Maksymilian Śleziak • Porady

Sposób w jaki się zachowujemy, ubieramy, jacy jesteśmy w danej sytuacji wpływa na to jak postrzegają nas inni. Tak samo jest w przypadku naszej marki. Założenie działalności gospodarczej wymaga głębokich przemyśleń i wnikliwej analizy rynku. Początkujący przedsiębiorcy wybierają najczęściej branżę, która wiąże się z jego dotychczasowymi zainteresowaniami lub doświadczeniem zawodowym. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa dochodzą kolejne elementy, bez których rozwój firmy nie jest możliwy, takie jak branding. Jak budować wizerunek swojej firmy?

1. Odpowiednia nazwa

Posiadanie odpowiedniej nazwy to klucz do sukcesu. Nazwa dla firmy powinna być: czytelna, prosta i łatwa do zapamiętania, a przy tym oryginalna. Bardzo częstym błędem jest tworzenie nazwy firmy do nazwiska założyciela. Postaraj się wybrać nazwę, która nie wskazuję, że Ty jesteś jedynym jej pracownikiem, jeśli już szukaj takie, która da wydźwięk jakby firma tętniła życiem!

2. Strona internetowa

Zaprezentuj swoją firmę dzięki stronie internetowej już pierwszego dnia. Nie da się ukryć, że wizerunek firmy to nie tylko pewne wyobrażenie na jej temat, ale też grupa cech, które są niezbędne do budowania pozycji na rynku. Jedną z nich jest strona internetowa. W dobie Internetu kontakt online z klientem jest koniecznością. Dobra strona internetowa nie tylko dobrze wygląda, przecież to nie nowa torebką, czy nowa para butów, to zbiór informacji i kanał komunikacji. Informacja – kluczem są w tym przypadku merytoryczne treści, zawierające słowa kluczowe, napisane lekkim piórem. Pamiętaj też o formularzu kontaktowym! Wielu ludzi wybiera właśnie ten rodzaj komunikacji.

Dodatkowo dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych, ponieważ teraz 68% osób przegląda większość stron na urządzeniach mobilnych!

I pamiętaj – strona internetowa to nie moda, która przemija. To skuteczne narzędzie do realizacji celów biznesowych.

3. Media społecznościowe

Działania marketingowe w social mediach to przede wszystkim budowanie świadomości marki i zaufania klientów, ale w związku z ciągłym rozwojem ich możliwości, coraz częściej służą także przy sprzedaży!

Pierwszym profitem jest właśnie możliwość zbudowania aktywnej, lojalnej społeczności klientów. Obecność marki na Facebooku lub w innych social media pozwala na świetną interakcję z klientami – na bieżąco mogą im odpowiadać, a klienci opiniować produkt, usługę lub inne działania.

Social media są również ważnym narzędziem w budowaniu świadomości marki. Tak jak przy prowadzeniu bloga firmowego, staraj się urozmaicać treści, które publikujesz na profilu w mediach społecznościowych. Pamiętaj też, żeby jako tworzony przez Ciebie content był wysokiej jakości.

4. Spójność w komunikacji

Nie dopuść do tego, aby zaistniała różnica pomiędzy tym co proponujesz klientom cyfrowo, a tym co wygląda rzeczywiście. Mówimy tu o przypadku w którym firmy np. oklejają samochody barwami odbiegającymi od identyfikacji wizualnej.

5. Bądź ekspertem!

Obecnie większość firm z sektora usług, ale i tych, które oferują sprzedaż produktów w tym m.in. firmy szkoleniowe, chcące przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów stawia na dostarczenie interesujących i wartościowych treści w formie artykułów eksperckich, video, słuchowisk czy grafik. Ty też stań się ekspertem w swojej dziedzinie!

Pamięta warto realizować merytoryczne i niesztampowe treści, bo Tylko w ten sposób Twoja firma będzie postrzegana jako najlepsi specjaliści!

MiniCRM jest specjalistą w swojej branży. Dzięki nam zaplanujesz nie tylko działania brandingowe, ale także będziesz mógł zarządzać online swoim przedsiębiorstwem. Jeśli chcesz się przekonać weź udział w 30 dniowym teście aplikacji.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym