Kultura

Proste sposoby na koncentracje

Koncentracja –to nie tylko zdolność skupiania uwagi na określonym czynniku, ale zarazem to jedno z tych słów, które wywołuje u ludzi gęsią skórkę. Dlaczego? Ponieważ od dziecka musimy się na czymś koncentrować. A to trzeba skupić się na zadaniu domowym, uważnie słuchać nauczyciela, przygotować do egzaminów, a w późniejszych latach rzetelnie wypełniać swoje pracownicze obowiązki.

Czytaj dalej →

Jak utrzymać porządek na własnym biurku?

Stos nieprzydatnych dokumentów, śmieci, tłum kurzu. Podobno o człowieku może wiele powiedzieć sposób w jaki organizuje on przestrzeń swojego życia. Może to być dom , ogród, ale może być to również kawałek miejsca pracy, czyli nasze biurko. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że bałagan w tym miejscu nie świadczy o nas zbyt dobrze. Jeżeli zatem zależy nam na pozytywnym wizerunku naszej osoby, zacznijmy od gruntownych porządków naszego otoczenia. Nikt nie będzie traktował poważnie osoby, która nie potrafi ogarnąć własnego miejsca pracy. To jedynie jeden z powodów dla których warto zadbać o czystość swojego biurka.

Czytaj dalej →

Mniej znaczy więcej. Czym jest minimalizm?

Nie ulega wątpliwości, że żyjemy w społeczeństwie konsumpcyjnym, gdzie każdy dąży do tego by posiadać jak najwięcej. Ilość zgromadzonych dóbr materialnych świadczy nie tylko o zasobności naszego portfela, ale głównie o wysokim standardzie życia. Nasze szczęście zależy zatem od tego, ile rzeczy posiadamy, nawet jeśli nie są nam one do końca potrzebne. Istnieją jednak ludzie, którzy wyznają wręcz odwrotne zasady. Dążą do tego aby mieć jak najmniej. Minimalizm, bo właśnie o nim mowa, to pozbycie się wszystkiego co zbędne i nieprzydatne. Tylko taka selekcja umożliwi człowiekowi osiągniecie harmonii, spokoju i przyjemności.

Czytaj dalej →

Jak ustalać priorytety?

Każdy z nas na pewno znalazł się kiedyś w sytuacji, kiedy nie wiedział w co przysłowiowo „ręce włożyć”. Najczęściej sytuacja ta zdarza się w przypadku, gdy bierzemy na siebie zbyt dużo obowiązków lub zostawiamy wszystkie sprawy na ostatnią chwilę.

Czytaj dalej →

Jak organizować spotkania aby były produktywne?

Zebrania są nieodłącznym  elementem każdej pracy. Często nie cieszą się jednak sympatią ze strony uczestników, gdyż najczęściej są one zbyt długie i mało ciekawe. Pracownicy przeważnie traktują więc te spotkania jako zło konieczne i uważają czas na nich spędzony jako zmarnowany. Czy jednak tak musi być? Niezupełnie. W dużej mierze wszystko zależy od prowadzącego. Postaramy się zatem podać Wam kilka wskazówek, jak poprowadzić efektywne spotkania, tak aby uczestnicy byli po nim zadowoleni i zmotywowani do pracy.

Czytaj dalej →

Getting Things Done w 5 etapach

Jesteś wiecznie zabiegany? Masz na głowie dużo spraw? Ciągle brakuje Ci czasu? Jeśli odpowiedziałeś na te pytania pozytywnie, oznacza to, że masz problemy z odpowiednim zarządzaniem swoim  czasem. Mamy dla Ciebie rozwiązanie!

Czytaj dalej →

„Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje” – ale jak to zrobić?

Żar leje się z nieba, w oddali słychać szum morskich fal i dźwięk skrzeczących mew. Piasek na plaży grzeje nas w stopy, jednak czujemy się fantastycznie leżąc w cieniu palm, popijając kolorowego drinka z parasolką.

Czytaj dalej →

Jak pamiętać o ważnych sprawach? Notuj!

„Tak, tak, na pewno będę pamiętał” – pamiętasz ile razy wypowiadałeś te słowa, a potem zapominałeś co właściwie miałeś zrobić? Na pewno było w Twoim życiu mnóstwo takich sytuacji. A mogłeś przecież po prostu zapisać sobie, to co było najbardziej istotne do zapamiętania.

Czytaj dalej →

Pareto – mała rzecz, wielki efekt

Wiemy już jak ułatwiać sobie pracę, zwiększać produktywność, zaoszczędzić czas. Najwyższy czas poznać techniki, dzięki którym będziemy mogli zmierzyć efektywność naszych działań. Jednym z takich sposobów jest zasada Pareto, nazywana również metodą 80/20.

Czytaj dalej →
Produktywność sprzedaży

Metoda OATS – Zarządzanie czasem

O efektownym zarządzaniu czasem zapewne słyszeliśmy już wiele. Poznaliśmy także całą gamę technik pozwalających na bardziej wydajną organizację pracy. Możemy się do nich stosować lub nie. Nie wszystkie jednak muszą nam odpowiadać.

Czytaj dalej →