Maksymilian Śleziak • Porady

klient

Klient jest elementem potwierdzającym rację bytu każdej prowadzonej działalności, bez względu na jej rodzaj i zasięg. Dobre relacje z partnerami biznesowymi pomogą nie tylko utrzymać przy sobie obecnych kontrahentów, ale również znaleźć nowych. Pozytywny kontakt z klientem jest ciągłym procesem, a nie pojedynczym epizodem, dlatego przedsiębiorca musi nieustannie dbać o zadowolenie swoich partnerów w biznesie.

Badaj zadowolenie klienta

Sprawdzaj systematycznie, jakie są opinie klientów o świadczonych przez Ciebie usługach. Przeprowadzaj ankiety, sondaże, dzięki którym będziesz wiedzieć, co należy zmienić i usprawnić w swojej działalności. Analizuj również przyczyny zerwania współpracy klientów z Twoją firmą – wyciągaj wnioski i ucz się na błędach.

Małe gesty wiele znaczą

Klient musi czuć, że jest traktowany przez Ciebie z należytą uwagą oraz szacunkiem. Dlatego doceń znaczenie zwykłych gestów w kontakcie z kontrahentami. Nieuprzejmość, brak kompetencji, nieznajomość własnych usług i nieumiejętność znalezienia odpowiedzi na pytania klienta zrażą go do Ciebie.

Pamiętaj o ważnych datach i wydarzeniach

Uprzejmość nic nie kosztuje, a może w wyraźny sposób zacieśnić więzi między przedsiębiorstwem a klientami. Pokaż swoim kontrahentom, że pamiętasz o ważnych dla nich datach i wydarzeniach. Wysyłaj im listy gratulacyjne, życzenia z okazji obchodzonych imienin czy urodzin bądź świąt branżowych, przesyłaj świąteczne pozdrowienia.

Wymiana wiedzy i doświadczenia

Utrzymuj dobre relacje z klientami również poza oficjalnymi godzinami pracy i na innym niż tylko zawodowym gruncie. Organizuj towarzyskie spotkania, korzystaj z zaproszeń kontrahentów i uczęszczaj na branżowe eventy, sam zapraszaj partnerów biznesowych do uczestnictwa w targach, wystawach oraz konferencjach. To idealne okazje do wymiany wiedzy i podzielenia się doświadczeniem.

Siła mediów społecznościowych

Obecność Twojej firmy w najbardziej znanych mediach społecznościowych daje Ci ogromną możliwość do utrzymywania stałego kontaktu z kontrahentami. Komentuj, udostępniaj wartościowe linki, buduj społeczność ze swoimi partnerami biznesowymi.

Utrzymywanie stałych oraz dobrych relacji z klientami to wynik systematycznej pracy z Twojej strony. Podstawą owocnej współpracy z kontrahentami jest przede wszystkim komunikacja, umiejętność prowadzenia wzajemnego dialogu, dostępność dla klienta oraz czas mu poświęcony.

W utrzymywaniu wysokiego zadowolenia Twoich klientów pomagają systemy CRM – sprawdź naszą aplikację miniCRM.pl

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym