Jeśli Twoja firma się rozwija, nieuniknione jest korzystanie z CRMu. Czym należy kierować się przed jego zakupem – ceną, wyglądem, funkcjonalnością?
Aplikacje CRM online stały się powszechne. Logując się do Chrome Web Store mamy do wyboru całą gamę CRMów – od tych skomplikowanych, po najprostsze. Większość z nich to jednak rozwiązania zachodnie, czyli nie przetłumaczone na język polski. O ile z prostymi CRMami problem jest mały, schody zaczynają się w momencie gdy rozwój przedsiębiorstwa wymaga użycia bardziej złożonych funkcji. Częstym problemem jest także obsługa samej aplikacji – niezbyt intuicujny interfejs i cały czas wyskakujące samouczki w języku obcym.
Kierunek – Polska!
Jeśli skierujemy kurs poszukiwań na rodzimy rynek znajdziemy kilka ciekawych propozycji. Nie trudno jednak dostrzec, że rynek CRMów w naszym kraju wciąż ewoluuje. Potwierdza to dostępność samych aplikacji – jedne są dopracowane graficzne, ale problem pojawia się z optymalizacją. Inne dysponują wersją mobilną, która jest lepsza od tej via web. Rozbieżności prowadzą do tego, że najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednego CRMu ze wszystkich dostępnych. Aplikacja tego typu nie jest jednak alfa i omegą. Nie do każdej firmy będzie pasował dany CRM. Co więc trzeba zrobić przed wyborem CRMu?
1. Przeglądnij oficjalną stronę aplikacji. Zobacz jak o swoim pomyśle piszą twórcy. Zwróć uwagę na kwestie poruszane na stronie głównej. Profesjonalne aplikacje prezentowane są nienachalnie z dużym naciskiem na edukację użytkownika. Zawierają szczegółowo opisane kwestie bezpieczeństwa. Zwróć uwagę na to, czy twórcy stale rozwijają swój pomysł. Aktualne biuro prasowe, blog i na bieżąco uzupełniany facebook dowodzą, że producentom zależy na ich pomyśle.
2. Założ darmowe konto. Jeśli uznasz, że aplikacja może pomóc Twojej firmie załóż bezpłatne konto. Jedne aplikacje oferują dożywotnie, ograniczone konto w modelu “lifetime”. Inne dostarczają w pełni funkcjonalną aplikację na okres 30 dni.
3. Zweryfikuj potrzeby Twojej firmy. Jeśli twoja firma liczy maksymalnie do 9 pracowników, w trakcie testowania sprawdź dokładnie, czy jej funkcjonalności odpowiadają potrzebom Twojej firmy. Zrealizuj wspólnie z pracownikami dane zlecenie. Będziecie mieć obraz tego, jak wasza współpraca przebiega przy użyciu wybranego CRMu.
4. Napisz do twórców. To nic złego skontaktować się z osobami, które stworzyły narzędzie za które być może będziesz płacić. Sprawdź, jak Cię traktują. Otrzymna informacja zwrotna będzie dla Ciebie sygnałem potwierdzającym ich wiarygodność. Możesz także sprawdzić w internecie, czy podane imienia i nazwiska nie są fikcyjne. Konto na Facebooku lub Goldenline i LinkedIn pomogą zweryfikować osobę.
6. Sprawdź opinie. Jeśli twórcy są dla Ciebie wiarygodni, sprawdź co inni myślą o danej aplikacji. Zwracaj uwagę tylko na dyskusje w których biorą udział osoby afiszujące się swoim prawdziwym zdjęciem i danymi personalnymi.
7. Porównaj z innymi CRMami. Jeśli okres testowy uznasz za zakończony zweryfikuj prace poszczególnych CRMów. Zrób to dokładnie – nie śpiesz się. Najważniejsze jest to, żeby dana aplikacja spełniała oczekiwania Twojej firmy.
Koszt zakupu danej aplikacji jest dla mikro lub małego przedsiębiorcy niemałym wydatkiem. Błąd popełniany przy wyborze wiąże się z ceną i bezustannymi poszukiwaniami za darmowymi CRMami. Produkty internetowe – szczególnie te dobre – wiążą się z opłatami. Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić każdą interesującą nas aplikację.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym