CRM, czyli szeroko pojęty zespół narzędzi stosowanych w celu sprawnego zarządzania relacjami z partnerami biznesowymi, poza polepszeniem organizacji pracy może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży Twojej firmy. W jaki sposób?
Zadowolony klient
Pozytywne relacje z klientem wynikające z indywidualnego do niego podejścia, nastawione na rzetelną i profesjonalną obsługę kontrahentów przekładają się bezpośrednio na ich zadowolenie ze świadczonych przez firmę usług. Z kolei dobra komunikacja na styku przedsiębiorca – klient wpływa na wzrost sprzedaży oraz zwiększenie zysków firmy. Poprzez wdrożenie strategii marketingowej, jaką jest CRM, w której najważniejszym podmiotem staje się klient właśnie, przedsiębiorstwo pozyskuje ich zaufanie oraz lojalność.
Klasyfikacja klientów oraz odzyskiwanie partnerów biznesowych
CRM, jako system informatyczny, daje firmie możliwość klasyfikacji kontrahentów ze względu na kryterium ich opłacalności. Dzięki tej funkcji przedsiębiorca wie, na jakim kliencie powinien skupić swoją uwagę, a z jakim należy zaprzestać dalszej współpracy. Co więcej, przechowując w bazie danych informacje na temat dawnych partnerów biznesowych, firma jest w stanie odnowić z nimi korzystne dla przedsiębiorstwa kontakty handlowe.
Pozyskiwanie nowych klientów
Dzięki CRM można nie tylko utrzymać stabilne relacje z obecnymi klientami, odzyskiwać dawnych kontrahentów, ale również pozyskiwać nowych partnerów w biznesie. Profesjonalna i sprawna obsługa klienta wpływa na pozytywny wizerunek firmy. Nie pozostaje on, oczywiście, niezauważony. Zadowoleni z jej usług kontrahenci podzielą się swoim doświadczeniem z innymi, a stąd już niedaleka droga do poszerzenia przez firmę grona nowych odbiorców.
Wspieranie strategii cross-selling i up-selling
CRM, gromadząc wszelkie dane o kliencie, tworzy tak naprawdę analizę jego indywidualnych potrzeb i preferencji zakupowych. Zebranie takich informacji jest dla firmy niezwykle cenne, gdyż ułatwia jej po każdej dokonanej przez klienta transakcji oferowanie mu innego produktu, który, dzięki analizie procesu sprzedaży, byłby dla niego atrakcyjny. CRM wspiera tym samym dwie techniki mające na celu zwiększenie sprzedaży: cross-selling (czyli oferowanie dodatkowego produktu bezpośrednio po zakupie podstawowego towaru) oraz up-selling (czyli proponowanie zakupu produktu droższego, o lepszej jakości od tego, na który klient sam się zdecydował).
Świadome i umiejętne użytkowanie systemu informatycznego CRM oraz korzystanie z wielości jego funkcji w wyraźny sposób może przyczynić się do wzrostu sprzedaży w naszej firmie. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z systemu CRM lub Twój jest skomplikowany i trudny w obsłudze wypróbuj za darmo miniCRM.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym