Konsekwencja jest to postępowanie zgodne z planem, z przyjętymi zasadami. Jest to wytrwałe dążenie do celu, skutek, rezultat, wynik. Osoba konsekwentna działa wytrwale, logicznie i planowo.Nawyk jest zautomatyzowanym sposobem zachowania i reagowania, czynność wykonywana bez zastanowienia. Często przeszkadza nam zamiast pomagać.
Czytaj dalej →Planowanie to proces podejmowania decyzji. Ma za zadanie przewidzieć warunki, które nastąpią w przyszłości. Jest to proces ciągły, na który składają się uporządkowane działania. Wytycza cele i określa najprostszą drogę do ich realizacji. Składa się z kilku etapów, tj. określenie celów, wyznaczenie dróg postepowania, wybór alternatywnej ścieżki postępowania, wytyczenie zasad kontroli realizacji celów (sposób realizacji celów, system mierników wykonania), wykonanie planów oraz jego kosztów i wprowadzenie go w życie.
Czytaj dalej →Metoda zarządzania czasem Getting Things Done, opracowana przez Davida Allena, przeznaczona jest dla ludzi biznesu. Jesteś człowiekiem biznesu? Chcesz poprawić efektywność swojej pracy i być produktywnym? Stwórz swój własny system, który w odpowiednim czasie przypomni ci o wykonaniu zadania.
Czytaj dalej →„Pozytywne myślenie” co kryje się za tym hasłem? Co sprawia, że według współczesnych psychologów, jest ono kluczem do osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie życia, zwłaszcza w pracy?
Czytaj dalej →„Pozytywne myślenie” co kryje się za tym hasłem? Co sprawia, że według współczesnych psychologów, jest ono kluczem do osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie życia, zwłaszcza w pracy?
Czytaj dalej →Narzędzia służące do zarządzania czasem znacznie ułatwiają nam życie. Kiedy przybywa terminów, spotkań czy projektów w końcu zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie ich wszystkich magazynować w głowie, gdyż jest to trudne, męczące i zwyczajnie bez sensu. I w takim momencie z odsieczą przybywają wszelkiego rodzaju kalendarze, programy, listy, karteczki i aplikacje. Jednak wybór tych najbardziej odpowiednich nie jest sprawą prostą. Kryteria doboru są w tym przypadku bardzo indywidualne, jednak postaram się rozważyć wady i zalety […]
Czytaj dalej →Zdolność koncentracji jest kluczowa w dążeniu do sukcesu, niemożliwe jest bez niej efektywne wykonanie pracy, a nawet nieprzeciętna inteligencja na niewiele się nam wtedy zda. Wiele wybitnych osób charakteryzuje to, że potrafią skupić całą swoją uwagę na rozwiązaniu jednego problemu. Jednak nie wszyscy jesteśmy wybitni.
Czytaj dalej →Zdarzyło ci się zaznać uczucia bezradności kiedy jakiś ważny dokument dosłownie zapadł się pod ziemię? A może znowu przepłacasz na zakupach bo nie masz pojęcia co tak naprawdę kupić, lub znowu przegapiłeś termin zapłaty rachunku za telefon?
Czytaj dalej →Stres to naturalna mobilizacja organizmu w obliczu trudnych, bądź niebezpiecznych sytuacji. O ile w przeszłości było to zjawisko pomagające człowiekowi w walce o przetrwanie, w dzisiejszych czasach pojawia się w sytuacjach, z którymi spotykamy się codziennie, a nie w obliczu prawdziwych niebezpieczeństw.
Czytaj dalej →Czas nie jest z gumy. Niestety nie da się go rozciągnąć i dostosować do naszych potrzeb. Do wykorzystania mamy tylko ( a może aż) dwadzieścia cztery godziny na dobę. Wliczając w to godziny przeznaczone na odpoczynek, na efektywna pracę pozostaje nam około piętnastu godzin. Każde zadanie, które mamy do zrealizowania wymaga od nas poświęcenia konkretnej ilości czasu.
Czytaj dalej →