Jeśli zaniedbamy te konieczne czynności w takiej przestrzeni życia, jaką jest np. nasz pokój czy biurko, po pewnym czasie nie zrobi się taki bałagan, że ciężko będzie cokolwiek odnaleźć. Tak samo jest z naszym komputerem. To małe narzędzie może być niekiedy nieźle „zagracone”. Zapytasz pewnie jak zatem zadbać o czystość swojego komputera. Otóż to jak i inne działania wymaga odpowiedniej organizacji i pozbycia się pewnych nawyków. Poświęćmy zatem parę słów, by omówić ten problem.
Najczęściej popełnianym przez użytkowników komputera błędem jest zapisywanie wszystkich plików na pulpicie. Po jakimś czasie pulpit zostanie tak zapełniony, ze ciężko będzie na nim cokolwiek znaleźć. Zapisuj zatem wszystkie pliki w określonych folderach tematycznych. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, kiedy przez dłuższy czas używasz danego pliku. Zapisanie go na pulpicie ułatwi jego szybkie odnalezienie. Pamiętaj jednak, żeby po zakończeniu pracy, usunąć dany plik z Twojego „elektronicznego biurka” i umieścić go w odpowiednim folderze. Zrobisz w ten sposób miejsce na kolejne elementy i nie zaśmiecisz niepotrzebnie pulpitu.
Innym błędnym nawykiem użytkowników jest nieodpowiednie nadawanie nazw plikom i folderom. Może w danym momencie nazwa, którą wymyśliłeś wydaje Ci się trafiona, ale zastanów się czy za jakiś czas będziesz wciąż pamiętał, że pod danym hasłem kryje się ten, a nie inny plik? Każda nazwa musi być konkretna i ściśle odnosić się do zawartości. Możesz w nazwie umieszczać również daty. Jest to pomocne zwłaszcza w sytuacji gdy posiadamy kilka wersji jednego pliku. W ten sposób kilka tygodni później łatwiej będzie Ci odnaleźć dany element.
Aby utrzymać porządek na dysku twórz foldery tematyczne. Katalogi o nazwie muzyka, zdjęcia, film odwołują do konkretnych dziedzin. Jeżeli skrupulatnie będziesz umieszczał określony plik w odpowiednim folderze, na pewno się nie pogubisz. A i później łatwiej Ci będzie znaleźć np. zdjęcia, które zapisałeś np. pół roku temu.
Na pewno korzystasz także z folderu Dokumenty. Przeważnie umieszcza się tam bezmyślnie wszystko, co zostało stworzone przez użytkownika. W efekcie otrzymujemy olbrzymi katalog plików, w którym odnalezienie jednego, konkretnego pliku niemal graniczy z cudem. Folder Dokumenty także warto posegregować tworząc w jego obrębie kolejne foldery. Każda osoba powinna mieć swój indywidualny podział, w zależności od plików jakie tworzy. Jeżeli np. studiujemy wskazane będzie stworzenie folderu o nazwie Studia, jeżeli pracujemy, na pewno potrzebny będzie nam folder Praca itp. Dodatkowo w obrębie tych folderów można dokonać podziału na Aktualne ( pliki, które są dla nas istotne w obecnym czasie) oraz Archiwum (pliki, które być może będą nam jeszcze potrzebne, ale których aktualnie nie używamy). Pozostaje jeszcze systematycznie umieszczać stworzone dokumenty w odpowiednim folderze, a nie będziemy mieć problemów z odnalezieniem czegokolwiek.
Innym ważnym folderem jest folder o nazwie Pobrane. Jak sama nazwa wskazuje, przetrzymuje się tam elementy pobrane z internetu. Pamiętaj jednak aby raz na czas przeglądać ten folder i pozbywać się tego, co już nie jest nam potrzebne. W przeciwnym razie zamiast uporządkowanego folderu, będziesz miał jedynie wielki bałagan. Podaliśmy Ci jedynie kilka najprostszych wskazówek dotyczących dbania o porządek na Twoim komputerze. Wszystkie one nie będą miały jednak sensu beż Twojej systematyczności. Nie odkładaj niczego na później, lecz zaraz po skończonej pracy nadawaj plikom odpowiednią nazwę i umieszczaj w określonym folderze. Jeżeli nie zrobisz tego od razu, prawdopodobnie nie zrobisz tego nigdy, a bałagan na Twoim komputerze osiągnie pewnego dnia kolosalne rozmiary.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym