Na jakim etapie rozwoju firmy warto wprowadzić system CRM?
Prowadząc własną działalność, bez względu na jej charakter i liczbę zatrudnianych pracowników, przychodzi czas, gdy zaczniesz zastanawiać się nad koniecznością wprowadzenia do codziennej pracy systemu CRM. Czasami ze zwykłej ciekawości, aby nie zostać w tyle za konkurencją, a najczęściej z prawdziwej potrzeby usprawnienia funkcjonowania firmy. Kiedy decyzja o wprowadzeniu CRM jest zasadna i warta przemyślenia? Jakie czynniki wpływają na konieczność wdrożenia systemu?
Branże, które kochają CRM
CRM jako system do zarządzania relacjami z klientami jest podstawowym narzędziem pracy w tych firmach, dla których kontakty z kontrahentami są kluczowym elementem ich działania, zysków finansowych i sukcesu. Co prawda, nie ma chyba dziś biznesu, który mógłby się obyć bez najmniejszych choćby kontaktów z klientami, jednak są branże, gdzie relacje te są szczególnie istotne i niezwykle częste. Chodzi między innymi o firmy zajmujące się sprzedażą telefoniczną, pracujące z użyciem infolinii, z rozbudowaną siecią przedstawicieli handlowych w terenie, o firmy działające w obsłudze serwisowej oraz w e-commerce. Tego typu branże budują własny wizerunek i renomę na lojalności swoich klientów mającej swoje źródło w profesjonalnej ich obsłudze oraz systematycznych kontaktach na wysokim poziomie. W takim przypadku CRM jest nieocenionym narzędziem odpowiedzialnym za połowę sukcesu przedsiębiorstwa. Zbiera dane o kontrahentach, przetwarza je, na bieżąco aktualizuje i pomaga w analizie klientów pod kątem ich opłacalności dla firmy.
Nie tylko dla grubych ryb
Zwykło się uważać, że system CRM zarezerwowany jest tylko dla wielkich firm działających na rynku od wielu lat i obsługujących rzesze klientów, także zagranicznych. To nieprawda. System CRM znajdzie swoje zastosowanie również w przypadku początkujących firm, z niewielką jeszcze liczbą kontrahentów. Jeżeli tylko przedsiębiorca ma świadomość ogromnej roli, jaką odgrywają profesjonalne stosunki z klientami i wzorcowa organizacja pracy oraz zdaje sobie sprawę z istnienia we własnej branży silnej konkurencji, to powinien skorzystać z dobrodziejstw, jakie daje CRM. Niektórzy prowadzący biznes rozpoczynają działalność od wdrożenia systemu CRM, inni decydują się na niego w momencie, gdy czują, że tracą pomału kontrolę nad tym, co dzieje się w firmie. W ich przypadku CRM wprowadza nową jakość w biznesie, podnosi znacznie jego wartość. Gdy zapominasz o spotkaniach z klientami, nie wiesz, z jakim kontrahentem masz właśnie do czynienia, nie znasz przyczyn swoich biznesowych porażek i z trudnością przychodzi Ci rozliczanie efektów pracy współpracowników, nie masz na co czekać. To wyraźne sygnały świadczące o tym, że przyszedł czas na wdrożenie CRM-u.
System do zarządzania relacjami z klientami to rozwiązanie dla dużych i małych przedsiębiorstw, działających na rynku od wielu lat i dopiero początkujących. Kluczowy w tym zakresie jest wybór odpowiedniego systemu. miniCRM to aplikacja dedykowana dla małych i średnich firm. Dzięki kilku planom abonamentowym przedsiębiorcy mogą dostosować funkcje systemu do indywidualnych potrzeb swojego przedsiębiorstwa, bez konieczności wdrażania niepotrzebnych im opcji.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym