Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Życie w kraju rozwijającym się nakłada na człowieka obowiązek nieustannego spełniania wymagań. Kiedy ludzki organizm rejestruje je, jako nieadekwatne do możliwości powstaje brak równowagi między wymogami sytuacji, a możliwościami jednostki, co jest podstawowym powodem odczuwania przez człowieka stresu. Właśnie tak definiuje go dziedzina psychologii.

Czytaj dalej →

Jak skutecznie planować zadania przy pomocy metodologii GTD?

Zapewne również i Ty marzysz o tym, aby efektywność Twojej pracy była możliwie najwyższa. Chcesz wyeliminować ze swojego życia sytuacje, kiedy realizacja Twoich planów wydłuża się o cztery kolejne dni z powodu braku mobilizacji, prokrastynacji czy niewiary we własne siły?

Czytaj dalej →

Minimalizm

Wielu dzisiejszym biznesmenom marzy się powrót do czasów przed dziewiętnastowiecznym „wybuchem przemysłowym”. Nie dlatego, że z dziesięciu bardzo podobnych modelów pralek, nie jest w stanie wybrać żadnego, ale dlatego, że owe czasy obfitowały w szereg unikalnych rzeczy.

Czytaj dalej →

Jak skupić się na pracy?

Kolega z pracy, z którym dzielisz biuro prowadzi głośną rozmowę przez telefon? Piękny widok za oknem wydaje się bardziej zajmujący niż wyliczanie podatku Vat? W ciągu wykonywania zadań często pojawiają się rozpraszające myśli, ponieważ umysł potrzebuje odprężenia w trakcie kilkugodzinnej pracy. Warto oddzielić pracę od odpoczynku.

Czytaj dalej →

Jak zarządzać zadaniami z pomocą GTD?

Obecnie 67-letni specjalista do spraw produktywności - David Allen - w latach 80 dostał propozycję stworzenia programu, którego celem była poprawa efektywności pracy kadry managerskiej firmy lotniczej Lockheed. W efekcie jego starań powstała metoda Getting Things Done, której zasady opisał w książce o tym samym tytule, wydanej w 2001 roku.

Czytaj dalej →

Dlaczego warto korzystać z metody GTD?

GTD, czyli metoda Getting Things Done w języku polskim jest rozumiana jako „doprowadzanie zadań do końca" bądź „efektywne załatwianie swoich spraw". Program ten powstał z myślą o Tobie. Jej celem jest wypracowanie umiejętności sprawnego zarządzania zadaniami. Jest to najbardziej wydajny system racjonalizacji zadań, jaki istnieje w chwili obecnej na rynku. Pozwoli Ci on w ciągu kilku tygodni uzyskać lepsze wyniki w pracy.

Czytaj dalej →

Zasada Pareto

Masz trzy dni na przeprowadzenie profesjonalnego szkolenia dla kadry pracowników? Jesteś zirytowany i zdenerwowany, bo wiesz, że w rzeczywistości czas jego trwania wymaga przynajmniej tygodnia wykładów i ćwiczeń? W takiej sytuacji warto skorzystać z zasady Pareto, która pomaga przy minimalnych nakładach pracy wygenerować maksymalną ilość rezultatów. Zasada ta bardzo dobrze sprawdza się w kryzysowych sytuacjach. Inaczej jest nazywana zasadą 80/20.

Czytaj dalej →

Sposoby skutecznej motywacji

Drogi czytelniku. Prokrastynacja jest bardzo niebezpiecznym zjawiskiem dla Twojej organizacji pracy. Skończ ze zbyt długim zastanawianiem się nad tym, co masz zrobić i… zacznij to robić! Przede wszystkim zdecyduj, jakie zajęcia powinieneś wykonać w pierwszej kolejności, a jakie mogą trochę poczekać na swoją kolej. To bardzo ważne, ponieważ pozwoli Ci wszystkie czynności wykonać w odpowiednim czasie.

Czytaj dalej →

Jak skutecznie planować sobie zadania?

Planowanie. Choć wielu ludzi ma świadomość tego, że wysoka jakość pracy i skuteczność działania nie może odbyć się bez planowania, to jednak niewielu z nich poświęca mu wystarczającą ilość czasu. Chcąc jak najszybciej pozbyć się dręczących myśli o konieczności wykonania zadania od razu przystępujemy do działania, co nie przybliża nas wcale do osiągnięcia celu.

Czytaj dalej →

Miejsce pracy w domu

Ułatwiona komunikacja, którą zapewnia współczesnemu człowiekowi Internet sprawia, że większość obowiązków pracowniczych może zostać wykonanych w zaciszu domowym. Możliwe jest dzięki temu dostosowanie miejsca pracy do własnych potrzeb i zorganizowanie go według własnego uznania.

Czytaj dalej →