Z działaniami marketingowymi jest tak, że jeśli jakieś stanie się modne, od razu wszyscy się na niego „rzucają”. Niestety, często nawet nie próbując zrozumieć, jakie korzyści płyną z danego rozwiązania. Tak jest z newsletterami – bardzo dużo firm wdrożyło to działanie do swojego planu marketingowego, jednak nie korzystają z niego na 100%, ponieważ nie mają pojęcia o wszystkich możliwościach, jakie daje. Dlaczego więc warto wysyłać newsletter do swoich klientów? Sprawdź!
Newsletter – czym to się je?
O newsletterze słyszał każdy, jednak nie wszyscy rozumieją istotę jego działania. Wielu myli go z mailingiem, choć tak naprawdę pomiędzy tymi dwoma formami istnieją spore różnice. Mailing to jednorazowa reklama, wysyłana za pomocą wiadomości e-mail. Z kolei newsletter skupia się na regularnym kontakcie z klientami poprzez rozsyłanie do subskrybentów elektronicznego biuletynu. Newsletter stał się niezwykle popularny szczególnie w branży e-commerce, która doceniła możliwość powiadamiania swoich klientów o aktualnych ofertach firmy, nowościach, promocjach i planowanych działaniach. Dzięki temu firma wysyłająca newsletter w jednym medium może zawrzeć wszystkie istotne informacje i dostarczyć je klientowi.
To, co wpływa na sukces w kontaktach z klientami w przypadku newslettera, to przemyślana strategia. Ważne, aby forma wizualna była utrzymana w tym samym stylu. Najłatwiej osiągnąć to generując jeden szablon, który będzie wykorzystywany w każdym newsletterze. Warto też zadbać o to, aby newsletter był wysyłany regularnie, tzn. w takich samych odstępach czasu i mniej więcej o tej samej godzinie. Takie postępowanie buduje tzw. rytuał, który sprawia, że klient (o ile będzie zadowolony z wysyłanej mu treści) będzie oczekiwał wiadomości o firmie i jej ofercie. Tym samym zostanie osiągnięty cel, jakim jest podtrzymywanie zainteresowania klienta wysyłaną mu treścią.
Jakie korzyści płyną z wysyłania Newslettera?
Sukces kontaktowania się przez newsletter z klientem polega przede wszystkim na tym, że jest on pożądany przez drugą stronę. Aby otrzymać newsletter, trzeba się do niego zapisać. Jeśli wysyłane treści nie będą atrakcyjne, istnieje możliwość zrezygnowania. To ogromny plus dla klientów, ale ogromne wyzywanie dla firm. Oznacza to bowiem, że newsletter musi być ciekawy, nawet jeśli dotyczy jedynie oferty produktowej. Głównym przesłaniem newslettera jest przecież dostarczanie interesujących i angażujących treści dla odbiorcy.
Newsletter pomaga przede wszystkim zebrać dane o klientach. To ważne, ponieważ wszelkie działania marketingowo-promocyjne powinny być dobierane właśnie pod nich. Wiele strategii, które zostały wcielone w życie, nie odniosły skutku, ponieważ grupa docelowa nie była jasno sprecyzowana. Tworząc newsletter, firma sprawia, że klienci sami dostarczają jej informacji o sobie. Tym samym uskuteczniają jej działania względem nich.
Ogromną zaletą newslettera jest utrzymywanie stałego kontaktu z klientem. Wysyłając wiadomość np. 2 razy w tygodniu, marka sprawia, że odbiorca czeka na daną treść, czyli myśli o firmie, produktach, zakupie. Tym samym marka staje się mu coraz bliższa, a to wpływa pozytywnie na wyniki sprzedaży. Większość ludzi wybiera produkty, które już gdzieś widzieli, ponieważ to wzbudza w nich zaufanie, choć często sami nie zdają sobie z tego sprawy.
W jaki sposób Newsletter pomaga zwiększyć sprzedaż?
Newsletter pomaga zwiększyć sprzedaż. Wiedzą o tym wszyscy, którzy w pełni wykorzystali potencjał płynący z tego rozwiązania. W jaki sposób newsletter wpływa na wyniki sprzedażowe? W taki, że dostarcza klientom przez cały czas informacji na temat oferty, promocji i nowości. Nie robi tego jednak w sposób nachalny i tym właśnie różni się od zwyczajnego spamu. Klient, który dostaje ofertę produktową mailem, na którą wyraził zgodę, wplecioną w inne wartościowe treści, zareaguje na nią o wiele lepiej, niż osoba, która się na to nie zgodziła. W tym drugim przypadku e-mail trafia do spamu. W tym pierwszym istnieje spore prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup.
Podsumujmy: newsletter pomoże Ci zebrać informacje o Twoich klientach, a dzięki temu Ty będziesz w łatwy sposób mógł określić swoją grupę docelową. Na 90% nie musisz martwić się, że Twój odbiorca potraktuje wiadomość jako spam, bo sam wyraził na to zgodę. Jedyny wyjątek stanowią newslettery nastawione wyłącznie na sprzedaż i nieprzekazujące żadnych cennych informacji – Ty też byś nie chciał dostawać gazetki produktowej na swoją skrzynkę odbiorczą, prawda? Oprócz tego dobry newsletter pomoże Ci utrzymywać stały kontakt z klientem, a to w konsekwencji wpłynie na wzrost sprzedaży produktów lub usług w Twojej firmie. Pamiętaj jednak, że newsletter jest działaniem marketingowym długofalowym, dlatego na efekty będziesz musiał trochę poczekać. Jednak warto, bo potrafią być one naprawdę imponujące!
Źródło zdjęć: pexels.com
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym