Maksymilian Śleziak • Porady

Prowadzisz sklep internetowy? A czy wiesz, kto jest sprzedawcą, z którym klienci mają pierwszy kontakt? Strona internetowa Twojego sklepu. I jako dobry sprzedawca powinna być stworzona tak, aby budzić zaufanie dla marki wśród odbiorców, opowiadać o produktach w sposób przekonywający ciekawą historię i mieć istotny wpływ na zawierane transakcje. Jakie elementy strony internetowej sklepu są zatem kluczowe dla sprzedaży?

Strona główna – budowanie zaufania

Pierwszym z takich elementów jest strona główna sklepu internetowego. Prezentuje ona markę i pomaga już na samym początku, głównie od strony wizualnej, odróżnić ją od konkurencji. Strona główna mówi sporo o misji firmy, ukazuje najlepsze produkty i aktualne sklepowe promocje. Główna strona sklepu internetowego to idealne miejsce do pochwalenia się tym, co wyróżnia Cię wśród innych podobnych sprzedawców. Może oferujesz darmową dostawę lub klienci mogą otrzymać od Ciebie darmowe próbki towarów? A może Twoje produkty są ekologiczne? Zaakcentuj te atuty poprzez wyraźną grafikę i przykuwającą uwagę treść, podlinkuj je do podstron, tak aby klient miał możliwość sięgnięcia po dodatkowe szczegóły. Na stronie głównej zamieść też informacje o zwrotach towarów – poprzez jasno określone warunki zwrotów, bez jakichkolwiek wyjątków czy dwuznaczności, budujesz zaufanie do marki wśród klientów.

Grafika i opinie – budowanie wiedzy o produkcie

Po stronie głównej przyszedł czas na strony o poszczególnych produktach. Jednym z najszybszych sposobów na zwiększenie sprzedaży poprzez stronę internetową sklepu są estetyczne i szczegółowe zdjęcia towarów. Nie tylko pomagają marce budować wiarygodność, ale również ułatwiają klientom podjęcie decyzji zakupowej. Ważne, aby zdjęcia jak najdokładniej oddawały istotę produktu, pokazywały kluczowe dla danych towarów szczegóły. Zdjęcia powinny przedstawiać produkt ze wszystkich stron – z przodu, z tyłu, z boków, od góry i od dołu, dzięki czemu potencjalny klient będzie mieć wrażenie, jakby oglądał produkt osobiście. Jeśli to możliwe, zaprezentuj towar w różnych konfiguracjach – jako otwarty, zamknięty, w towarzystwie powiązanych z nim przedmiotów i dodatków. Sprzedając np. kosmetyczkę turystyczną, zamieść zdjęcia produktu ze znajdującymi się wewnątrz kosmetykami. Co więcej, postaraj się pokazać towar w realnym użyciu, tak aby klient miał wiarygodne pojęcie o jego parametrach, jak waga czy wielkość.

Istotną częścią całego procesu sprzedaży są opinie klientów. Mają one szczególne znaczenie w przypadku biznesu internetowego, w sytuacji, gdy odbiorca nabywa towar bez uprzedniego realnego kontaktu z produktem. Nie każdy klient jednak chce pozostawić własną opinię o zakupionym towarze. Czasami po prostu brakuje chęci, aby ubrać w słowa zalety bądź minusy produktu. Jednym ze sposobów na pozostawienie oceny o towarze, bez konieczności tworzenia rozbudowanych opinii, jest punktowe ocenianie poszczególnych cech produktu. Np. w przypadku internetowego sklepu odzieżowego klient może mieć możliwość ocenienia materiału, koloru, rozmiaru każdego towaru znajdującego się w sklepie. Wówczas przy danym przedmiocie, jako symbol oceny, może pojawić się konkretna liczba gwiazdek – kwestia techniczna odgrywa tu drugorzędną rolę. Tym samym nabywca może porównać, jak bardzo oceny innych pokrywają się z jego własnym doświadczeniem produktu.

Przypieczętuj transakcję w łatwy i szybki sposób

Kluczowym elementem całej strony internetowej sklepu jest podstrona transakcji. Jeśli nie będzie intuicyjna, łatwa w obsłudze, wszystkie wymienione powyżej elementy, choćby najlepsze, przestaną się liczyć. Jakie czynniki pozostawią w kliencie dobre wspomnienia po zakończeniu transakcji? Szybkość ładowania się poszczególnych etapów transakcji, łatwość w wypełnianiu formularza zamówienia, czytelne wskaźniki kolejnych kroków zakupowych czy też pojawiające się na każdym z etapów procesu podsumowanie zakupów. Wiedzę o tym, jak ma wyglądać podstrona transakcji i jakie elementy wpłyną na usprawnienie czynności zakupowych, czerp z codziennych zakupów swoich klientów.

Wreszcie, podobnie jak sprzedawca w sklepie stacjonarnym musi reagować na pytania i prośby klientów, tak i strona internetowa sklepu musi szybko się ładować, a wyszukiwarka właściwie działać.

Warto testowo wdrożyć wskazane elementy strony internetowego biznesu, tak aby widzieć, w jakim stopniu wpływają one na decyzję klientów o zakupie. Pamiętać trzeba jednak o jednym – każdy biznes jest inny, a strona internetowa sklepu powinna być zawsze rozwijana. Składające się na nią elementy muszą być świadomie wybrane, przetestowane, dopracowane lub zastąpione innymi.

Pamiętaj, że oprócz estetycznej i czytelnej strony internetowej warto zainwestować także w solidne narzędzie zwiększające zadowolenie Twoich klientów. Takim rozwiązaniem jest nasz miniCRM – prosta i intuicyjna aplikacja, która załatwi do końca Twoje firmowe sprawy. Odwiedź stronę miniCRM, skorzystaj z darmowej rejestracji i przetestuj funkcje naszego systemu.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym