Maksymilian Śleziak • Porady

Social media

Internet jest dziś najszybszym i najtańszym źródłem informacji w każdej dziedzinie. Odgrywa on również kluczową rolę w promowaniu nowych marek, towarów czy usług. Firma, która chce dotrzeć do jak największej liczby klientów, musi zdawać sobie sprawę z ogromnego potencjału wirtualnego medium. Szczególne znaczenie w badaniu opinii konsumentów, ich oczekiwań względem oferty danego przedsiębiorstwa mają obecnie liczne media społecznościowe (Social Media), takie jak Facebook, Twitter czy Instagram.

Wpływ internautów na działanie firmy

Media społecznościowe to specyficzne miejsce w przestrzeni internetowej. Zastępują one bezpośredni kontakt „oko w oko”, ale tak jak on pozwalają na szybką i automatyczną reakcję na adresowane pytania czy sugestie. Korzystający z takiego przekazu internauci mają ogromny wpływ na funkcjonowanie firmy, na oferowane przez nią usługi czy towary. Wyrażane w Internecie opinie, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, propozycje i pomysły sprawiają, że klienci danej firmy okazują się pośrednio jej współtwórcami. To oni zaczynają faktycznie kształtować daną markę, wyrażając swoje względem niej oczekiwania. A przedsiębiorstwo jest realizatorem tych sugestii, oczywiście jeśli są one wartościowe i kreatywne.

Jakie korzyści dla firmy?

Kierowanie się opinią klientów-internautów w prowadzeniu biznesu może przynieść firmie wymierne korzyści. Przede wszystkim wpływa na jej pozytywny, wiarygodny wizerunek wśród odbiorców. Klient rozumie, że jego zdanie jest brane pod uwagę, że on sam jest traktowany poważnie. Pomiędzy przedsiębiorstwem a użytkownikiem zawiązuje się silna więź i interakcja, firma zyskuje zaufanie i lojalność klientów oraz umacnia własną pozycję na rynku. Dostosowywanie się do propozycji internautów może ostatecznie przełożyć się na widoczny wzrost sprzedaży oferowanych przez firmę towarów czy usług. Pewne bowiem jest, że klient wybiera w pierwszej kolejności ten produkt, który spełnia jego oczekiwania i któremu ufa.

Media społecznościowe są dla firm wielką szansą. Możliwość szybkiego kontaktowania się w krótkim czasie z wieloma klientami, wysyłanie zapytań o ich pomysły, sugestie czy rekomendacje jest obecnie najlepszym sposobem badania rynku.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym