Maksymilian Śleziak • Porady

love

Współcześnie, w dobie dużej konkurencji, to przedsiębiorcy muszą zabiegać o swoich klientów, nie odwrotnie. Wciąż poszukują oni sposobów na to, aby czymś się wyróżniać na rynku, aby zdobyć zaufanie jak największej liczby usługobiorców. Zadowolony klient to znak tego, że nasza firma spełnia jego oczekiwania. Ale wciąż można zrobić jeszcze więcej, aby satysfakcja klientów była tym pełniejsza.

Bądź w stałym kontakcie

Dostępność dla klientów jest podstawą sprawnej komunikacji oraz dobrych relacji z nimi. Korzystający z Twoich usług klient może w każdej chwili potrzebować Twojej natychmiastowej pomocy, odpowiedzi na ważne pytanie czy rozwianie wątpliwości. Daj mu poczucie, że nie jest lekceważony. Aktualizuj firmowy formularz kontaktowy, podając wszystkie potrzebne dane. Zamieszczaj również informacje o czasowej Twojej nieobecności, wynikającej na przykład z urlopu wypoczynkowego. Nie każ klientom długo na siebie czekać. Ściśle zdefiniuj czas, w ciągu którego odpowiadasz na maile.

Czytaj w myślach klientów

Dłuższa współpraca z klientem pomaga rozeznać się w jego potrzebach i preferencjach biznesowych. Jeśli zauważasz, że dane rozwiązanie byłoby dla klienta dobre i korzystne – powiedz mu o tym, zanim on sam o tym pomyśli. Wychodząc naprzeciw potrzebom usługobiorcy, będziesz postrzegany jako specjalista w swojej dziedzinie, a kontrahent obdarzy Cię dużym kredytem zaufania.

Bądź na bieżąco

Zsynchronizuj swój biznes z działaniami swoich klientów. Dostosuj do nich pod względem czasowym świadczone przez Ciebie usługi. W ten sposób będziesz mieć pewność, że to, co oferujesz, może trafić do szerokiego grona odbiorców.

Nagradzaj stałych klientów

Klienci, którzy wiernie korzystają z Twoich usług, powinni zostać zauważeni i docenieni, dzięki temu współpraca z nimi z pewnością się przedłuży. Oferuj zniżki, bony, dodatkowe korzyści, daj lojalnym klientom do zrozumienia, że są dla Ciebie ważni.

W utrzymaniu jak najlepszych kontaktów z klientami staraj się czymś wyróżniać. Nie bój się odważnych i kreatywnych rozwiązań. Ale pamiętaj, że podstawą zaufania ze strony klienta jest okazywany mu szacunek. Pokaż usługobiorcy, że Ci na nim zależy, nie lekceważ go.

W zarządzaniu kontaktami z klientami świetnie pomaga nasza aplikacja :-) minicrm.pl

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym