Sekret zgody między usługodawcą i usługobiorcą tkwi we wzajemnym szacunku, opanowaniu, wyrozumiałości oraz uśmiechu, który jest skutecznym sposobem na pozyskanie sympatii.
Profesjonalnie przygotowani pracownicy, którzy będą potrafili porozumieć się z klientem, by obsłużyć go na możliwie najwyższym poziomie to podstawa dobrze zorganizowanej firmy. Istotnych jest tutaj szereg składników, m.in. wygląd personelu, autoprezentacja, sposób zachowania i mówienia oraz umiejętność zadawania pytań, by poznać oczekiwania i potrzeby osoby zainteresowanej proponowaną ofertą. Zarówno usługodawcy, jak i usługobiorcy pragną, aby transakcja zakończyła się pomyślnie. Usługobiorcy wymagają konkretnej usługi, a usługodawcy oczekują za tę usługę opłaty. Obu stronom zależy więc na jak najlepszym wyniku współpracy. Jej warunki określone są przez regulamin, z którym należy się dobrze zapoznać. Wtedy współpraca będzie się dobrze układać, a w przypadku problemów, nie będzie powodów do denerwowania się i konieczności rozwiązywania „ostrych” konfliktów.
Profesjonalna obsługa
Kluczowym elementem obsługi klienta jest wysoki poziom świadczonych usług, rzetelność, a także szacunek i uprzejmość. Klient chce mieć pewność, że usługodawca działa również na jego korzyść, a nie dba jedynie o zysk dla własnej firmy. Kiedy mamy zły dzień – a jest to jak najbardziej naturalne – lepiej podzielić się tą informacją z klientem niż oszukiwać go. Jeśli będziesz udawał i starał się, aby Twoje słowa wyrażały zainteresowanie, mowa Twojego ciała zdradzi, że chcesz jak najprędzej znaleźć się w domu, a klientowi sprzedać dowolny sprzęt. Przez to nie uzyskasz jego sympatii i już nigdy nie zobaczysz go w swoim sklepie. Nietrudno jest też rozpoznać chęć wyciągnięcia zysku tylko dla siebie przez usługodawcę. Dlatego okazywanie pozytywnego zainteresowania jest niezbędne w pomyślnie przeprowadzonej współpracy.
Obsługując klienta powinieneś pamiętać, że:
- Twoja praca może nie zostać pozytywnie oceniona przez klienta, jeśli nie zachowasz odpowiedniej postawy i troski o niego. Nie ma w takiej sytuacji znaczenia jak dobrze jesteś wyszkolony i jak obszerną posiadasz wiedzę na temat sprzedawanej usługi czy produktu.
- Traktuj z szacunkiem klienta i rzeczy należące do niego, np. części garderoby czy dokumenty.
- Swoją postawą bardziej niż swoimi słowami możesz zdradzić negatywne nastawienie do klienta. Usługobiorca może wyczuć brak szacunku obserwując mimikę Twojej twarzy bądź spojrzenie.
- Uprzejmość jest sposobem na tworzenie wzajemnego zaufania!
Niezależnie od typu klienta, pracownik powinien być zawsze uprzejmy, uśmiechnięty, pozytywnie nastawiony, jak i aktywnie słuchać, zadawać pytania, aby upewnić się w żądaniach klienta oraz jasno odpowiadać na jego ewentualne pytania.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym