Maksymilian Śleziak • miniCRMtips

Jako jedną z najczęstszych wad systemu CRM, firmy wymieniają skomplikowaną strukturę. Nieprzydatne funkcje, mało czytelny interfejs, czy trudna obsługa programu, to rzeczy, które już na starcie zniechęcają potencjalnego klienta do skorzystania z usługi. Aby tego uniknąć, wystarczy postawić na prostotę. Nie wierzysz? Poznaj 10 cech, które sprawiają, że obsługa miniCRM jest łatwa i przyjemna.

1. Prosta rejestracja

Zacznijmy od początku. miniCRM działa w chmurze, dzięki czemu nie wymaga żadnego skomplikowanego procesu instalacji. Aby skorzystać z usługi, wystarczy się zarejestrować. Jednak wszyscy dobrze wiemy, że w przypadku niektórych programów, rejestracja skutecznie utrudnia człowiekowi życie. Różnego rodzaju szczegółowe informacje, potwierdzenia, skomplikowane hasła, potrafią doprowadzić użytkownika do szewskiej pasji. miniCRM stawia na prostotę od samego początku – wystarczy wypełnić 3 pola: imię, hasło oraz nazwę firmy. Takim sposobem zostaje założone nasze konto.

2. Okres próbny

Kierując się zasadą, że w prostocie tkwi siła, postanowiliśmy również ułatwić życie naszym przyszłym klientom. Wiemy, że nikt nie lubi kupować kota w worku, dlatego przed założeniem płatnego konta w miniCRM, udostępniliśmy użytkownikom okres testowy za darmo. W tym czasie mogą zorientować się, czy system ten odpowiada potrzebom firmy, czy udostępnione funkcje są użyteczne, a jakość obsługi spełnia ich oczekiwania. Szanujemy nie tylko czas naszych klientów, ale również ich pieniądze.

3. Prosty interfejs

Nawet najlepszy program na świecie można zepsuć skomplikowanym interfejsem. Umówmy się: system CRM jest wdrażany po to, aby ułatwić pracę w firmie, a nie ją skomplikować. Jeśli podczas testowania okaże się, że użytkownik musi zbyt wiele kombinować, gubi się w trakcie wykonywania zadań, wtedy mało prawdopodobne jest to, że wykupi później abonament. Dlatego kluczem do sukcesu jest intuicyjny interfejs: odpowiedni krój czcionki, jej wielkość i kolor, przejrzyste rozłożenie elementów na stronie, obecność ikon, które sprawią, że obsługa będzie sprawniejsza.

4. Czytelne menu

Ten punkt wiąże się bezpośrednio z poprzednim. Oprócz prostego interfejsu ważne jest również czytelne menu. Znacie hasło: czego nie ma w Google, tego nie ma w Internecie? Można to spokojnie przekształcić w: czego nie ma w menu, tego nie ma na stronie. Jeśli użytkownik będzie chciał skorzystać z jakiejkolwiek funkcji, pierwsze, do czego zajrzy to właśnie do niego. W przypadku, kiedy szybko nie znajdzie tego, czego szukał, a taka opcja istnieje, oznacza to jedno: menu jest nieczytelne, czyli nie spełnia swojej funkcji.

5. Wersja mobilna

Nie ma się co oszukiwać, że skończyły się czasy, kiedy zadania online wykonywało się, siedząc przy biurko przed komputerem lub laptopem. Coraz częściej pracownicy załatwiają służbowe zadania, korzystając ze smartfonów lub tabletów. Dlatego tak ważne jest to, żeby wybrany przez nas system CRM był dostępny w wersji mobilnej. To daje gwarancję, że żadna podróż służbowa, wakacje, czy korki nie będą stanowić problemu do tego, aby skorzystać z aplikacji. Wystarczy odpowiedni sprzęt. Warto sprawdzić jak zachowuje się w praktyce takie rozwiązanie. Nie ma nic gorszego niż wersja mobilna, która ma „rozjechane” elementy strony i która w całości nie mieści się na ekranie sprzętu.

6. Importowanie i eksportowanie kontaktów

Choć polecenie „kopiuj – wklej” nie jest skomplikowane, jest zwyczajnym marnotrawieniem czasu. Dlatego niezwykle użytecznym rozwiązaniem w systemach CRM jest importowanie i eksportowanie kontaktów. Pomaga oszczędzić czas i szybciej zacząć pracę. Zadowoleni z tej opcji są szczególnie ci klienci, którzy rezygnują z jednego systemu CRM na rzecz drugiego – przejście jest wtedy mniej czasochłonne, dzięki czemu łatwej podjąć decyzję.

7. Kluczowe elementy systemu miniCRM

Oprócz udogodnień dla klienta, w dobrym systemie CRM nie może zabraknąć kluczowych funkcji. Obok bazy kontaktowej, bez której żaden CRM nie może istnieć, istotny jest również kalendarz wydarzeń, wiki (podręczna baza wiedzy i informacji, związanych z działalnością), zadania i interesy. Dzięki temu prowadzenie działań z klientami jest prostsze i lepiej zaplanowane, co realnie przekłada się na zyski firmy. Ważne jest także to, żeby system CRM nie był „naszpikowany” funkcjami, których potencjalny klient nie potrzebuje – to z reguły tylko komplikuje obsługę i wpływa na wyższą cenę.

8. Raportowanie

Przydatnym elementem jest również raportowanie, czyli przedstawianie za pomocą wykresów informacji ważnych dla firmy. Pomagają one analizować sprzedażnadzorować pracę użytkowników. W przypadku raportowania warto zwrócić uwagę na lejek sprzedaży –narzędzie analityczne, która bada efektywność procesów, przez jaki przechodzi interes, zanim zostanie wygrany. Dzięki tej funkcji można zaobserwować procesy zachodzące przy kontaktach z klientami i w razie potrzeby je ulepszać.

9. Czat dla pracowników

Czat dla pracowników to rozwiązanie, które skutecznie ułatwia współpracę nad danym projektem. Owszem, istnieje wiele komunikatorów, które mogą go zastąpić, jednak w przypadku, gdy czat jest zsynchronizowany z zadaniami w systemie CRM, znacznie ułatwia pracę. Wszystko jest wtedy w jednym miejscu, dzięki czemu można szybciej porozumieć się z zespołem i dokonać zmian.

10. Kontakt z zespołem tworzącym system miniCRM

Niech nie zwiedzie Was, że ten punkt znajduje się na samym końcu. To wcale nie oznacza, że jest najmniej istotny. Wręcz przeciwnie – jest kluczową kwestią, na którą warto zwrócić uwagę. W razie jakichkolwiek pytań, uwag, czy problemów, odpowiedzi najlepiej szukać u źródła. Liczy się jakość odpowiedzi, ale również szybkość reakcji. Dlatego przed wykupieniem abonamentu najlepiej przetestować, jak odbywa się proces kontaktowania z ludźmi, do których będziemy się zgłaszać w razie ewentualnych problemów.

Wyżej wymienione cechy są przykładem tego, że prosty CRM jest skuteczny i niejednokrotnie spełnia swoją funkcję lepiej, niż inne skomplikowane systemy. Właśnie w takim duchu powstawał miniCRM. Cechuje go przede wszystkim łatwość obsługi i funkcjonalność. Chcesz się przekonać? Zapraszamy do wypróbowania darmowej wersji. Z miniCRM wszystko staje się prostsze!

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym