Maksymilian Śleziak • Porady

Z założenia system CRM ma usprawnić działanie firmy. Jednak źle dobrany może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego – szczególnie w małych przedsiębiorstwach. Zbyt rozbudowany i mało intuicyjny CRM na pewno nie poprawi naszego kontaktu z klientami i nie wpłynie pozytywnie na efektywność pracowników. Na co zatem zwrócić uwagę, wybierając CRM do małej firmy?

Zacznij od pytań

Przede wszystkim system należy dobrać po kątem naszych potrzeb. Nie szukajmy systemu, który posiada milion funkcjonalności, tylko takiego, którego funkcje możemy w pełni wykorzystać. Przed rozpoczęciem poszukiwań odpowiedniego CRM warto zastanowić się, co chcemy dzięki niemu osiągnąć. Zastanówmy się, jakie informacje o klientach zbiera nasza firma i co chcemy z nich wyciągnąć, jak wygląda obecnie proces obsługi klienta oraz co ma zmienić w obecnym funkcjonowaniu firmy wprowadzenie systemu CRM. Uzbrojeni w tę wiedzę możemy zacząć poszukiwania rozwiązania, które w pełni zaspokoi potrzeby naszej firmy.

Proste znaczy lepsze

Nie tylko złe dopasowanie systemu do naszych potrzeb może źle wpływać na efektywność pracy z CRM. Równie istotne jest, by był on intuicyjny i prosty w obsłudze. Nasi pracownicy nie muszą być informatykami czy programistami, dlatego nie wymagajmy od nich obsługi skomplikowanych systemów. Intuicyjny CRM – taki, którego obsługę nawet laik opanuje w kilka minut – oszczędzi nam i naszym pracownikom sporo czasu i nerwów. Skomplikowany system oznacza konieczność przeszkolenia pracowników z obsługi, wymaga przyzwyczajenia i w początkowej fazie może niepotrzebnie stresować pracowników. Łatwo tego uniknąć, wybierając prosty w obsłudze CRM. Warto przetestować kilka systemów i przekonać się w praktyce, który najlepiej spełnia nasze oczekiwania, zapewniając jednocześnie wygodę obsługi.

Dostęp zawsze i wszędzie

Systemy online, takie jak miniCRM, mają kilka istotnych zalet, dzięki którym zdobywają uznanie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Jedną z głównych jest wygoda ich obsługi oraz łatwy dostęp do systemu. Wystarczy urządzenie z dostępem do internetu – nawet smartfon czy tablet – i możemy korzystać z naszego CRM z dowolnego miejsca, o każdej porze dnia i nocy. Nie bez znaczenia są też koszty takich systemów, znacznie niższe niż w przypadku rozwiązań dedykowanych. Ponadto opłaty w formie miesięcznego abonamentu powodują, że zakup systemu do naszej firmy nie wymaga dużej, jednorazowej inwestycji. To wszystko sprawia, że właśnie takie rozwiązania cieszą się największą popularnością wśród niewielkich firm.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym