Twoich wymagań CRM powinien umożliwiać wprowadzanie wszystkich Twoich kontaktów, planowanych jak i zakończonych zadań, harmonogramu prac oraz posiadać kilka dodatkowych, podstawowych funkcji, dzięki którym Twój biznes zacznie zmierzać we właściwym kierunku.
Utwórz listę wszystkich swoich kontaktów
Wizytówki już dawno przestały pełnić rolę, jaką kiedyś im przypisywano. Dzisiaj dostęp do kontaktów musi być szybki, efektywny i pozwalać na uzyskanie wszystkich niezbędnych informacji. Korzystając z dopasowanego do Twoich wymagań CRM w jednym miejscu zbierzesz dane dotyczące firm z którymi współpracujesz, osób które odpowiadają za kontakty oraz projektów, jakie z tymi firmami są związane. To najprostszy sposób by przestać tracić czas na poszukiwanie właściwych osób dokładnie w chwili, gdy są Ci naprawdę potrzebne.
Analizuj i zarządzaj statystykami Twojej firmy
Jeżeli nie zbierasz danych dotyczących prowadzonej przez Ciebie działalności, liczby projektów, wysłanych ofert czy też odbytych rozmów, na jakiej podstawie oceniasz ewentualny wzrost czy też spadek efektywności Twoich działań? Liczba nawiązanych kontaktów, zakończonych zadań czy też suma uzyskiwanych przychodów pozwalają wykryć te elementy dotyczące Twojego biznesu, które wymagają ewentualnej poprawy. Jeżeli planujesz ciągły rozwój własnej działalności, dane zbierane poprzez CRM to najlepsza droga do lepszego zarządzania działaniami Twoimi oraz Twoich pracowników.
Pamiętaj o zadaniach, dzięki którym rozwijasz swoją firmę
Bardzo często dzieje się tak, że wysyłając maila do klienta zapominamy o nim do momentu uzyskania od niego odpowiedzi. O ile taka odpowiedź faktycznie do nas dotrze. Zanim rozpocząłem korzystanie z CRM najczęściej zapominałem, by przypomnieć się ponownie z wysłaną wiadomością. Dopiero systematyczna rejestracja zadań oraz korespondencji pomogła mi zauważalnie zwiększyć liczbę klientów, sfinalizowanych umów czy też osób zadowolonych ze współpracy. To istotny szczegół, szczególnie w momencie, gdy właściwa obsługa klienta gra kluczową rolę w przypadku większej konkurencji w naszej branży.
Popraw organizację czasu oraz pracy w Twojej firmie
Prowadząc własny biznes nie mamy czasu na to, by tracić go na nieefektywne działania. Bardzo często brak odpowiedniej organizacji powoduje, że tracimy bardzo istotnego klienta bądź kolejne ważne dla naszej firmy zlecenie. W większości przypadków nie możemy sobie na to pozwolić. Niezbędne jest nam narzędzie, które nie tylko ułatwi, lecz także uporządkuje wszystko to dzieje się w naszej firmie, wliczając w to rozdzielanie zadań pomiędzy pracownikami czy też odpowiednią komunikację wewnątrz firmy.
Dlaczego warto używać CRM?
Nie znam odnoszącej sukcesy firmy, która jest w stanie organizować sobie pracę bez konieczności posiadania chociażby najprostszego CRM. W chwili obecnej jest to jedno z najważniejszych narzędzi, dzięki któremu mamy możliwość rozwijania naszej działalności, dotrzymywania terminów oraz wykonywania zaplanowanych zadań z należytą starannością. Jeżeli do tej pory organizacja działań prowadzonych przez Twoją firmę pozostawia wiele do życzenia, prawdopodobnie wdrożenie CRM przyniesie Ci bardzo zauważalne rezultaty. Czas najwyższy spróbować.
Wypróbuj prosty CRM online miniCRM.pl
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym