Maksymilian Śleziak • Porady

brand

Każda firma, bez względu na to, jakie usługi świadczy i jaki towar sprzedaje, musi troszczyć się nieustannie o utrzymywanie przy sobie obecnych klientów, jak i poszukiwanie nowych. Są jednak branże, w przypadku których decyzje zakupowe zapadają rzadziej niż potrzeba kupna chleba czy mleka i wiążą się nierzadko z większymi zasobami pieniężnymi. Do takich firm należą chociażby zakład pogrzebowy czy przedsiębiorstwo remontowo-budowlane. Co zrobić, aby klient, który aktualnie chce kupić daną usługę, znalazł właśnie Twoją firmę?

Rekomendacje – budowanie sieci kontaktów

Prośba o rekomendacje, czyli o polecanie usług bądź produktów firmy znajomym, współpracownikom czy innym partnerom biznesowym jest szybkim sposobem na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Zadowolony klient, rekomendujący dane przedsiębiorstwo jest klientem lojalnym, któremu zależy na rozwoju Twojej firmy. Prosząc o referencje, tworzysz sieć wzajemnych kontaktów oraz budujesz pozytywny wizerunek, godnej zaufania firmy.

Blog firmowy

Skutecznym sposobem na to, aby klient sam dotarł do Twojej firmy, nie tylko w sensie dosłownym, fizycznym, ale także wirtualnym, jest prowadzenie w ramach jej strony internetowej bądź też w osobnym miejscu w sieci blogu firmowego. Dziś, praktycznie każdy przedsiębiorca, poważnie traktujący swój biznes, zdaje sobie sprawę z ogromnej roli, jaką spełnia strona internetowa jego firmy. Ale dziś też strona www z podaniem wyłącznie adresu przedsiębiorstwa i cennika usług nie wystarcza. Blog firmowy, jako jeden z elementów szerszego zagadnienia jakim jest content marketing, czyli marketing treści, ma za zadanie dać odbiorcy, czyli potencjalnemu klientowi, odpowiedzi na jego najczęstsze pytania dotyczące danej usługi. Na blogu powinny się znaleźć artykuły o poradnikowym charakterze, przykładowo: „Na co zwrócić uwagę przy wyborze sali na wesele?” Tym samym przedsiębiorca buduje zaufanie klienta do swojej firmy, który jeszcze przed zakupem otrzymuje pożyteczne treści dotyczące towaru czy usługi. Właściciel firmy jawi się jako ekspert, a klient kupuje świadomie. Prowadzenie bloga firmowego wymaga dość sporo zaangażowania i czasu, dlatego można tę czynność powierzyć autorowi zewnętrznemu, freelancerowi. Ważne, aby znał on branżę, dla której tworzy treść, oraz posiadał umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji.

Żyjemy w czasach ogromnej konkurencji na rynku. Punkt ciężkości przeniesiony został tym samym z klienta na przedsiębiorcę. Oznacza to, iż to właściciel firmy powinien troszczyć się o to, by go zauważono. Musi on czymś się wyróżniać, w przeciwnym razie klient zapuka do drzwi sąsiedniej firmy.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym