Paulina Tomasik • Porady

Remarketing jest jednym z narzędzi, które zrewolucjonizowało e-commerce. Dzięki niemu dotrzesz do swoich potencjalnych klientów z ofertą skrojoną idealnie na miarę ich potrzeb. W jaki sposób? Poznaj siłę remarketingu i zobacz, jak dynamicznie może rozwijać się Twój e-biznes.

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Co to jest remarketing?
  • Na czym polega remarketing?
  • Jakie są rodzaje remarketingu?
  • Jakie korzyści przynosi remarketing?

TL;DR

Remarketing jest rodzajem kampanii reklamowej, opierającej się na dotarciu do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę albo e-sklep, ale nie dokonali zakupu. Przynosi szereg korzyści, wpływających na poprawę sprzedaży: zwiększa konwersję, wzmacnia świadomość marki, pozwala wprowadzić cross-selling i ułatwia informowanie odbiorców o nowościach i promocjach.

Czym jest remarketing? Definicja i rodzaje

Remarketing to działanie polegające na dotarciu z przekazem reklamowym do odbiorców, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę albo e-sklep, ale nie podjęli spodziewanej akcji – nie zapisali się do newslettera czy nie kupili produktu. Może być realizowany w ramach usług Google AdWords, przez Facebooka, ale i w obrębie e-mail marketingu czy marketingu on-site.

Wraz z rozwojem internetowych technologii ewoluuje i remarketing. Obecnie dzieli się na kilka głównych rodzajów:

  • remarketing standardowy – reklama śledząca pojawia się na stronach i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google (GDN);
  • remarketing w wyszukiwarce (RLSA) – wyświetla się użytkownikom, którzy po wyjściu z witryny poszukują dalszych informacji w wyszukiwarce;
  • remarketing dynamiczny – obejmuje reklamy spersonalizowane, przedstawiające dokładnie te produkty czy usługi, które internauta oglądał w e-sklepie.

Remarketing – jak to działa?

Działanie reklam śledzących jest stosunkowo proste. Rozpoczyna się od zainstalowania na stronie internetowej odpowiedniego skryptu, który zbiera informacje o odwiedzających, dodając odbiorców do listy remarketingowej i jednocześnie zapisując tzw. pliki cookies w ich przeglądarkach. Te popularne „ciasteczka” są śladami naszej internetowej aktywności. Gdy opuszczamy witrynę, jej reklama podąża za nami, wyświetlając się w innych miejscach – na kolejnych portalach, będących częścią sieci reklamowej Google, czy w mediach społecznościowych.

Często irytujemy się, kiedy na ekranach naszych komputerów pojawiają się reklamy śledzące. Denerwuje nas, że w internecie pozostają ślady naszych wirtualnych podróży. Mimo wszystko – remarketing działa i przynosi korzyści. Jakie? Dlaczego warto w niego zainwestować?

zalety remarketingu

Zalety korzystania z remarketingu. Dlaczego warto?

Sieć reklamowa Google obejmuje niemal dwa miliony witryn, które docierają do 90% użytkowników. Liczby robią wrażenie. Remarketing w ramach usługi AdWords ma więc ogromny potencjał i warto wziąć go pod uwagę, planując kampanie promocyjne.

Zwiększa konwersję

Remarketing nie trafia w próżnię, ale dociera do konkretnego odbiorcy. Ponieważ uzyskujemy o nim ważne informacje – czego poszukiwał w internecie i w jakim momencie procesu zakupowego porzucił decyzję o kupnie produktu, przygotujemy odpowiednią reklamę. Jeśli internauta przeglądał oferty butów trekkingowych i wybrał konkretny model, ale go nie kupił, do sfinalizowania transakcji możemy zachęcić go dodatkowym rabatem albo darmową wysyłką. Reagujemy błyskawicznie – baner reklamowy wyświetla się natychmiast. Pod wpływem tego dodatkowego bodźca wielu potencjalnych klientów powraca do zakupów. Wykorzystując reklamy śledzące, do nabycia produktu możemy ostatecznie przekonać tych klientów, którzy ciągle się nad tym wahają.

Otwiera pole do cross-sellingu

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) polega na oferowaniu klientowi produktów uzupełniających ten, który wcześniej nabył. Jeśli kupił pierwszą część skandynawskiego kryminału, być może po czasie skusi się na kolejny tom albo inny bestseller tego samego autora. Nie dodał ich do koszyka podczas finalizowania transakcji, ponieważ nie wiedział, czy książka mu się spodoba. Po pewnym czasie jednak reklama śledząca może przekonać go do kolejnych zakupów.

Wzmacnia świadomość marki

Pojawiające się zewsząd reklamy śledzące tworzą iluzję wielkości – na każdej z nich widnieje logo, hasło czy nazwa przedsiębiorstwa. W świadomości odbiorcy nasz biznes urasta więc do ogromnej rangi. Znanym firmom ufamy bardziej, ponieważ wydaje nam się, że skoro są tak rozpoznawalne, to istnieją na rynku od wielu lat, wyróżniając się produktami i usługami wysokiej jakości.

Przekazuje informacje o promocjach i nowościach

Wykorzystując listy remarketingowe, możemy dotrzeć do odbiorców z informacją o promocji albo nowych produktach w naszym e-sklepie. Ponieważ przekaz ten trafia do osób, które już wcześniej korzystały z naszych usług, istnieje spora szansa na to, że zdecydują się one na ponowne zakupy. Im więcej udanych transakcji przeprowadzimy, tym częściej użytkownicy będą do nas wracać – lubimy bowiem to, co znamy. Remarketing staje się więc jednym ze sposobów na utrzymanie stałych klientów.

Remarketing jest prostym, ale skutecznym działaniem – pozwala dotrzeć do osób, które już wcześniej interesowały się naszą ofertą. Dzięki temu zwiększa konwersję i umacnia pozytywny wizerunek firmy w sieci. W tradycyjnym, „analogowym” marketingu taka forma promocji wiązałaby się z długim i żmudnym zbieraniem danych o klientach. W obszarze e-biznesu i technologii internetowych ogranicza się do kilku kliknięć. Może warto spróbować?

Źródło zdjęć: pixabay.com, pexels.com

Paulina Tomasik

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym