Maksymilian Śleziak • Nowości, Porady

Zwiększ ruch na stronie

Prowadząc bloga czy własną stronę internetową, kluczową sprawą jest nie tylko tworzenie unikalnych treści, ale również pozyskiwanie jak największej liczby czytelników. Aby to się udało, każdy autor musi opanować kilka niezbędnych technik SEO, które ułatwią proces wyszukiwania jego strony internetowej i tym samym zwiększą na niej ruch użytkowników.

Zoptymalizuj tytuł, opis i adres URL strony

Postaraj się, aby Twoja strona zachęcała do jej odwiedzenia już na poziomie wyszukiwarki. Ważne są w tym przypadku trzy elementy: wyrazisty, pełny tytuł (znacznik title), komunikatywny i jasny opis (znacznik description) oraz poprawnie sformatowany adres URL (tzw. niceurl). Dzięki tym trzem czynnikom odbiorca jeszcze przed kliknięciem i wejściem na stronę będzie miał komplet najważniejszych informacji o tym, co się na niej znajduje.

Skróć czas ładowania się witryny

Szybko działająca strona to nie tylko szansa na to, że Twoi odbiorcy obejrzą więcej jej odsłon, ale również okazja do zwiększenia sprzedaży. Aby usprawnić ładowanie się strony, możesz na przykład usunąć z witryny duże zdjęcia czy niepotrzebne pliki JavaScript. Temat jest dość szeroki i zasługuje na osobny wpis.

Wyświetlaj swoje zdjęcie z Google – zwiększ współczynnik zaufania

Przypisanie autorstwa w wynikach wyszukiwania Google będzie korzystne zarówno dla Ciebie, jak i dla poszukujących Twojej witryny. Dzięki Twojemu zdjęciu użytkownicy jeszcze przed wejściem na stronę będą mogli zidentyfikować jej autora, a poprzez zaznaczoną ilość kręgów w Google+ uzyskają informację o jego popularności. Dla autora witryny z kolei zdjęcie w wyraźny sposób podwyższy stopień klikalności na stronie.

Zarejestruj swoją stronę w Google

Zarejestrowanie prowadzonej przez Ciebie witryny w Narzędziach dla webmasterów Google, pomoże Ci sprawnie nią zarządzać i monitorować (Google Analytics). Dzięki pomyślnej weryfikacji Twojej strony, będziesz mógł poprawiać jej pozycję w procesie wyszukiwania oraz korzystać z użytecznych i pomocnych do jej prowadzenia funkcji.

Aktualizuj

W zależności od tematyki prowadzonego blogu czy strony internetowej, publikuj treści systematycznie. Sporządź plan publikowania postów i ściśle się go trzymaj. Niektóre tematy wymagają wzmożonej częstotliwości publikacji. Na przykład tzw. strony plotkarskie, opisujące życie celebrytów czy blogi związane ze sportem wymagają częstych postów, nawet kilku w ciągu dnia. Natomiast strony opisujące podróże czy kulinaria, czyli dziedziny, które tak szybko się nie zmieniają, mogą być aktualizowane rzadziej. Wówczas najlepiej poświęcić resztę czasu na przygotowywanie postów, aby jakościowo były one na wysokim poziomie. Sprawdzaj różne typy postów i różne słownictwo. Analizuj zachowanie użytkowników poprzez Google Analytics, podejmując odpowiednie działania w zależności od wyników.

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym