Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz w danej firmie swoją karierę, czy jesteś już z nią związany od lat, problem zwiększenia produktywności własnej pracy będzie dotyczyć Cię tak samo. Niektóre przedsiębiorstwa zachęcają swoich pracowników do uważnego obserwowania i analizowania okresów wzmożonej i zaniżonej wydajności działania, i wyciągania z obserwacji wniosków, a także uczenia się metod produktywnej pracy. Temat produktywności okazuje się niezwykle istotny w branży handlowej – zdają sobie z niego sprawę przedstawicie handlowi, którzy nierzadko tracą cenny czas na podróże czy administracyjne obowiązki utrudniające główny cel ich pracy, czyli sprzedaż. Co zatem zrobić, aby zwiększona produktywność pracy przełożyła się bezpośrednio na realną sprzedaż?
Poznaj siebie
Kluczem do sukcesu jest poznanie osobistego, wewnętrznego rytmu własnej pracy. Ważne, aby zdać sobie sprawę, w jakich godzinach pracuje Ci się najlepiej. Obserwuj zasoby swojej energii w ciągu dnia. Odpowiedz sobie na pytania: czy pracować we wczesnych godzinach porannych? Nie masz problemu ze wczesnym wstawaniem? Wolisz pracować na pełnych obrotach po południu? Najlepsze pomysły przychodzą Ci do głowy w ciągu dnia czy w późnych godzinach nocnych? Co robisz w godzinach pracy, gdy Twoja wydajność spada? Kiedy zauważasz spadki produktywności? W jakim dniu tygodnia pracuje Ci się najlepiej? Kiedy będziesz bardziej świadomy swoich mocnych i słabych stron w odniesieniu do własnego działania, zdecydowanie łatwiej będzie Ci rozplanować czas pracy. Zaplanuj spotkania z klientami w czasie, który jest dla Ciebie najbardziej sprzyjający, wówczas wywrzesz na partnerach biznesowych mocne wrażenie. Na papierkową pracę najlepszy będzie moment spadku energii, niskie jej zasoby wystarczą do wykonywania powtarzalnej pracy. Poprzez dopasowanie zadań do pory dnia, możesz w łatwy sposób zwiększyć swoją produktywność.
Bądź coraz lepszym
Pomyśl o specjalistach, którzy odnieśli sukces w swoich dziedzinach. Sportowiec światowej sławy, fenomenalny muzyk oraz profesjonalista w branży handlowej mają ze sobą coś wspólnego. Ciężka praca i inteligentne podejście do praktyki to ich cechy. Chcąc zrealizować nowe pomysły, zawsze miej na uwadze cel, do którego zdążasz, unikaj stagnacji, mówić, że teraz jesteś już wystarczająco dobry. Rozwijaj się, staraj się być lepszym. Szukaj sposobów na to, jak doskonalić swoje działanie.
Jeśli chcesz zwiększyć swoją produktywność pracy, nie zapominaj o pomocnych narzędziach, różnego rodzaju aplikacjach, które pomogą Ci wykonywać Twoją pracę mądrzej, bardziej świadomie i lepiej.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym