Paulina Tomasik • Porady

Landing page to drobna rzecz, a jednak może przesądzić o powodzeniu całej kampanii reklamowej w internecie. Jeśli przygotujemy ją umiejętnie, znacząco poprawimy skuteczność naszych działań marketingowych. Na co więc zwrócić uwagę, projektując stronę lądowania? Jak ułatwić sobie proces zdobywania leadów? Podpowiadamy!

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Landing page – czym jest?
  • Jak przygotować landing page?
  • Co to są leady?
  • Jak wykorzystać CRM w tworzeniu landing page?

TL;DR

Landing page (LP, inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to specjalnie przygotowana strona www, na którą trafia internauta, jeśli kliknie w daną reklamę, np. w social media lub newsletterze. Znajdujące się na niej elementy, m.in. prezentacja oferty, mają go skłonić do podjęcia określonego działania – kupna produktu, rejestracji w serwisie czy pobrania pliku. Dzięki landing page w łatwy sposób pozyskujemy leady – dane kontaktowe potencjalnych klientów. Cały proces możemy zautomatyzować. miniCRM oferuje opcję umieszczenia na stronie docelowej formularza, z którego dane automatycznie zapiszą się w aplikacji. Dzięki temu uzyskujemy szeroką bazę potencjalnych klientów.

Co to jest landing page?

Landing page (LP) nazywany bywa również stroną lądowania lub stroną docelową. Jest stroną www, na jaką trafia użytkownik, kiedy kliknie w link lub banner reklamowy, który wyświetla się w mediach społecznościowych czy w reklamach Google Adwords. Zostaje skonstruowana tak, aby przekonać odwiedzającego do konkretnego celu: kupna produktu czy usługi, pobrania pliku albo zapisania się do subskrypcji newslettera.

Jak przygotować skuteczną landing page?

Landing page wyróżnia się charakterystycznym designem. Znajduje się na niej jedynie kilka elementów, ale każdy z nich spełnia określoną funkcję. Użytkownik, który na nią trafia, z reguły nie przechodzi dalej, na kolejne podstrony, ale wykonuje pewną akcję – kupuje produkt lub zapisuje się do newslettera. Nic nie powinno więc rozpraszać jego uwagi. Wyraźne, wysokiej jakości zdjęcie w tle, nagłówek, krótki tekst przedstawiający korzyści, widoczny buton call to action i formularz kontaktowy – to podstawowe elementy, które muszą pojawić się na landing page. Dodatkowe menu nawigacyjne, kierujące do innych podstron witryny, jest zbędne. Użytkownik, poszukując kolejnych informacji, mógłby bowiem zrezygnować z oferty.

Chwytliwy nagłówek

O tym, jak wielka siła przyciągania tkwi w nagłówkach, napisano w internecie już wiele. Wszystkie triki, które stosują copywriterzy, tworząc treści content marketingowe, warto wykorzystać podczas przygotowania strony lądowania. Nagłówek jest bowiem pierwszą rzeczą, jaką widzi użytkownik po kliknięciu w banner czy link. Powinien przyciągać, kusząc korzyścią lub zaskakując intrygującym pytaniem.

W nagłówku umieścić możemy hasło lub slogan zawierający słowa kluczowe. Ważne, aby obok niego zamieścić również logo firmy – świadczy ono o wiarygodności przedstawionej oferty.

Przedstawienie korzyści

Treści na landing page powinny być proste i precyzyjne. Zalety produktu lub usługi przedstawiamy, opisując korzyści, jakie przynieść mogą użytkownikowi. Starajmy się unikać pustych frazesów i określeń takich jak „najlepszy”, „bezkonkurencyjny”, „doskonały”, a także języka branżowego i specjalistycznych zwrotów.

Wezwanie do działania

Najważniejszym elementem strony docelowej jest button call to action (CTA), czyli przycisk, który wzywa użytkownika do określonego działania, np. „Kup teraz”, „Zapisz się”, „Zarezerwuj”. Powinien znajdować się w widocznym miejscu i wyróżniać się spośród innych elementów – odpowiednią wielkością i kontrastowym kolorem. Znaczenie ma również hasło, którym zostanie nazwany. Najczęściej stosuje się czasowniki w trybie rozkazującym, skierowane wprost do czytelnika („Sprawdź”), choć projektanci stron lądowania używają też zwrotów w pierwszej osobie liczby pojedynczej („Kupuję”).

Formularz

Na stronach docelowych, których cel stanowi zebranie danych kontaktowych do potencjalnych klientów (czyli tzw. leadów), ogromne znaczenie ma formularz. Ważne, aby zawierał jak najmniejszą liczbę pól do wypełnienia. Jeśli będzie ich za dużo, użytkownik może się zniechęcić i zrezygnować z podjęcia działania. Powinniśmy w nim również umieść pole do zaakceptowania niezbędnych warunków (np. zgody na przetwarzanie danych). W pobliżu formularza zamieśćmy też numer telefonu albo adres e-mail do firmy – po to, by internauta, w razie pytań czy wątpliwości, mógł się z nami szybko skontaktować.

miniCRM landing page

Cel główny: pozyskiwanie leadów

Dzięki odpowiednio przygotowanej landing page pozyskujemy dane kontaktowe internautów – leady. Jeśli użytkownik kupi nasz produkt, w przyszłości poinformujemy go o innych ofertach, którymi mógłby się zainteresować. Jeżeli natomiast zapisze się do newslettera albo pobierze nasz poradnik czy inną udostępnioną treść, podejmiemy kolejne działania, mające zachęcić go do zakupu.

Aby strona docelowa przynosiła efekty, cała jej zawartość powinna zostać dostosowana do potrzeb i preferencji konkretnej grupy odbiorców – targetu. Innego języka bowiem użyjemy, kierując ofertę do nastolatków, innego – do biznesmenów. Zanim zaczniemy planować kampanię reklamową w internecie, określamy, do jakiego targetu się zwracamy. Dzięki temu nasz komunikat nie trafi w próżnię.

Landing page a CRM – jak wykorzystać siłę nowoczesnych technologii?

Współczesne narzędzia znacznie ułatwiają prowadzenie działań marketingowych. Systemy CRM zbierają wszystkie dane o klientach, obecnych i potencjalnych. Pozwalają uporządkować je według określonych cech, np. rentowności, wskazując, którzy z kontrahentów przynoszą największe zyski. Wiele aplikacji tego typu oferuje też opcję generowania statystyk i raportów z pracy sprzedawców. Wszystkie te informacje wykorzystamy do stworzenia strony lądowania, dostosowanej do wymagań grupy docelowej.

Dzięki miniCRM zautomatyzujemy również odwrotny proces. Za jego pomocą możemy umieścić na landing page odpowiedni formularz. Dane, które się w nim zapiszą, trafią bezpośrednio do aplikacji, a my – w sposób automatyczny, bez podejmowania jakiegokolwiek dodatkowego działania – uzyskamy bazę potencjalnych klientów.

W jaki sposób wpływa to na działanie firmy? CRM upraszcza codzienną pracę – przypomina o umówionych spotkaniach, pomaga śledzić postępy w realizacji zleceń i monitorować skuteczność działań marketingowych. Przede wszystkim jednak służy zarządzaniu relacjami z kontrahentami. Zawiera szczegółowe informacje o klientach: dane kontaktowe, historię zamówień, wszelkie umowy czy preferowane formy kontaktu. miniCRM dodatkowo ułatwia pozyskiwanie nowych zleceń i zamówień. Rekordy, które spływają do aplikacji z formularzy udostępnionych na stronach lądowania, możemy od razu wykorzystać, tworząc spersonalizowaną ofertę. Potencjalni klienci szybko staną się obecnymi.

Synchronizacja wszystkich działań – marketingowych, sprzedażowych i obsługi klienta – to klucz do ciągłego rozwoju firmy. Bywa jednak wyzwaniem. Aby ułatwić sobie codzienną pracę, warto wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, które automatyzują niektóre procesy i zdejmują nam z barków obowiązki. Nawet tak drobna rzecz, jak mechaniczne zapisywanie leadów z landing page do systemu CRM, pozwala zaoszczędzić nieco czasu. Przetestuj miniCRM już dziś i przekonaj się, jakie to proste!

Źródło zdjęć: pixabay.com

Paulina Tomasik

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym