Pewnie jesteś świadomy ogólnej zasady – media społecznościowe mogą pomóc w zwiększaniu sprzedaży, nie wiesz tylko najważniejszej rzeczy – jak wcielić w życie konkretne działania temu służące. Oto garść pomocnych wskazówek dla początkujących.
Poznaj swój rynek docelowy
Zanim podejmiesz konkretne czynności, musisz upewnić się, że podążasz za odpowiednimi odbiorcami, czyli potencjalnymi klientami. Większość branż ma swoje własne, sprawdzone słowa kluczowe, które pomagają w precyzyjnym określeniu cech i potrzeb klientów. Specjalne serwisy, takie jak Hootsuite czy HubSpot w praktyczny sposób analizują realny ruch użytkowników w mediach społecznościowych, zbierając pojedyncze kliknięcia odbiorców i wyszukiwane przez nich słowa. Dzięki temu przedsiębiorcy wiedzą, czego ich potencjalni klienci szukają i mogą poprzez swoje usługi odpowiadać na te potrzeby.
Właściwa treść
Jeśli znalazłeś już połączenie ze swoimi odbiorcami, przyszłymi klientami, zacznij z nimi rozmawiać. Dziel się treścią, która jest dla nich ważna i która ich zainteresuje. Udostępniaj także treść publikowaną przez użytkowników – promując ją jako pierwszy, zyskasz sympatię i zaanagażowanie potencjalnych klientów. Udostępniając linki, odsyłaj czytelników nie tylko do stron, które wzbudziły Twoje zainteresowanie, ale również do tworzonych przez Ciebie treści.
Właściwa strategia
Ważne jest to, aby mieć właściwą strategię na temat tego, co udostępniamy w sieci. Jeśli Twoim celem jest dynamiczny ruch na prowadzonym przez Ciebie serwisie, udostępniaj linki do tworzonej treści. Jeśli natomiast chcesz poprzez media społecznościowe zwiększyć sprzedaż, powinieneś opracować nieco bardziej rozbudowaną strategię treści internetowych. W pierwszej kolejności odnajdź w sieci ludzi, którzy mówią o produktach lub usługach znanych i Twojej firmie. W tym celu testuj popularne #hashTagi w różnych serwisach społecznościowych (Twitter, Facebook). Używaj narzędzi Google Analytics, aby dowiedzieć się, z jakich kanałów mediów społecznościowych wychodzi najwięcej kliknięć na Twoją stronę. Skoncentruj swoją uwagę tylko na tych kanałach, które zapewniają największy ruch użytkowników. Przydatna tutaj może być zasada Pareto czyli w skrócie 20% wysiłków generuje 80% zysku.
Media społecznościowe są doskonałym źródłem informacji na temat prowadzenia sprzedaży oraz zwiększenia jej wyników. Wymagają jednak opracowania właściwej strategii, w zależności od tego, jakie cele nam przyświecają. Zapraszamy do eksperymentowania.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym