Maksymilian Śleziak • Porady

Obecnie 55% Polaków, robi zakupy oraz wybiera usługi przez Internet. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, choć, aż 43% osób z tej grupy i tak przegląda produkty w Internecie przed ostatecznym zakupem. Metody sprzedaży zaczerpnięte z galerii handlowych w połączeniu z nowoczesnymi technologiami internetowymi zdecydowanie ułatwiają kontakt z klientem i zwiększają sprzedaż.

Mniej znaczy więcej

McAfee stwierdził kiedyś, że zbyt duży wybór produktów powoduje paraliż decyzyjny. Klient, oglądając naszą ofertę, czuję się zdezorientowany, jak klient w restauracji, w której karta dań jest tak urozmaicona, że zdezorientowany opuści lokal.

Zjawisko takie samo występuję w sklepach internetowych. Aby uniknąć takiego problemu, sprawdź, co Twoi klienci wybierają najczęściej i te promuj. Pozostałe wykreśl z ofert – to pozwoli Ci uniknąć braku zainteresowania użytkowników.
Możesz zastosować kontrast, który polega na zestawieniu ze sobą dwóch produktów, tego, na którym sprzedaży Ci zależy.

Stosuj cross-selling oraz up-selling

To techniki, które zdecydowanie pomagają w zwiększeniu sprzedaży. Cross sell polega na proponowaniu klientowi dodatkowych produktów, które powiązane są z tymi, które klient włożył do koszyka. Jeśli użytkownika interesuje czarna spódnica, zaproponuj kolorową koszulę i torebkę!

Up sell to wskazywanie na droższe i bogatsze rozwiązanie niż to, którym klient jest zainteresowany. Polega ona na tym, że negocjuje się z klientem, oferując mu ulepszone wersje produktu, który chce kupić lub z wyższej półki – lepszych jakościowo.

W świecie sklepów internetowych strategię te wykorzystywane są z sukcesem w branży księgarni internetowych, czy odzieżowych. Spójrzcie, jak robi to H&M:

Przedmiotem, który interesuję nas na początku są czarne dżinsy:

Sklep proponuję nam, z jakimi, innymi, produktami możemy zestawić nasze spodnie:

Dodatkowo podpowiada nam, co kupowali inni użytkownicy, kupując nasze czarne spodnie:

Co zrobić z porzuconymi koszykami?

Aby sobie z tym poradzić, warto zastanowić się nad przyczynami porzuconych koszyków. Najczęściej są to koszty dostawy, czy środek płatności, którego klient nie uznaje. 69% badanych przez Gemius odpowiada, że niski koszt wysyłki, lub jego brak jest czynnikiem skłaniającym do zakupu online. Może warto zatem pomyśleć o zrezygnowaniu z kosztów dostawy? Możesz też zaproponować darmową wysyłkę, jeśli klient zakupi dodatkowy produkt.

Udostępnianie alternatywnych metod płatności jest świetnym rozwiązaniem, ponieważ Klient może mieć negatywne doświadczenia z np. przelewem internetowym lub po prostu nie posiada konta w banku. Elastyczność w tym zakresie pozwoli nam na pozyskanie większej ilości klientów! Daj klientom możliwość zapłaty za pobraniem, a zyskasz dodatkowych userów!

Postaw na budowanie relacji

Content marketing to strategia, która pozwala na nawiązaniu dłuższej „znajomości” z naszym klientem. Przez dostarczanie odbiorcom interesujących i przydatnych treści zyskujemy ich uwagę, którą możemy przekłuć w zwiększone zyski.

Pomyśl nad narzędziami takimi jak: e-booki, artykuły, które odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania, promuj posty w serwisach społecznościowych.

Stosuj e-mail marketing

82% firm z sektora B2B jak i B2C wykorzystuje email marketing. 72% e-konsumentów lubi otrzymywać informacje marketingowe mailowo. Warto zatem przygotowywać dla klientów kreację, które pomogą Ci sprzedawać.

W treściach, które mają posłużyć za „przynętę” zamieść czytelne CTA tak zwane wezwanie do działania. To dzięki mocno wyróżniającym się wezwania, odbiorcy przechodzą na stronę, by dokonać zakupu.

Pamiętaj też o grafice w e-mailu. To ona niewymownie przekazuje informację o rodzaju oferty. Zadbaj o to, by wiadomość nie była przytłoczona przez Twoje znaki identyfikacyjne, nadaj im świeżości!

Raportowanie i CRM

System CRM automatyzuje i wspomaga procesy na styku klient – sklep w celu pozyskania i obsługi klienta. Wspomaga pracę wszystkich działów w firmie. Pozwala na kompleksowe zarządzanie i raportowanie faz kontaktu z klientem, począwszy od rozpoznania jego potrzeb i identyfikację, poprzez zawarcie transakcji, na usłudze posprzedażnej skończywszy. Pozwala również ograniczyć czas, jaki pracownicy poświęcają na raportowanie, tworzenie ofert, pilnowanie spotkań. W ten sposób firmy odnoszą podwójną korzyść. Pozyskują dodatkowy czas, który mogą przeznaczyć na sprzedaż, oraz gromadzą dane niemal w czasie rzeczywistym. Znaczne skrócenie czasu przepływu informacji pozwala szybciej reagować.

Na rynku znajdziemy wiele systemów CRM, warto jednak wziąć pod uwagę interfejs, funkcjonalność, przejrzystośćłatwość użytkownia. MiniCRM to system, który cechuje przede wszystkim łatwość obsługi i funkcjonalność.

Pomysłów na to, jak zwiększyć sprzedaż online jest naprawdę wiele. To kilka naszych przykładów, proponujemy jednak, abyś je wykorzystał, a zobaczysz, jak sprzedaż rośnie, a z nią ilość zadowolonych klientów i Twoja :)

 

źródło zdjęć: fotolia.com, H&M.com

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym