Maksymilian Śleziak • Porady

Marketing internetowy opiera się na dobrym contencie. Ale nierzadko nie mamy wystarczająco dużo czasu, aby dopracowywać i dopieszczać każdy tekst, jaki wychodzi „spod naszej klawiatury”. Szybkie pisanie tekstów internetowych nie musi odbijać się na ich jakości, te dwie rzeczy można umiejętnie połączyć. Trzeba tylko mieć w zanadrzu sprawdzone metody. Jakie?

Lista tematów

Jeśli jesteś copywriterem, zapewne nie raz doświadczyłeś uczucia zupełnej pustki w głowie, braku jakiegokolwiek pomysłu na temat wpisu blogowego, artykułu eksperckiego czy innego tekstu. Często wymyślenie ciekawego tematu zajmuje połowę czasu, jaki przeznacza się na stworzenie contentu. Dlatego w przypływie inwencji twórczej warto stworzyć listę tematów, zagadnień, które Cię interesują i o których chciałbyś napisać. Niech inspiracją będzie dla Ciebie otaczająca Cię rzeczywistość, pomysł na tekst może wpaść do głowy w każdej chwili, dlatego warto mieć tę listę zawsze przy sobie. Rób tak, by przystępując do pisania tekstu, na liście tej zawsze było w pogotowiu kilka tematów, to znacznie skróci całościowy czas pisania.

Niech Twoje myśli dojrzeją

Sytuacja może być też inna – masz genialny temat, ale sam nie wiesz, jak go ugryźć. Nic na siłę, najgorszym rozwiązaniem jest zmuszanie się do rozwinięcia tematu, szukania byle jakiej myśli. Niech temat „poleży” sobie przez kilka dni w szufladzie, a w tym czasie z pewnością, ni stąd, ni zowąd, uda Ci się go rozwinąć, znaleźć argumenty, ciekawe porównania i błyskotliwe metafory. Wówczas, siadając do pisania, nie stracisz czasu na opracowanie tekstu.

Więcej nie znaczy lepiej

Napisanie testu w krótkim czasie wymaga od piszącego maksymalnego skupienia na najważniejszych myślach. Aby tekst był merytoryczny, nie można w nim upychać przekazów, które płyną gdzieś obok głównego tematu. Może i poboczne wątki są ważne, ale czy nie lepiej pozostawić je na poczet kolejnego artykułu? Dlatego warto powściągnąć niekiedy swoje myśli i nieodpartą chęć „lania wody”. Zabiegany czytelnik z pewnością to doceni. Oczywiście, możesz mieć obawy, że napisanie tekstu w krótkim czasie odbije się na jego jakości, bo taki tekst będzie krótki, niedopracowany itp. Ale nic bardziej mylnego. Zwięzły artykuł może mieć dużą wartość merytoryczną, ponieważ wymusza na jego twórcy zawarcie w nim najważniejszych informacji. W takim tekście każde słowo ma swoje znaczenie i wielką wartość.

Wypunktowania

Wypunktowania lub numeracje znacznie ułatwiają napisanie artykułu i w odniesieniu do tekstów internetowych mają jeszcze jedną bardzo ważną funkcję – pomagają odbiorcy na szybszą lekturę, tzw. przeskanowanie treści. Pozwalają także utrzymywać w ryzach główne myśli przekazu i ściśle podążać za przygotowanym wcześniej jego planem.

Przerwa i powrót

Jeśli w pewnym momencie pisania masz poczucie, że utknąłeś, nie staraj się na siłę napisać czegokolwiek. Zapisz tekst i zajmij się czymś innym. Inspiracja nadejdzie w momencie, gdy przestaniesz myśleć o artykule. Wtedy powróć do pisania i dokończ dzieło.

Dobrych tematów nie odkładaj na potem

Najciekawszych i najlepszych tematów, w których opracowaniu czujesz się dobrze, nie odkładaj na potem, myśląc, że w późniejszym terminie będzie Ci je łatwiej napisać. Przecież chcesz zaoszczędzić czas właśnie teraz, a nie w niewiadomej przyszłości. Pracując nad znanym tematem, zaoszczędzisz sobie czasu na jego opracowanie.

Wiesz już, że da się napisać artykuł w 20 minut i wiesz też, w jaki sposób to zrobić. A czy wiesz, jak skrócić czas na wykonywanie codziennych firmowych obowiązków i tym samym wydajniej pracować? Wystarczy do tego nasz miniCRM, aplikacja stworzona z myślą o potrzebach Twojego biznesu. Załóż darmowe konto i przekonaj się, że mamy rację.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym