Nagłówki są najważniejszym elementem tekstów internetowych. To na ich podstawie czytelnik podejmuje decyzję o dalszej lekturze całego tekstu. Nagłówki selekcjonują niezliczoną ilość treści internetowych na te przydatne i całkowicie zbędne. Nastawione na wypromowanie tekstu, tworzone są zawsze z myślą o odbiorcy. Mają one przyciągać jego uwagę, wzbudzać ciekawość, oferować pewne korzyści bądź dostarczać jasno sformułowanych informacji.
Sedno sprawy lub wzbudzanie tajemnicy
Nagłówki mogą z jednej strony zawierać bezpośrednią myśl, prezentować istotę problemu bądź, przeciwnie, intrygować nie do końca jasną i wiadomą treścią. Wszystko zależy od tego, czy zależy Ci na tym, by odbiorca już w nagłówku znalazł konkretne informacje lub zaciekawił się nim od strony formalnej i przeszedł do lektury tekstu, by rozwiać tajemnicę.
Uwiarygodnij treść nagłówków
W dobie tak ogromnej ilości tekstów internetowych czytelnicy stają się względem nich coraz bardziej podejrzliwi. Dlatego ważne jest, by nagłówki w jak największym stopniu odnosiły się do wiarygodnych treści. W tym celu pomocne jest przywoływanie w nich liczb oraz statystyk, a także odwoływanie się w nagłówkach do opinii i doświadczeń specjalistów z danej branży. Tekst zyska dzięki temu na profesjonalizmie.
Nagłówek jako pytanie
Zadawanie w nagłówkach pytań ma dwie ważne zalety. Przede wszystkim, personalizując tekst, angażujesz w większym stopniu do jego odbioru czytelnika. Dodatkowo, nagłówek w formie pytania jest niezwykle pomocny w procesie pozycjonowania stron www. Użytkownicy, chcąc znaleźć w sieci rozwiązanie danego problemu, najczęściej wpisują do wyszukiwarki pytanie właśnie. Dzięki takim nagłówkom zwiększyć możesz w wyraźny sposób grono swoich czytelników.
Nakazy, rozkazy i komendy
Wprowadzając do nagłówków komendy, pokazujesz odbiorcy, co powinien i co musi zrobić. Stanowczość i dyrektywna postawa jest znakiem tego, że nadawca treści jest pewny swojego zdania, wie, że to, co radzi czytelnikowi przyniesie mu korzyści.
Tworząc nagłówki do swojego tekstu, pamiętaj, aby były one krótkie, zwięzłe, takie, które odbiorca może objąć wzrokiem. Ma to także inną zaletę – dłuższe nagłówki wpisywane do wyszukiwarek są obcinane, przez co użytkownik może mieć problem, aby odnaleźć Twój tekst.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym