Maksymilian Śleziak • Porady

lojalnosc-klientow

Zadowolenie i przywiązanie do marki jest kluczową sprawą w utrzymaniu stałych relacji pomiędzy firmą a klientem. Gdy klient skorzysta raz z usług Twojego przedsiębiorstwa, spraw, aby powrócił do niego ponownie. Jednak w czasie, gdy na rynku istnieje tak duża konkurencja, musisz włożyć nieco więcej wysiłku w to, aby zwykły klient stał się z czasem lojalnym i stałym usługobiorcą Twojej firmy.

Lojalność firmy – lojalnością klienta

Aby klient był lojalny wobec usługodawcy, musi mieć pewność, że i jemu może zaufać. Jest to relacja dwukierunkowa. Firma powinna nauczyć się wspierać swoich stałych klientów, zauważać ich i nagradzać. Dużą rolę odgrywają tutaj pracownicy. To oni najczęściej jako pierwsi poznają klienta i w zależności od tego, jak przebiegać będzie pomiędzy nimi współpraca, tak też wyglądać będzie przywiązanie usługobiorcy do marki danej firmy.

Poznaj potrzeby klienta

Lojalność klienta budowana jest stopniowo, nie od razu zaufa on w pełni dopiero co poznanej marce. Tak, jak on poznaje firmę, tak samo przedsiębiorstwo musi poznać potrzeby i preferencje swoich usługobiorców. Dopiero na tej podstawie firma określa grupę kluczowych klientów. Do dobrego poznania i przewidywania zachowań usługobiorców służą między innymi aplikacje CRM, które gromadzą informację o wszelkich kontaktach klienta z firmą.

Wartość komunikacji

Możliwość sprawnego komunikowania się klientów z firmą jest jednym z bardziej kluczowych czynników w procesie budowania lojalności usługobiorców. Usprawnij system kontaktowania się klientów z przedsiębiorstwem. Korzystaj z licznych serwisów społecznościowych, zachęcaj klientów do ich odwiedzania, oceniania zamieszczonych tam treści, wymieniania się opiniami, zabierania głosu na forum. Daj również usługobiorcom możliwość zapisania się na listę e-mailową firmy, tak, aby mogli oni otrzymywać najbardziej aktualne informacje o obowiązujących ofertach.

W zależności od tego, jak dużą firmę prowadzisz, jakie są Twoje możliwości finansowe, wprowadzaj różnorodne sposoby na zacieśnianie więzi z klientami. Oprócz opisanych wyżej, mogą to być również organizowane nieoficjalnie spotkania, wdrożenie infolinii, która pomoże rozwiązać nagłe problemy klientów, a także przeprowadzanie badań sondażowych, ankietowych, pomocnych w zanalizowaniu stopnia zadowolenia klientów.

W budowaniu relacji z klientem pomagaja aplikacja miniCRM – przetestuj zupełnie za darmo.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym