Obecnie 55% Polaków, robi zakupy oraz wybiera usługi przez Internet. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, choć, aż 43% osób z tej grupy i tak przegląda produkty w Internecie przed ostatecznym zakupem. Metody sprzedaży zaczerpnięte z galerii handlowych w połączeniu z nowoczesnymi technologiami internetowymi zdecydowanie ułatwiają kontakt z klientem i zwiększają sprzedaż.
Mniej znaczy więcej
McAfee stwierdził kiedyś, że zbyt duży wybór produktów powoduje paraliż decyzyjny. Klient, oglądając naszą ofertę, czuję się zdezorientowany, jak klient w restauracji, w której karta dań jest tak urozmaicona, że zdezorientowany opuści lokal.
Zjawisko takie samo występuję w sklepach internetowych. Aby uniknąć takiego problemu, sprawdź, co Twoi klienci wybierają najczęściej i te promuj. Pozostałe wykreśl z ofert – to pozwoli Ci uniknąć braku zainteresowania użytkowników.
Możesz zastosować kontrast, który polega na zestawieniu ze sobą dwóch produktów, tego, na którym sprzedaży Ci zależy.
Stosuj cross-selling oraz up-selling
To techniki, które zdecydowanie pomagają w zwiększeniu sprzedaży. Cross sell polega na proponowaniu klientowi dodatkowych produktów, które powiązane są z tymi, które klient włożył do koszyka. Jeśli użytkownika interesuje czarna spódnica, zaproponuj kolorową koszulę i torebkę!
Up sell to wskazywanie na droższe i bogatsze rozwiązanie niż to, którym klient jest zainteresowany. Polega ona na tym, że negocjuje się z klientem, oferując mu ulepszone wersje produktu, który chce kupić lub z wyższej półki – lepszych jakościowo.
W świecie sklepów internetowych strategię te wykorzystywane są z sukcesem w branży księgarni internetowych, czy odzieżowych. Spójrzcie, jak robi to H&M:
Przedmiotem, który interesuję nas na początku są czarne dżinsy:
Sklep proponuję nam, z jakimi, innymi, produktami możemy zestawić nasze spodnie:
Dodatkowo podpowiada nam, co kupowali inni użytkownicy, kupując nasze czarne spodnie:
Co zrobić z porzuconymi koszykami?
Aby sobie z tym poradzić, warto zastanowić się nad przyczynami porzuconych koszyków. Najczęściej są to koszty dostawy, czy środek płatności, którego klient nie uznaje. 69% badanych przez Gemius odpowiada, że niski koszt wysyłki, lub jego brak jest czynnikiem skłaniającym do zakupu online. Może warto zatem pomyśleć o zrezygnowaniu z kosztów dostawy? Możesz też zaproponować darmową wysyłkę, jeśli klient zakupi dodatkowy produkt.
Udostępnianie alternatywnych metod płatności jest świetnym rozwiązaniem, ponieważ Klient może mieć negatywne doświadczenia z np. przelewem internetowym lub po prostu nie posiada konta w banku. Elastyczność w tym zakresie pozwoli nam na pozyskanie większej ilości klientów! Daj klientom możliwość zapłaty za pobraniem, a zyskasz dodatkowych userów!
Postaw na budowanie relacji
Content marketing to strategia, która pozwala na nawiązaniu dłuższej „znajomości” z naszym klientem. Przez dostarczanie odbiorcom interesujących i przydatnych treści zyskujemy ich uwagę, którą możemy przekłuć w zwiększone zyski.
Pomyśl nad narzędziami takimi jak: e-booki, artykuły, które odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania, promuj posty w serwisach społecznościowych.
Stosuj e-mail marketing
82% firm z sektora B2B jak i B2C wykorzystuje email marketing. 72% e-konsumentów lubi otrzymywać informacje marketingowe mailowo. Warto zatem przygotowywać dla klientów kreację, które pomogą Ci sprzedawać.
W treściach, które mają posłużyć za „przynętę” zamieść czytelne CTA tak zwane wezwanie do działania. To dzięki mocno wyróżniającym się wezwania, odbiorcy przechodzą na stronę, by dokonać zakupu.
Pamiętaj też o grafice w e-mailu. To ona niewymownie przekazuje informację o rodzaju oferty. Zadbaj o to, by wiadomość nie była przytłoczona przez Twoje znaki identyfikacyjne, nadaj im świeżości!
Raportowanie i CRM
System CRM automatyzuje i wspomaga procesy na styku klient – sklep w celu pozyskania i obsługi klienta. Wspomaga pracę wszystkich działów w firmie. Pozwala na kompleksowe zarządzanie i raportowanie faz kontaktu z klientem, począwszy od rozpoznania jego potrzeb i identyfikację, poprzez zawarcie transakcji, na usłudze posprzedażnej skończywszy. Pozwala również ograniczyć czas, jaki pracownicy poświęcają na raportowanie, tworzenie ofert, pilnowanie spotkań. W ten sposób firmy odnoszą podwójną korzyść. Pozyskują dodatkowy czas, który mogą przeznaczyć na sprzedaż, oraz gromadzą dane niemal w czasie rzeczywistym. Znaczne skrócenie czasu przepływu informacji pozwala szybciej reagować.
Na rynku znajdziemy wiele systemów CRM, warto jednak wziąć pod uwagę interfejs, funkcjonalność, przejrzystość i łatwość użytkownia. MiniCRM to system, który cechuje przede wszystkim łatwość obsługi i funkcjonalność.
Pomysłów na to, jak zwiększyć sprzedaż online jest naprawdę wiele. To kilka naszych przykładów, proponujemy jednak, abyś je wykorzystał, a zobaczysz, jak sprzedaż rośnie, a z nią ilość zadowolonych klientów i Twoja :)
źródło zdjęć: fotolia.com, H&M.com
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym