Maksymilian Śleziak • Nowości

Codziennie się kontaktujesz. Rozmawiasz z ekspedientką w sklepie, z kolegą w pracy i ze znajomym. Jednym słowem – zarządzasz relacjami.

Relacje są potrzebne każdemu człowiekowi. Bez nich świat po prostu by nie istniał. Jeśli zależy Tobie szczególnie na utrzymaniu bardzo dobrzej relacji np. z ukochaną osobą, musisz nie tylko o nią zadbać, ale także nauczyć się zarządzania tą relacją (i w żadnym stopniu nie chodzi tu o manipulację). Dlatego dobrze jest być w związku i prowadzić jednocześnie biznes. Dlaczego?

Życie codzienne dostarcza nam doświadczeń, które możemy przełożyć na prowadzenie firmy. W odwrotną stronę działa to tak, że biznes z kolei napędza nas do działania i życia. Po środku obu tych płaszczyzn znajduje się coś takiego, jak relacja. Związana ona jest z otoczeniem biznesowym, czyli klientami, dostawcami, współpracownikami i konkurentami oraz z otoczeniem prywatnym tj. rodzina, przyjaciele, znajomi. W przypadku prowadzenia firmy ta z pozoru niezauważalna “relacja” wpływa istotnie na kierunek rozwoju naszego przedsiębiorstwa. W życiu prywatnym kierujemy się intuicją i nie zapisujemy szczegółowo tego, co powiedział i zrobił nasz znajomy. Biznes to twarda gra, w której istotne są szczegóły. Trzeba mieć pod ścisłą kontrolą relację z klientem.


CRM

Kilka lat temu na polskim rynku pojawiły się systemy klasy CRM. Skrót ten pochodzi z języka angielskiego (Customer Relationship Management) i wolnym tłumaczeniu oznacza “Zarządzanie relacjami z klientami”. Na początku swej drogi CRMy prezentowały się niezbyt ciekawe. Ich obsługa przypominała labirynt, w którym krążyło się po omacku. Barierę stanowiła także cena i cały proces związany z jego wdrożeniem. Dziś CRMy nie są już systemami. To aplikacje działające z poziomu przeglądarki internetowej lub smartphone’a. Ich obsługa jest intuicyjna, posiadają istotne funkcjonalności i są ogólnodostępne. Niestety mimo tak wielkiego postępu w rozwoju CRMów mentalność przedsiębiorców – szczególnie mikro i małych – nadal pokutuje wizję drogiego i skomplikowanego systemu. Mentalnie wiele osób nadal boi się przełamywania bariery zmian. Postępowanie takie nie jest uzasadnione, ponieważ aplikacje CRM naprawdę czynią biznes skutecznym.


Czas działa na Twoją korzyść

Dlaczego inni kończą swoje zadania na czas i wychodzą wcześniej z biura? Prowadzenie firmy nie zawsze wiąże się z długim przesiadywaniem po godzinach. Jeśli w firmie wykorzystuje się prosty CRM przede wszystkim:


  • wiemy co i w jakim czasie mamy do wykonania

  • z kim współdzielimy realizację

  • na jaką wartość opiewa realizowane zlecenie

  • który z klientów okazuje się najbardziej dochodowy dla firmy

  • jak postępować wobec danego klienta

CRM to narzędzie. Pomaga ono zarządzać – czasem, ludźmi, relacjami z
klientami i pozostałymi elementami biznesu. Daje długofalowe korzyści dla firmy i znacznie wpływa na budowanie przewagi konkurencyjnej.  Szczególnie w branżach opartych na relacjach. Nie zaśmiecając biurka zachowujemy porządek w miejscu pracy, możemy się łatwiej skoncentrować na realizacji tylko jednego, konkretnego zadania i wyjść godzinę wcześniej z pracy.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym