Są branże, jak chociażby IT, reklamowa czy komputerowa, w których posiadanie jedynie firmowej strony www nie wystarcza. W ich przypadku pomysł prowadzenia blogu tematycznego aż prosi się o realizację. Przed wstąpieniem do blogosfery warto uświadomić sobie, co możemy zyskać poprzez założenie, a potem systematyczne rozbudowywanie naszego blogu.
Wyróżnij się
Blog, choć nie jest już nowością, wciąż bywa wyznacznikiem pewnej indywidualności i specjalistycznej wiedzy na dany temat, dlatego może być cechą rozpoznawczą firmy, jej wyróżnikiem. Nie wszyscy bowiem decydują się na założenie blogu, nie wszyscy też się do tego nadają, gdyż łatwiej im przychodzi wypowiadanie się w formie ustnej niż pisemnej. Standardem jest posiadanie strony internetowej własnego biznesu, ale prowadzenie firmowego blogu już nie. Co więcej, czytelnikami blogów firmowych są najczęściej użytkownicy bardziej świadomi danej branży, Dlatego jeśli czujesz, że sprawdziłbyś się dobrze w tym działaniu, to będzie to czynnik wyróżniający Cię spośród grona innych przedsiębiorców.
Przyciąganie odbiorców i budowanie świadomości marki
Blog firmowy powinien zawierać użyteczne i praktyczne informacje, bo takich właśnie szuka jego czytelnik i, całkiem możliwe, że i Twój potencjalny klient. Mają to być informacje dotyczące branży, ale niezwiązane bezpośrednio z działaniem Twojej firmy. Poprzez lekturę bloga czytelnik ma poszerzać swoją wiedzę i znaleźć odpowiedzi na pytania, których szuka w Internecie. Co więcej, odbiorcami blogów firmowych są najczęściej użytkownicy bardziej świadomi danej branży, zaawansowani czytelnicy, którzy nie trafiają na stronę przez przypadek. Ponadto, blogi firmowe, dzięki zamieszczanym tam linkom, podnoszą pozycję wyszukiwania danej strony w sieci. Blog jest zatem skutecznym narzędziem marketingowym, budującym stopniowo wśród czytelników świadomość istnienia Twojej marki.
Dobra rada
Najważniejszą zasadą obowiązującą w blogosferze jest autentyczność. Dlatego nie usuwaj nieprzychylnych Ci komentarzy, uczestnicz w dyskusjach, jakie wywiązały się po opublikowaniu przez Ciebie postów i szanuj zawsze zdanie Twoich czytelników. Co do częstotliwości publikacji, kwestia jest otwarta – wszystko zależy od indywidualnego podejścia do prowadzenia blogu. Ważne, aby posty ukazywały się w miarę regularnie, wówczas sam przyzwyczaisz czytelników do stałych odwiedzin na blogu.
Prowadzenie firmowego blogu nie wymaga dużego nakładu sił ani kosztów. Jeśli tylko lubisz pisać, jesteś specjalistą w danej branży czy w określonym temacie i masz coś do powiedzenia, to powinieneś wstąpić do blogosfery.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym