Maksymilian Śleziak • Nowości

Nikt nie lubi ograniczeń. Aplikacje także. Dzięki internetowi stały się ogólnodostępne. Czy CRMy zaliczają się do tej grupy? Jak się ich używa?

Posiadanie komputera było ogromnym wydarzeniem. Podobnie jak gabaryty sprzętu. W przypadku technologii było odwrotnie. Dane techniczne nie powalały na kolana, ale wystarczały w ówczesnym czasie. Słowo aplikacja istniało. Znane było laikom głównie z Windowsa 95. Jeśli by tak cofnąć się wstecz, niektóre zapisywane były na kultowych dyskietkach FDD . Bardziej skomplikowane miały swoje siedlisko na płytach CD. Wrażenie robiły niemałe. Szczególnie te zapisane nie na jednej, ale czterech CD-kach. Każdy
o maksymalnej pojemności 700 mb, zapakowany w duże, bezpieczne pudełko. Respekt – murowany. Cena także – murowanie wysoka.

Problemem w tym czasie był internet, którego nie było. I tak chcąc korzystać z zagranicznych rozwiązań, należało czekać. Aż zniknie piszczący modem i ładująca się kilka minut strona www. Cierpliwi doczekali się. Internet jest powszechny i wiele ciekawych aplikacji także. Również te, które noszą łatkę skomplikowanych i drogich tj. CRM.


Wirtualne zarządzanie

Relacjami się zarządza. Mniej lub bardziej skutecznie. I w życiu osobistym, i zawodowym. CRMy służą szczególnie tej drugiej grupie. Pomagają zapanować nad zadaniami. Zaplanować spotkanie i o nim nie zapomnieć. Przypisać zadanie konkretnej osobie. Określić priorytet czynności. Firmy, szczególnie te większe przekonały się o skuteczności CRMu. Przez to aplikacje tego typu postrzegane są jako drogie
i niedostępne dla mikro i małych przedsiębiorstw. Problemem jest także błędne myślenie o braku dostępności tego typu rozwiązań przez www.

Przedsiębiorca mając komputer lub smartfona z dostępem do internetu, może skorzystać z takiego „mini” CRM przez www. Każda przeglądarka internetowa, obsłuży go bez problemu. Właściciel firmy przebywający w podróży służbowej, w każdej chwili może się zalogować i sprawdzić np. historię podejmowanych działań przez współpracowników. Warto zwrócić uwagę na koszty. Wybierając CRM obsługiwany z poziomu przeglądarki, ponosi się jedynie miesięczną, stałą opłatę abonamentową. Dzięki temu właściciel może dobrać wersję CRMu odpowiadającą potrzebom jego firmy i dysponowanym budżetem.

O długich i nudnych szkoleniach z obsługi nie ma mowy. Rozwiązania takie są maksymalnie uproszczone. Posiadają najbardziej przydatne funkcje i przyjazny interfejs graficzny. Osoby nie mające wcześniej styczności z CRM oraz takie, które rzadko używają komputera, samodzielnie i w krótkim czasie nauczą się w pełni korzystać z aplikacji.

Dostępność CRM przez www daje możliwość mikro i małym firmom zarządzać skutecznie relacjami z klientami. Będąc w miejscu z dostępem do internetu, każdy przedsiębiorca jest na bieżąco z firmowymi sprawami, a tego wymaga dziś klient, biznes i rynek.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym