Maksymilian Śleziak • Porady

Media Społecznościowe

Jesteś przekonany, że wreszcie stworzyłeś marketingowe dzieło mające na celu wyróżnić Twój biznes spośród innych podobnych. Ukazuje ono sedno tego, czym zajmujesz się w swojej działalności. Wierzysz w to, że dzięki niemu uplasujesz się przed konkurencją, zdobędziesz nowych klientów i zyskasz rozpoznawalność na rynku. Z czasem okazuje się jednak, że Twoje dzieło ma znikomy wpływ na wzrost sprzedaży. Co zatem zrobić, aby dać się zauważyć tym klientom, którzy potrzebują Twojego produktu lub Twojej usługi właśnie w tej chwili?

Strona internetowa

Profesjonalna strona internetowa firmy to podstawa. Powinna ona, przede wszystkim jej wejściowa strona, z odpowiednią siłą perswazji przekonać użytkownika do Twojego biznesu. Sprawdza się tutaj zasada, że „pierwsze wrażenie jest najważniejsze”. Jeśli od lat nic nie zmieniałeś w wyglądzie strony, nie dziw się teraz, że ruch na niej nie jest zadowalający. Wyróżnij ją pod kątem wizualnym, wykorzystaj możliwości, jakie daje Ci współczesna technologia. Porównaj, jak wygląda Twoja strona w wersji mobilnej. Jeśli połowa odwiedzin witryny pochodzi z urządzeń mobilnych, warto popracować nad jak najbardziej intuicyjną mobilną wersją strony.

YouTube

Docieraj do swoich potencjalnych klientów różnymi kanałami informacji, nie tylko za pomocą słowa, ale także obrazu czy dźwięku. Serwis YouTube będzie tutaj idealnym rozwiązaniem. Stwórz na nim kanał Twojej firmy, za pomocą którego będziesz mógł przekazywać użytkownikom bezpośrednie informacje na temat prowadzonej przez Ciebie działalności lub dzielić się z nimi tym, co niekoniecznie wiąże się z firmą, ale stanowi Waszą wspólną nić zainteresowań.

SlideShare

Jednym z najbardziej produktywnych miejsc w sieci do dzielenia się z użytkownikami informacjami jest SlideShare, jedna z największych platform do udostępniania prezentacji. Obsługuje ona także pliki w formacie PDF, pliki widea, a nawet nagrane seminaria czy szkolenia internetowe. Platforma pomaga zwiększyć ruch użytkowników na stronie głównej firmy oraz podnieść świadomość marki.

SoundCloud

Nierzadko siła oddziaływania słowa mówionego jest dużo bardziej skuteczniejsza niż ładne obrazki czy profesjonalnie przygotowane wideo. SoundCloud pozwoli Ci przechowywać i udostępniać nagraną przez Ciebie treść audio. Możliwość słuchania wiadomości od Ciebie i Twojej firmy na komputerze, smartfonie, iPodzie czy w programie iTunes to szansa na dostarczanie informacji w zupełnie nowy, niecodzienny i tym samym przykuwający uwagę sposób.

Media społecznościowe

Rola mediów społecznościowych w zdobywaniu nowych klientów i budowaniu wizerunku firmy jest dziś nieoceniona. Rozszerzaj skutecznie kontakty zawodowo-biznesowe w serwisie LinkedIn i Golden Line, dodaj link do strony głównej Twojej firmy na Twitterze, podziel się informacjami o biznesie na Facebooku – tych kilka prostych kroków może w wyraźny sposób przyciągnąć do Ciebie nowych klientów.

Za pomocą prostych sposobów możesz rozprzestrzeniać informacje o Twojej firmie na cały świat. Pamiętaj, że wszystkie wymienione metody na odnalezienie nowych odbiorców Twoich usług będą się zmieniały wraz z rozwojem firmy. Sam musisz zdecydować, który ze sposobów jest Ci w danej chwili najbardziej potrzebny.

To dopiero początek góry lodowej, szukaj samodzielnie nowych sposobów na docieranie do potencjalnych klientów.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym