Nowy rok to zawsze chęć zmiany, nie tylko w życiu prywatnym, ale również w biznesie. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie nowych systemów u siebie w firmie. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się CRM służący do zarządzania danymi klienta oraz do wspierania procesów sprzedaży w przedsiębiorstwie. Twórcy tego systemu starają się go ciągle udoskonalać, wprowadzając nowe funkcje. Na co zwrócić uwagę, wybierając CRM w 2018 roku? Podpowiadamy!
Czego dowiesz się z tego wpisu?
• Na co zwrócić uwagę, wybierając CRM w 2018 roku?
• Dlaczego CRM musi być mobilny?
• Jakie są najważniejsze cechy systemu CRM?
TL;DR
Wybierając system CRM w 2018 roku trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim aplikacja powinna być prosta w użyciu i intuicyjna w obsłudze. Dobrze, żeby istniała możliwość personalizacji, ponieważ wiele firm potrzebuje rozwiązań szytych na miarę. Koniecznością w 2018 roku jest wersja mobilna aplikacji, która posiada czytelny interfejs. Autorzy systemu przed zakupem powinni udostępnić wersję testową CRM-u, tak, aby klient miał szansę w praktyce sprawdzić, jak sprawuje się aplikacja.
Wielofunkcyjność i prostota – oto przepis na sukces!
Stworzenie aplikacji, która będzie posiadać wszystkie potrzebne funkcje, a jednocześnie nie będzie skomplikowana w obsłudze, to nie lada wyzwanie. Jednak obecnie jest to absolutna konieczność. System CRM ma ułatwić zarządzanie danymi klienta oraz procesami sprzedaży, dlatego wszystkie czynności, które są w nim dokonywane, muszą przebiegać szybko i sprawnie. Nie ma tu czasu na domyślanie się, gdzie znaleźć poszczególne funkcje ani na organizowanie szkoleń dla pracowników, by móc im wytłumaczyć działanie CRM-u.
Prostota obsługi nie może się jednak odbijać na jakości systemu. CRM musi być kompletny i posiadać wszystkie ważne funkcje. Tylko to daje gwarancję, że potencjalny klient znajdzie w aplikacji wszystko to, czego potrzebuje. W przeciwnym wypadku szybko zainteresuje się konkurencyjną ofertą.
Personalizacja, czyli CRM szyty na miarę
Często zdarza się, że konkretna branża potrzebuje specjalnych opcji, które trudno dostać w standardowym systemie CRM. Dlatego tak ważne jest, aby aplikacja posiadała możliwość dostosowania funkcji do potrzeb klienta. Oprócz planów abonamentowych, które pozwalają na dostosowanie pewnych specjalnych funkcji do profilu firmy, dobrze, żeby autorzy systemu CRM umożliwiali także stworzenie własnych, dedykowanych opcji, które ułatwią prowadzenie biznesu.
Dobry system CRM powinien pozwalać na bezproblemowe wdrażanie nowych rozwiązań, nawet wtedy, gdy aplikacja jest już używana przez firmę. Tylko to da gwarancję, że w razie potrzeby wprowadzenia nowych funkcji, praca zespołu nie ucierpi i nie zostanie wstrzymana na czas nieokreślony.
Dostosowanie do urządzeń mobilnych – must have w 2018 roku
Istotne jest też to, czy wybrany system posiada wersję mobilną. Jak pokazują badania, coraz więcej osób korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych, a trend ten będzie ciągle wzrastać. Dlatego mobilna wersja CRM to jedno z podstawowych kryteriów, które powinno być brane pod uwagę przy wyborze konkretnego systemu. Dzięki temu korzystanie z aplikacji będzie znacznie prostsze i szybsze, a co najważniejsze – możliwe w każdej sytuacji. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, czy mobilna wersja zachowuje się równie dobrze, jak ta standardowa – rozjechane elementy na smartfonie, czy tablecie spowodują jedynie irytację i rozkojarzenie w czasie pracy.
Czytelny interfejs usprawnia pracę
Biorąc pod uwagę, że system CRM jest wprowadzany po to, aby usprawnić pracę firmy, ważne, by interfejs był prosty i intuicyjny. Co to oznacza w praktyce? Font powinien być czytelny, elementy na stronie poukładane w przejrzysty sposób, a ikony jasno komunikować, czego może się spodziewać użytkownik, który w nie kliknie. Dzięki temu wprowadzenie nowego systemu nie będzie wiązać się z wielogodzinną nauką obsługi.
Ważne jest także menu. Powinny znaleźć się w nim wszystkie dostępne opcje, z których można korzystać w CRM. Z reguły, jeśli użytkownik nie znajdzie w menu tego, czego szukał, dojdzie do wniosku, że tej funkcji po prostu nie ma. To może być kluczowy czynnik, który spowoduje, że w następnym roku klient wybierze inną aplikację – w końcu testowanie to jedyna gwarancja, że trafi się w końcu na CRM szyty na miarę.
Nie kupuj kota w worku – testuj!
Będąc przy temacie testowania, wybierając CRM warto zwrócić uwagę, czy posiada on wersję trialową, która umożliwia sprawdzenie w praktyce, czy dany system nam odpowiada, zanim wykupimy abonament. Wydaje się, że w obecnych czasach jest to wręcz niezbędna praktyka, ponieważ liczba ofert systemów CRM, jest tak duża, że bez przetestowania trudno zdecydować się na tą konkretną. Poza tym, jak już wcześniej wspomnieliśmy, każda branża jest inna i potrzebuje różnych rozwiązań. Czasem konieczne jest zamówienie indywidualnej oferty (jeśli tylko istnieje taka możliwość), jednak zdarza się też tak, że jedna aplikacja ma to, czego druga nie ma. W takim przypadku, już na starcie można dokonać odpowiedniego wyboru, bez wchodzenia w szczegóły dotyczące wdrażania nowych rozwiązań.
Jakie funkcje powinien posiadać CRM w 2018 roku?
Choć z każdym rokiem systemu CRM są ulepszane, najpierw warto sprawdzić, czy wybrany przez nas system posiada wszystkie podstawowe funkcje. Bez sensu jest bowiem wyszukiwanie nowości, podczas gdy uzupełnienia wymagają podstawy. Dobry CRM musi posiadać kontakty, czyli firmową książkę adresową osób oraz firm, które współpracują z danym przedsiębiorstwem. Dla ułatwienia pracy powinno móc się je dać powiązać z innymi funkcjami, takimi jak: zadania, interesy, notatki, czy inne kontakty.
Bardzo ważną opcją w CRM są interesy, czyli całościowe projekty prowadzone przez firmę, które można podzielić na poszczególne etapy. Nie może zabraknąć również historii działania, czyli rejestracji wszystkich istotnych zmian oraz czynności dokonanych przez każdego użytkownika systemu. Poszczególne prace ułatwia opcja „zadanie”, która pozwala połączyć czynność z danym kontaktem lub interesem oraz wskazać, jaki użytkownik jest odpowiedzialny za jego realizację w określonym czasie. Z kolei raporty to opcja umożliwiająca analizę
Funkcjami znacznie usprawniającymi pracę zespołu są powiadomienia oraz czat dla pracowników. Powiadomienia pozwalają uporządkować pracę konkretnego użytkownika, ponieważ informują o zmianach, za które jest odpowiedzialny dany pracownik, natomiast wewnętrzny czat umożliwia komunikację grupową pomiędzy wszystkimi korzystającymi z aplikacji.
Wszystkie te funkcje posiada miniCRM, który cechuje się prostotą i oferuje szereg możliwości ułatwiających funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Co więcej, aplikacja jest ciągle udoskonalana – obecnie skończyły się prace nad wprowadzeniem do systemu funkcji klienta pocztowego, który pozwala na podpięcie dowolnej liczby skrzynek mailowych oraz daje możliwość integracji z najpopularniejszymi skrzynkami, takimi jak: Gmail, o2, WP, czy interia. Dzięki temu bez względu na czas i miejsce można kontrolować wiadomości na poczcie, tym samym porządkując swoje obowiązki.
CRM w 2018 roku powinien być przede wszystkim wielofunkcyjny i prosty w obsłudze. Musi być mobilny i w miarę możliwości spersonalizowany. Wybierając system na 2018 rok przetestuj miniCRM – z nim wszystko stanie się o wiele prostsze.
Źródło zdjęć: minicrm, pexels.com
Dlaczego warto przetestować miniCRM?
Firm codziennie
loguje się do miniCRM
Klientów poleca
nas swoim znajomym