Pisanie tekstów na stronę internetową własnej firmy, na portal internetowy czy tworzenie postów na bloga jest działalnością nie tylko informacyjną, ale także ściśle ukierunkowaną na wykreowanie swojej marki. Pamiętać jednak trzeba, że webwriting, czyli tworzenie treści z przeznaczeniem na strony internetowe, jest czynnością odmienną od tradycyjnego pisania artykułów – inny jest bowiem charakter wykorzystywanego do ich publikacji medium.
Teksty spójne merytorycznie
Pisz zawsze teksty w sposób rzeczowy i na konkretny temat. Przekazywane przez Ciebie treści powinny być wartościowe, przemyślane. Czytelnik musi mieć świadomość tego, że autor wie, o czym pisze, że zna opisywany problem. Unikaj banalnych, ogólnych fraz, skup się na konkrecie. Nie oszukuj odbiorcy – on, czytając Twój tekst, powinien czuć, że jest on o czymś.
„Minimum słów, maksimum treści”
W webwritingu idealnie sprawdza się hasło Awangardy Krakowskiej. Kluczową bowiem sprawą w tworzeniu tekstów na strony internetowe jest nie tylko to, co piszesz, ale również, jak piszesz. Dbałość o estetyczną stronę tekstu pomoże Ci w utrzymaniu jego spójności merytorycznej. Posługuj się prostym, zrozumiałym dla każdego odbiorcy językiem, choć, oczywiście, nie bój się używać branżowego słownictwa. Wówczas w jeszcze większym stopniu będziesz dla czytelnika wiarygodny. Formułuj treści zwięźle, przekazuj najważniejsze dla odbiorcy informacje. Aby tekst był treściowo spójny, popracuj nad przejrzystością jego szaty graficznej. Stosuj nagłówki, podtytuły, śródtytuły, wyodrębniaj słowa kluczowe, dziel tekst na mniejsze części znaczeniowe.
Najważniejszy jest czytelnik – pisz teksty użytkowe
Nigdy nie zapominaj, że tworzysz teksty dla kogoś. Odbiorca, sięgając po Twój tekst, winien znaleźć w nim to, czego poszukuje. W przeciwnym razie wyszuka inną stronę, a Twojej już nie odwiedzi. Staraj się personalizować swoją treść, pisz z przeznaczeniem dla konkretnych adresatów. Dzięki temu czytelnicy będą mieli poczucie, że zwracasz się właśnie do nich. Pomocne jest tutaj utrzymywanie w tekście pozoru konwersacji. Zwracaj się do odbiorcy w 2. os. l.poj., zadawaj pytania, zachęcaj do komentarzy i podejmowania dyskusji. I nie zapominaj o ważnej w webwritingu zasadzie – nie ma tekstów użytkowych bez aktualizacji ich treści. Informacje przekazywane przez Ciebie muszą być zawsze prawdziwe i pewne, w ten sposób nie utracisz swojej wiarygodności.
Opanowanie najważniejszych zasad webwritingu pomoże Ci w tworzeniu jakościowo dobrych tekstów na strony internetowe i zwiększy grono ich odbiorców.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym