Maksymilian Śleziak • Nowości

Co przyniesie rok 2018 w biznesie i marketingu? Eksperci przewidują, że obejdzie się bez rewolucji. Wciąż będzie konkurencyjnie i intensywnie – klienci docenią wysoki poziom usług, spersonalizowane oferty i indywidualne podejście. Wyścig o klientów wygrają więc przedsiębiorcy, którzy zadbają o zbudowanie z nimi długotrwałych relacji. W 2018, podobnie jak w poprzednich latach, warto wspomóc funkcjonowanie firmy systemem CRM. Jaki wybrać, aby przegonić konkurentów? Sprawdź!

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Jaki CRM wybrać w 2018 roku?
  • Jakie trendy zapanują w biznesie?
  • Jaki marketing przyniesie zyski?

TL;DR

Nowoczesny CRM powinien być mobilny, prosty i intuicyjny w obsłudze. Dobrze, jeśli jego funkcje dostosować można do potrzeb firmy i specyfiki rynku. Ponieważ w 2018 roku szczególne znaczenie dla biznesu będą mieć analizy transakcyjne i behawioralne, przydatny CRM powinien być wyposażony w możliwość generowania raportów sprzedażowych.

CRM, który dotrzyma Ci kroku

Prowadzenie biznesu to setki spraw, o których musisz pamiętać. Spotkania, maile, telefony… Do zapanowania nad organizacyjnym chaosem tradycyjny kalendarz i notes nie wystarcza. Jeśli chcesz nadążyć za dynamicznie rozwijającym się rynkiem, musisz oprzeć działanie swojej firmy na nowoczesnych rozwiązaniach.

CRM na miarę 2018 roku to CRM działający w chmurze. Czas wielkich, pamięciożernych systemów, których wdrażanie ciągnie się tygodniami, powoli mija. Dynamika współczesnego biznesu wymaga od przedsiębiorców błyskawicznej reakcji – w każdym miejscu i o każdej porze. CRM w formie mobilnej aplikacji działa na dowolnym urządzeniu: laptopie, smartfonie czy tablecie. Zapewnia niczym nieograniczony dostęp do kluczowych informacji (danych kontaktowych klientów, historii zamówień, raportów, zaplanowanych zadań czy spotkań). Możesz więc kierować firmą z dowolnego miejsca: ulubionej kawiarni, domowego fotela czy samochodu, stojąc w gigantycznym korku w drodze do biura. Wszystko, co potrzebne, masz bowiem zawsze pod ręką – w lekkiej i prostej aplikacji CRM.

CRM w chmurze

Minimalizm wciąż w cenie – funkcjonalność i prostota

CRM zastępuje sterty firmowych dokumentów, teczki i segregatory z umowami czy fakturami, kalendarz i notatnik. Staje się miniaturą biura. Aby jednak dobrze spełniał swoje funkcje, musi zostać dostosowany do potrzeb Twojej firmy i specyfiki branży, w jakiej działasz. Spośród dostępnych na rynku aplikacji wybierz więc tę, której opcje możesz elastycznie dopasować do własnych wymagań. Nowoczesny CRM nie może być przeładowany niepotrzebnymi funkcjami, ponieważ jedynie spowolnią jego działanie. Rozwiązania tego typu dla małych i średnich przedsiębiorstw powinny spełniać 3 podstawowe cele.

Służbowa książka kontaktów

Funkcjonalny CRM przechowuje i porządkuje firmowe kontakty. Zbiera wszystkie dane o klientach: formy kontaktu, adresy czy detale potrzebne do fakturowania. Tym, co odróżnia aplikację od tradycyjnej książki kontaktów, jest możliwość ich grupowania i tagowania. Dzięki przypisaniu klienta do określonej kategorii każdą informację odnajdziesz błyskawicznie. Już na pierwszy rzut oka wiesz, jakie zlecenia Twoja firma wykonywała w przeszłości.

Mobilny project manager

Z pomocą CRM sprawnie zorganizujesz działanie firmy – każde zadanie do wykonania możesz przypisać konkretnemu pracownikowi (lub grupie pracowników). Dzięki temu wszyscy dokładnie wiedzą, za co są odpowiedzialni, a realizacja celów przebiega sprawniej. Wiele aplikacji tego typu umożliwia również tworzenie notatek, za pomocą których zespół może przekazywać sobie informacje, podpowiadać i doradzać. Ponieważ wszystko zapisuje się w pamięci narzędzia, żadna informacja nie umknie, nawet wtedy, gdy zmieniają się osoby odpowiedzialne za projekt. Wszelkie przetasowania kadrowe (urlopy, zwolnienia zdrowotne czy dołączenie do teamu nowego pracownika) nie wiążą się więc z utratą kluczowych danych.

CRM przypomina też o terminach – umówionym spotkaniu, zaplanowanym telefonie do wykonania, dacie zakończenia danego etapu zlecenia. Zwalnia Cię więc z obowiązku pamiętania o dziesiątkach spraw. Dzięki temu nic Ci nie umknie – kiedy uruchamiasz aplikację, zaczynając pracę, dokładnie wiesz, jakie zadanie masz do wykonania danego dnia.

Nowoczesny system CRM

Generator statystyk i raportów

Jak przewidują eksperci, w 2018 r. najbardziej udane kampanie marketingowe realizowane będą na podstawie analiz transakcyjnych i behawioralnych. Wszystko po to, aby jak najlepiej dostosować ofertę i przekaz reklamowy do konkretnego odbiorcy. Personalizacja królowała w tym roku i w przyszłym nie zejdzie z piedestału. Przynosi bowiem efekty – klienci chętniej wybierają propozycje „szyte na miarę”, dopasowanie do ich potrzeb i preferencji.

W 2018 będzie to mieć szczególne znaczenie, ponieważ na rynek pracy wejdzie generacja Z – pokolenie, które dorastało w świecie nowoczesnych technologii. Dla „zetek” liczy się szybkość realizacji usługi, pełna personalizacja i wysoka jakość, ale też autentyczność. Przeanalizowanie ich zwyczajów i upodobań zakupowych stanie się kluczem do udanych działań marketingowych i sprzedażowych.

Przydatny CRM wyposażony jest więc w funkcję automatycznego generowania raportów, np. lejka sprzedażowego. Dzięki nim dowiesz się, jakie obszary funkcjonowania firmy przynoszą największe zyski i którzy z klientów są dla niej najważniejsi. Sprawdzisz też, jak pracują sprzedawcy. Ta wiedza pomoże Ci nakreślić strategię dalszego rozwoju. Wiedząc, jakie działania generują dochody, możesz je zintensyfikować, a jednocześnie ograniczyć te, które są bezowocne.

Jaki CRM na 2018?

CRM na miarę 2018 roku jest lekki, prosty i funkcjonalny. Działa w przestrzeni internetowej chmury, zawiera tylko najpotrzebniejsze funkcje i może zostać elastycznie dostosowany do potrzeb firmy. Gromadzi kluczowe dane i generuje raporty z działań sprzedażowych i marketingowych. Ułatwia więc prowadzenie biznesu w czasach wzmożonej konkurencji i wygórowanych oczekiwań klientów.

Wybierając narzędzia typu CRM, warto decydować się na sprawdzone rozwiązania. Z popularnego systemu miniCRM.pl codziennie korzysta ponad 600 przedsiębiorców, a 95% z nich poleciłoby go znajomym prowadzącym własne firmy. miniCRM jest intuicyjny w obsłudze, funkcjonalny i bezpieczny. Korzystając z wersji testowej, przekonasz się, czy spełnia wszystkie Twoje oczekiwania.

Źródła zdjęć: minicrm.pl, pexels.com

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym