Maksymilian Śleziak • Nowości, Porady

Założenie fanpage’a w mediach społecznościowych związane jest najczęściej z prowadzeniem różnego rodzaju działalności, biznesu czy bloga. I jak się okazuje, rozwijanie i rozbudowywanie grupy użytkowników jest czynnością wymagającą znajomości podstawowych technik, na wskroś marketingowych, które pomogą w zwiększaniu ruchu i aktywności na Twojej stronie. Kluczową sprawą jest tutaj częstotliwość publikowania postów, a także ich indywidualny, przykuwający uwagę odbiorców charakter.

Publikuj po godzinach pracy

Użytkownik na odwiedzenie Twojej strony w mediach społecznościowych, musi mieć przede wszystkim czas. Statystyki wskazują, że najodpowiedniejszym momentem na rozpoczęcie publikowania postów jest środek tygodnia. W poniedziałki i wtorki odbiorcy rzadko kierują swoją uwagę na media społecznościowe. Sytuacja zmienia się w chwili, gdy bliżej jest do rozpoczęcia weekendu. Począwszy od środy ruch na stronie będzie się stopniowo zwiększać. Podobnie dzieje się, jeśli wziąć pod uwagę godziny odwiedzin w ciągu dnia. Najdogodniejszą porą do opublikowania postów będzie w tym przypadku czas pomiędzy 20 a 7 rano, czyli wtedy, gdy użytkownicy nie są w pracy i mają swobodny dostęp do Internetu.

social media

Proste, interesujące i jasne komunikaty + zdjęcia

Drugą ważną kwestią jest to, co i jak piszemy. Staraj się unikać długich, nużących postów. Nie od dziś wiadomo, że największym zainteresowaniem cieszą się posty zawierające wyraziste w odbiorze zdjęcia. To, czego użytkownik Twojego fanpage’a oczekuje od Ciebie to prostych i jasnych w odbiorze komunikatów. A takich funkcji nie spełniają na przykład pojedyncze, pozbawione tekstu linki czy tekstowe aktualizacje statusu. Staraj się łączyć pojedyncze zdjęcia z unikalną, nieskomplikowaną treścią.

Pytaj użytkowników o zdanie, traktuj „po ludzku”

Nie bój się włączać do postów emotikonów – dodadzą one komunikatom „ludzkiego”, familiarnego charakteru. Podobną rolę spełniają w tekście pytania. Generują one dialog z odbiorcą, dają możliwość wypowiedzenia się użytkownikom w komentarzach. Badania pokazują, że najlepszymi pytaniami są te, które wymuszają automatyczne, szybkie odpowiedzi, na przykład: „czy powinno się”, „czy należy”, „gdyby”, „który”, „kto”. Natomiast pytania „jak”, „dlaczego”, „w jaki sposób” wymagają już od użytkownika większego zastanowienia, nie spełniają tak efektywnie swojej roli.

Postaw na jakość, nie ilość

W zwiększeniu zaangażowania odbiorców liczy się także jakość tego, co publikujemy. Lepiej pisać mniej, ale branżowo, w temacie, niż publikować dziennie po kilka, mało interesujących postów.

Zachęcaj skutecznie do odwiedzin fanpage’a

Pisząc posty, myśl o przyciągających uwagę czytelników słowach kluczowych. Jeśli Twój fanpage koncentruje się wokół prowadzonego przez Ciebie biznesu, pamiętaj, że użytkownicy tym chętniej go odwiedzą i polubią, gdy zachęcisz ich do tego konkursami, obniżkami cenowymi bądź kuponami.

Odwiedziny fanpage’a, polubienia, kliknięcia, komentarze oraz udostępnienia to wynik sprawnie przez Ciebie prowadzonej, świadomej strategii marketingowej.

Czy polubiłeś już nasz fanpage?
facebook.com/minicrm

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym