Krzysztof Kowalik • Porady

Udowodnione jest, że klienci przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie towaru czy skorzystania z usługi zbierają informacje na temat sprzedawcy i jego firmy. Podobnie powinien zachować się sam przedsiębiorca. Jak najrozleglejsza wiedza o potencjalnych odbiorcach Twoich usług już w samej w fazie ich poszukiwania ułatwi Ci zbudowanie głębszych relacji handlowych z klientami, a im da natomiast wszystkie niezbędne dane dotyczące każdego etapu prowadzonego przez Ciebie procesu sprzedaży. Idealnym ku temu miejscem jest właśnie Twitter. Daje on sprzedawcom, handlowcom i wszystkim innym osobom bezpośrednio zaangażowanym w sprzedaż dwie główne korzyści: łatwą w obsłudze, spersonalizowaną komunikację z klientami i ich społecznościami oraz nieograniczony dostęp do informacji o nich. Pierwszy krok polega na odnalezieniu i nawiązaniu relacji z potencjalnymi klientami. Twitter daje kilka sprawdzonych narzędzi w odnajdywaniu odbiorców bedących w zasięgu Twojego rynku docelowego.

twitter-sprzedaz-crm

Słowa kluczowe

Wyszukiwarka na Twitterze pomaga odnajdywać pojedyncze tweety zawierające określone słowa kluczowe – takie, które w danym momencie Cię interesują. Dzięki temu po wpisaniu, na przykład, słów „mała firma” czy „aplikacja CRM” odnajdziesz osoby, które interesują się danym zagadnieniem – być może to właśnie one są Twoimi przyszłymi klientami?

#Hasztagi

Wiele z hasztagów pojawiających się na Twitterze używanych jest przez profesjonalistów, specjalistów w swojej dziedzinie w celu rozwinięcia ciekawych dyskusji. Odnajdując hasztagi, które są często używane przez Twój rynek docelowy, otwierasz przed sobą drzwi do społeczności, której poszukujecie Ty i Twoja branża.

Porządkujące listy

Śledzenie na Twitterze dużej liczby użytkowników może być nieco przytłaczające i chaotyczne. Dlatego warto stworzyć listę grupy podobnych odbiorców, z którymi chciałbyś pozostać w kontakcie, w zależności od tego, jakiego rodzaju rynku docelowego poszukujesz. W ten sposób możesz systematycznie sprawdzać tematy prowadzonych przez użytkowników dyskusji.

Znalazłszy pojedynczych odbiorców i zorganizowane społeczności, które mogą przeobrazić się w realnych klientów Twojej firmy, zacznij brać czynny udział w prowadzonych przez użytkowników rozmowach. Kilka dobrze rozmieszczonych tweetów z użytecznymi informacjami dla Twojej grupy docelowej może stworzyć Twój pozytywny wizerunek jako handlowca oraz firmy jako lidera w swojej branży, co przełoży sie bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Poszukuj ludzi, którzy zadają pytania, na które Ty i Twoje przedsiębiorstwo znacie odpowiedź. Ten wizerunek autentycznego i wiarygodnego zaangażowania jest kluczem do efektywnego wspomagania procesu sprzedaży. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie tych użytkowników, którzy potrzebują tych produktów i chcą skorzystać z tych usług, jakie oferuje właśnie Twoja firma. Użytkownicy mediów społecznościowych nierzadko zamieszczają w nich posty, w których proszą o rekomendację określonych towarów. Klienci logują się na Twittera również z zamiarem odnalezienia produktów, jakich aktualnie potrzebują, a Ty jesteś tam, aby im pomóc. Jeśli będziesz naprawdę zaanagażowany w śledzenie swojej grupy docelowej na Twitterze, będziesz w stanie z łatwością zidentyfikować potencjalnych nabywców.

twitter sprzedaz

Ostatnim krokiem w korzystaniu z Twittera w celach biznesowych jest zainicjowanie bezpośredniej rozmowy z potencjalnym klientem. Budowanie relacji stanowi fundament całego procesu sprzedaży. Cierpliwe zdobywanie wiedzy na temat potencjalnych klientów, poznawanie ich poprzez pomoc w rozwiązywaniu ich aktualnych problemów są jedynym sposobem na skuteczne wykorzystanie Twittera w celach biznesowych.

Śledź miniCRM na Twitterze (@minicrm_pl) i dowiaduj się pierwszy!

Krzysztof Kowalik
Praktyk z 10 letnim doświadczeniem w branży internetowej. W miniCRM zajmuje się monitorowaniem pracy zespołu programistów. Poza pracą piłkarz i miłośnik gór.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym