Maksymilian Śleziak • Porady

Wielokrotnie czytamy w sieci pytania „co zrobić, żeby mój Klient do mnie wrócił?”, „co można udoskonalić na stronie, żeby zachęcić do ponownego zakupu?”. Istnieje wiele odpowiedzi na te pytania, istnieje też wiele metod na osiągnięcie lepszych wyników, ale które z nich są najskuteczniejsze? Czy jest na to jedno, uniwersalne rozwiązanie?

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Jak sprawić, by Klient do Ciebie wrócił?
  • Na jakie elementy UX zwrócić uwagę, by poprawić funkcjonalność sklepu?

Dziś przygotowaliśmy 7 wskazówek, które możesz wykorzystać, by Klient dokonał w Twoim sklepie kolejnych zakupów.

Zadbaj o doświadczenie Twojego Klienta

Nikt z nas nie lubi wchodzić do tej samej rzeki, jeśli spotkało go w niej coś niemiłego. To samo zaobserwować możemy jeśli chodzi o zakupy na stronach internetowych. Te, które pozostawiły niesmak, po prostu omijamy. Dlatego weź pod uwagę UX sklepu. Jeśli Twój potencjalny Klient nie będzie mógł znaleźć istotnych informacji na temat produktów lub będzie mieć problem z odnalezieniem się na stronie, może nie dojść do transakcji. Dlatego pamiętaj, że wygląd Twojej strony głównej oraz intuicyjne kategorie i podkategorie mają ogromne znaczenie. Nie zaniedbuj także menu nawigacyjnego, wyszukiwarki produktów oraz filtrowania.

Jeśli chcesz wiedzieć, na jakie elementy User Experience trzeba zwrócić szczególną uwagę, wejdź → tutaj.

Programy lojalnościowe – pomyśl o tym!

Jak często instalujesz na telefonie aplikację, które pomogą Ci zbierać punkty za zakupy w ulubionych sklepach? Programy lojalnościowe to jeden z najbardziej popularnych oraz skutecznych sposobów na to, aby sprawić, że klienci będą do nas wracali. Dzięki temu, że zrobią u nas zakupy mogą liczyć na zniżki, prezenty, czy informacje o nowościach.

Zwiększ swoje szanse – wykorzystaj remarketing

Klient ogląda na sklepie kilkanaście rzeczy, ale kupuje tylko kilka z nich. Kiedy kończy zakupy, płaci i wraca do scrolowania Facebooka, czy szuka informacji w Google. Wtedy, w miejscu przeznaczonym na reklamy, wyświetli mu się reklama Twojego sklepu. A właściwie – produkty, których nie kupił, a oglądał. Zmusi go to ponownego myślenia o tych rzeczach, wzbudzi wątpliwości i pytania – a może jednak warto wrócić do sklepu i kupić ten produkt?

Sieć reklamowa Google obejmuje niemal dwa miliony witryn, które docierają do 90% użytkowników. Liczby robią wrażenie. Remarketing w ramach usługi AdWords ma więc ogromny potencjał i warto wziąć go pod uwagę, planując kampanie promocyjne i szukając sposobów na powrót Klienta do naszej witryny.

Pojawiające się zewsząd reklamy śledzące tworzą iluzję wielkości – na każdej z nich widnieje logo, hasło czy nazwa przedsiębiorstwa. W świadomości odbiorcy nasz biznes urasta więc do ogromnej rangi. Znanym firmom ufamy bardziej, ponieważ wydaje nam się, że skoro są tak rozpoznawalne, to istnieją na rynku od wielu lat, wyróżniając się produktami i usługami wysokiej jakości.

Postaw na treści – content is a king!

Content marketing to strategia, która pozwala na nawiązaniu dłuższej „znajomości” z naszym Klientem. Przez dostarczanie odbiorcom interesujących i przydatnych treści zyskujemy ich uwagę, którą możemy przekłuć w zwiększone zyski.

Pomyśl nad narzędziami takimi jak: e-booki, artykuły, które odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania, promuj posty w serwisach społecznościowych.

A e-mail marketing, próbowałeś?

Kampania e-mail marketingowa to coś, co naprawdę sprawdza się w praktyce. Dzięki takim działaniom podtrzymany jest kontakt z Klientem. Jednak kluczowe jest to, co wysyłamy – nie może to być spam! Treści muszą być wartościowe i ciekawe, inaczej kampania nie przyniesie skutku. Istotne jest również to, co chcemy osiągnąć naszymi działaniami. Czy zależy nam na sprzedaniu konkretnego produktu, przedstawieniu oferty, czy zachęcenia do ponownego zakupu? W zależności od tego trzeba przygotować odpowiednią strategię i działać.

Personalizacja – każdy chce się czuć, jak u mamy

Personalizuj wiadomości i treści, staraj się unikać oficjalnych zwrotów. Pokaż, że jesteś człowiekiem a nie tylko sklepem. Takie posunięcie pozwala na zdobycie stałych użytkowników, którzy w dłuższej perspektywie mogą być bardziej atrakcyjni dla witryny niż przypadkowi internauci, a także zwiększa prawdopodobieństwo utrzymania lojalności Klientów i zaspokojenia ich konkretnych potrzeb – czy to dotyczących zakupów, czy też pozyskania określonych informacji.

Personalizacja serwisu sprawia, że staje się on bardziej atrakcyjny dla użytkowników i wybija się pozytywnie na tle konkurencji. Walcz o swoje przyjazne imię!

Niech moc social mediów będzie z Wami!

Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku jest bardzo dobrym sposobem na zdobycie nowych Klientów, ale także podtrzymanie relacji z tymi, którzy już u nas kupili. Ciekawe treści są lajkowane i udostępniane, przez co Twoja firma jest prezentowana szerokiemu gronu odbiorcy. Dodatkowo, jeśli poszerzysz swoją stronę o firmowego bloga i połączysz go z facebookowym profilem, możesz zwiększyć ruch na swojej stronie nawet o 80%. To daje szansę potencjalnym Klientom na dotarcie do Ciebie i zapoznanie się z Twoją ofertą, a potem na owocną współpracę. Media społecznościowe to idealna droga do budowania trwałych relacji z Klientem. To także sprytny sposób na reklamowanie naszego sklepu bez wydawania na to fortuny. To, w jaki sposób je wykorzystasz – zależy tylko od Ciebie!

Dlatego, jeśli zależy Ci na utrzymaniu kontaktu z Klientem, który zakupił coś na Twojej stronie, spróbuj wykorzystać powyższe metody. Jednak, by metody te się sprawdziły musisz testować, nie ma jednego rozwiązania. Przyda się tu zarówno budowanie wizerunku marki, pozyskiwanie informacji o Klientach, komunikowanie się z nimi za pomocą social mediów w sposób spersonalizowany.

Jeśli masz inne pomysły, jak wpłynąć na Klientów, daj nam znać, chętnie wypróbujemy nowe „triki”!

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym