Inwestycja w odpowiedni system CRM jest inwestycją w Twój biznes – kto, jak kto, ale my to wiemy doskonale. Powiedzieć, że dzisiejszy rynek jest bardzo konkurencyjny, to jak nic nie powiedzieć. O tym, że klient wybierze właśnie Ciebie, decydują czasami niuanse, a tym niuansem może być właśnie trafiony w dziesiątkę zakup CRM-u. Pomaga on rozpoznawać właściwe inwestycje, zwiększać sprzedaż i pozostawić cenną biznesową wiedzę wewnątrz firmy w sytuacji, gdy pracownik odchodzi do konkurencji. Te i inne oczywiste korzyści wynikające ze stosowania CRM-u nie oznaczają jednak, że musisz kupować od razu „pierwszy lepszy” system. Porównaj ze sobą wszystkie możliwe opcje, zrozum potrzeby swojej firmy i zorientuj się, w jaki sposób wdrożyć całe rozwiązanie. CRM powinien przede wszystkim oszczędzić czas Twoich pracowników, pomóc im w osiąganiu większej produktywności, a Ciebie wesprzeć w bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem CRM-u, zadaj sobie kilka pytań i szczerze na nie odpowiedz.
Określ cele firmy
Zdefiniowanie celów swojego biznesu to pierwszy krok przybliżający Cię do zakupu właściwego CRM-u. System nie będzie pomocnym narzędziem, jeśli ma służyć tylko i wyłącznie przechowywaniu danych. Dane, które gromadzisz w CRM-ie, musisz praktycznie wykorzystać. Ich analiza pozwoli Ci udoskonalić biznes. Zadaj sobie następujące pytania:
- czy chcesz, aby Twoja załoga była bardziej zorganizowana i pracowała wydajniej?
- czy chcesz zapobiec utracie cennej wiedzy o procesie sprzedaży w sytuacji, gdy do konkurencji odchodzi jeden z Twoich pracowników?
- czy zależy Ci na lepszej obsłudze Twoich klientów?
- czy chcesz, aby dział marketingu, opierając się o zgromadzone dane, tworzył więcej kampanii i projektów z myślą o klientach docelowych?
Odpowiadając na te pytania, zyskasz cenną wiedzę o nieuświadamianych sobie dotąd biznesowych celach, co pozwoli Ci na sprawniejszy wybór potrzebnych Twojej firmie opcji CRM-u.
Jak długo potrwa wdrożenie systemu?
Czas implementacji CRM-u zależy od firmy, jej wielkości, liczby korzystających z systemu użytkowników i od wielu innych czynników. Systemy powstałe na modelu SaaS mogą być wdrożone nawet w ciągu… kilku minut. Tak właśnie działa nasz prosty miniCRM. Jeśli proces sprzedaży i obsługi klienta przebiega w Twojej firmie dość sprawnie, to jest duże prawdopodobieństwo, że wdrożenie systemu nie będzie stanowiło problemu. Miej jednak zawsze na uwadze to, że Twoim głównym priorytetem musi być zaimplementowanie CRM-u spełniającego cele firmy – to podstawowa zasada.
Czy możliwa jest integracja systemu z innymi narzędziami pracy?
Głównym założeniem każdego CRM-u jest ułatwianie wykonywania codziennych obowiązków, a nie utrudnianie firmowego życia. Przeanalizuj, jakich używasz obecnie narzędzi w pracy zwiększających produktywność działania, a jeśli ich potrzebujesz, to znajdź CRM, który się z nimi skomunikuje lub sam został w nie wyposażony. Szukaj systemu, który automatycznie zaimportuje dane o klientach oraz wyeksportuje je na Twój komputer. Ominie Cię ciekawa praca oparta na czynności „kopiuj – wklej”. W funkcję importowania i eksportowania wyposażony został nasz miniCRM.
Czy proces sprzedaży wymaga okresowych analiz?
Opierając się na celach firmy, które wcześniej zdefiniowałeś, będziesz w stanie określić, jakiego rodzaju raporty będą Ci potrzebne. Dzięki temu dopasujesz CRM do indywidualnych potrzeb Twojej firmy i Twoich pracowników. Pomocne będą tutaj następujące pytania:
- czy potrzebujesz raportów dla aktualnych procesów sprzedaży?
- czy chcesz otrzymywać okresowe zestawienia pracy Twoich przedstawicieli handlowych?
- jaki rodzaj filtrowania jest Ci potrzebny?
Czy system jest łatwy w użyciu? Jak przekonać do niego pracowników?
Nie każda firma potrzebuje skomplikowanego, dużego systemu CRM, aby móc usprawnić obsługę klienta i wzmocnić relacje z nim. Prostota obsługi systemu jest tym czynnikiem, który najlepiej zmotywuje Twoich ludzi do korzystania z CRM-u. Pamiętaj o złotej zasadzie – CRM spełnia swoje funkcje tylko wtedy, gdy jest używany. System okaże się trafioną inwestycją, gdy realnie przyczyni się do rozwoju firmy, usprawni procesy sprzedażowe i pomoże w zwiększeniu liczby klientów.
Jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie w swojej firmie rozwiązania typu CRM i masz pewność, że wybrałeś właściwy model, pamiętaj, że nie tylko musisz przekonać do niego swoją załogę, ale, co więcej, wymagać od niej korzystania z systemu. Uświadom pracowników, że wraz z wdrożeniem CRM-u nie ma już powrotu do dawnych narzędzi – koniec z zapisywaniem zadań do wykonania na pojedynczych karteczkach przyczepianych do tablicy czy przyklejanych do monitora, koniec z gromadzeniem informacji o projektach w poszczególnych folderach w komputerze czy używaniu ukochanego Excela. Wprowadzenie CRM-u wymusza dużą zmianę w firmie, głównie dla pracowników bezpośrednio związanych z obsługą klienta.
Proste rozwiązania są najlepsze. Jeśli wyznajesz w życiu codziennym i zawodowym taką zasadę, sprawdź, jak działa nasz intuicyjny miniCRM. Testuj za darmo przez miesiąc jego funkcje i przekonaj się, czy jest on tym rozwiązaniem, którego szukałeś.
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym