Maksymilian Śleziak • Porady

Zapytaj swojego głównego handlowca lub prowadzącego managera, co jest potrzebne do usprawnienia sprzedaży oraz wzrostu jej wydajności. Oczywiście, zasypią Cię oni gotowymi i sprawdzonymi pomysłami, jednak w większości przypadków możesz zwiększyć swoją sprzedaż, dokonują jedynie drobnych poprawek w tych działaniach, które już prowadzisz. Oto one.

sprzedawca crm

Odświeżaj dane w swoim CRM-ie

System CRM uważnie śledzi i skrupulatnie odnotowuje wszystkie etapy długiego procesu sprzedaży i współpracy z klientami, dostarcza zatem istotnych danych. Są one jednak ważne o tyle, o ile okazują się aktualne i dokładne. Dlatego systematycznie, na przykład co miesiąc, wykonuj selekcję tych informacji, tak aby szum informacyjny nie zakłócał Twojej pracy.

Uściślij główne kryteria wyboru

Użyj systemu do zarządzania relacjami z partnerami biznesowymi, czyli CRM-u, aby przekształcić klientów potencjalnych w klientów realnych. Stwórz w aplikacji mechanizm analizy klientów, pomoże Ci on podjąć decyzję, z którymi z dotychczasowych partnerów w biznesie powinieneś w pierwszej kolejności nawiązać współpracę. CRM ułatwi określenie najważniejszych dla Twojego biznesu priorytetów.

Udoskonalaj wzór oferty sprzedażowej

Nie istnieje idealnie przekonująca oferta handlowa, której nie możnaby było udoskonalić. Dlatego co kilka miesięcy staraj się zmienić nieco treść wysyłanej do klientów wiadomości handlowych – powinny być one krótkie i jednocześnie zawierać jasny oraz czytelny komunikat, dzięki temu będą bardziej skuteczne.

Nie bój się eliminować

Nie staraj się posiadać jak najdłuższej listy klientów – przedkładaj jakość nad liczbę. Wstępna rozmowa z klientem powinna udzielić Ci odpowiedzi, czy przekształci się on w klienta realnego. Jeśli nie, nie obawiaj się szukać dalej.

Nagradzaj się za odwagę

Każdy klient, którego wykreślisz ze swojej listy, jest tak naprawdę Twoim małym sukcesem. Oszczędzasz dzięki temu czas i energię na bardziej przyszłościowe i obiecujące projekty.

Nie osiadaj na laurach

Wiele ofert zostało utraconych, pominiętych i przeoczonych tylko dlatego, że zapomniano o kontynuowaniu dalszych współpracy z klientem, że zaniechano prawdziwie zaangażowanej z nim relacji handlowej. Jeśli nawiązujesz poważne stosunki biznesowe ze swoimi klientami, pamiętaj o nich i rób notatki dotyczące spotkań z nimi w swoim w harmonogramie.

Pogłębiaj i poszerzaj swoją działalność

Analizuj i staraj się zrozumieć potrzeby swoich klientów. Dzięki temu znajdziesz dodatkowe sposoby na to, aby Twoja firma spełniła oczekiwania odbiorców. Jeśli już je odnajdziesz, postaraj się uwzględnić je w obecnej umowie z partnerami biznesowymi lub umieść je jako jeden z elementów w przyszłej kampanii sprzedaży.

Koniec z obniżkami cen

Wbrew powszechnej opinii, obniżki cen spowalniają proces sprzedaży, ponieważ rodzą zasadne pytania klientów odnośnie jakości sprzedawanych produktów. Zamiast obniżać ceny w celu sztucznego „napędzania” sprzedaży, odwróć sytuację. Zapewnij klientów, że dobra jakość Twoich towarów uzasadnia ich nieco wyższą cenę.

Dobry i wydajny kontakt

Spraw, aby Twoje relacje z klientem były bardziej intensywne i nierozproszone. Zaplanuj kilka spotkań w trakcie jednego dnia. Do kontaktu z mobilnymi klientami, użyj wideokonferencji. Niech jakość wszystkich kontaktów będzie jak najlepsza, dzięki temu spędzisz mniej czasu na organizację spotkań.

Czynności przedzakupowe

Jeśli już nauczysz się poszczegolnych etapów składających się na cały proces zakupowy klienta, możesz stworzyć swój własny harmonogram z czynnościami, jakie Ty podjąłeś wokół tych kolejnych kroków. Dzięki temu spędzisz odpowiednią ilość czasu, rozwijając możliwości sprzedażowe firmy.

Lista pomysłów może wydawać się nieco banalna, ale o to właśnie w niej chodzi. Sukces sprzedażowy w Twojej firmie w większym stopniu zależy bowiem od podstawowych kwestii i zasad aniżeli od nadmuchanych i pseudonaukowych rad udzielanych na drogich seminariach czy konsultacjach.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym