Maksymilian Śleziak • Nowości

Od dawna mówi się, że content is a king. Ale czy content marketing, inaczej marketing treści, naprawdę sprzedaje? Oczywiście! Klasyczny marketing, który wprost krzyczy „kup”, przestał spełniać swoje zadanie ponieważ konsumenci stali się zmęczeni ciągłymi wrzeszczącymi reklamami, a dodatkowo coraz lepiej znają swoje potrzeb i stali się wymagającymi graczami. Co zatem zrobić, by sprzedawać dzięki treści?

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Czym jest content marketing?
  • Po co tworzyć persony?
  • Czy content marketing sprzedaje?
  • Co można mierzyć w content marketingu?

Czym jest content marketing?

To marketing treści, który opiera się na przyciąganiu klientów poprzez wartościowe materiały – artykuły, filmy, infografiki, czy wywiady. To sposób marketingu, który bazuje na jednostronnym przekazie reklamowym, skierowanym do klientów w celu budowania stabilnej i długoterminowej relacji poprzez zaangażowanie się osób promujących treści i ich odbiorców.

Innym zadaniem content marketingu, jest tworzenie podstaw do budowania widoczności w Google, które kocha dobry i soczysty content. Ponadto warto pamiętać, że wartościowe treści są w naturalny sposób linkowane co również wpływa na poprawę naszej pozycji w wyszukiwarce.

Zakoleguj się z grupą docelową

Aby stworzyć materiał, który będzie sprzedawał, należy na początku odpowiedzieć sobie na pytanie, dla kogo piszemy i komu sprzedamy nasz produkt lub usługę. Dobrze abyś wiedział: gdzie Twoi klienci szukają informacji, jakie mają pytania, jaka forma contentu jest dla nich najbardziej przystępna. Dla jednych będzie to artykuł na blogu, a dla innych wideo. Content, który tworzysz, jest pewną deklaracją dla Twoich Klientów. Jeśli będą chcieli z niej skorzystać, wtedy możesz nawiązać z nimi relację dwustronną. Dobrze jest stworzyć sobie personę, dzięki której będziesz wiedział jak i dla kogo piszesz. Persona to portret Twojego typowego klienta.

Tutaj proponujemy skorzystać z programu do samodzielnego generowania person. Możemy dokładnie opisać kim jest nasz potencjalny klient i według tego kreować swój content. personapp.io to proste narzędzie internetowe, dzięki któremu zyskasz dostęp do gotowego schematu persony oraz podpowiedzi do tego w jaki sposób wypisać poszczególne pola.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

W branży B2B często to ekspert jest kluczem do dotarcia do grupy docelowej. Potencjalny klient szukając rozwiązania swojego problemu biznesowego szuka osoby, która potrafi mu pomóc. Szuka eksperta. Odpowiednio przygotowane, kierowane artykuły tematyczne pomagają budować wizerunek marki, jako mentora, guru we własnej dziedzinie. Według raportu Custom Content Council, ponad 61% użytkowników bardziej ufa i częściej odwiedza serwisy firmowe, które prowadzą swoje bazy dostępnej wiedzy i blogi korporacyjne. Dlatego tak ważne jest rzetelne i sumienne przygotowanie treści. Dziel się tym co wiesz, niezależnie od branży. Blog firmowy jest czynnikiem, który pozytywnie wpływa na pozycje firmy, nie dość, że Google kocha blogi firmowe, to bardzo często wartościowe treści wzbudzają zaufanie potencjalnych klientów.

Wywołuj emocje, angażuj i edukuj

Badania wykazują, że decyzje zakupowe podejmujemy pod wpływem emocji, dlatego należy wywołać w potencjalnym kliencie takie emocje, dzięki którym sięgnie po nasz produkt – wtedy zwiększysz swoje szansę na to, żeby reklama była skuteczna! Można to zrobić, na przykład, odwołując się do pewnych poglądów, zachwalając produkt, zwiększając atrakcyjność marki, czy też odwołując się do logiki. Ekscytujące filmiki, atrakcyjne obrazki, ciekawe i angażujące treści znacznie to ułatwiają – pozostają bowiem w umyśle klienta. Jeśli zacznie on poszukiwać opinii o danym produkcie w sieci i natrafi na podobne, pozytywne opinie, będzie zdecydowany na zakup.

Jakie wskaźniki możemy mierzyć w content marketingu?

  • Liczba unikalnych użytkowników (nowych i powracających).
  • Liczba odsłon.
  • Czas spędzony na stronie.
  • Komentarze oraz ich wydźwięk (pozytywny lub negatywny).
  • Udostępnienia treści w kanałach social media.
  • Liczba subskrybentów na blogu.
  • Liczba fanów.
  • Liczba pobrań materiałów.
  • Liczba wzmianek w Internecie na temat danego artykułu, wpisu na blogu.

Content marketing nie przynosi jednak korzyści z dnia na dzień. Na rezultaty musisz trochę poczekać. Ile? To zależy od jakości Twoich materiałów. Pamiętaj aby się nie zniechęcać bo marketing treści to zabawa dla wytrwałych graczy. Chcesz wiedzieć, jak monitorować wynik swoich działań? Tego dowiesz się już za miesiąc!

Jeśli szukasz informacji na temat tego jak sprzedawać więcej, odwiedź naszego bloga i dowiedz się więcej!

źródło zdjęć: stocksnap.io, pexels.com

Maksymilian Śleziak
W branży internetowej od 10 lat. W miniCRM odpowiedzialny za rozwój aplikacji i działania promocyjne. Prywatnie interesuje się kolarstwem górskim i sprzętem Apple.

Dlaczego warto przetestować miniCRM?

600+

Firm codziennie
loguje się do miniCRM

95%

Klientów poleca
nas swoim znajomym