Rozpocznij pracę z miniCRM!

Nowy rok to świetny moment na poprawę wydajności pracowników, zwiększenie sprzedaży i uporządkowanie spraw w firmie. To wszystko i więcej możesz osiągnąć dzięki rozpoczęciu pracy z miniCRM. Wiemy że taka zmiana może wzbudzać niepokój czy rodzić pytania. Na szczęście mamy na nie gotowe odpowiedzi :-)

Czytaj dalej →

Jak powinno się pisać e-maile biznesowe?

Wiadomości elektroniczne są obecnie równie ważnym jak rozmowy telefoniczne źródłem komunikacji w kontaktach biznesowych. Postaraj się zatem o to, aby Twój odbiorca po przeczytaniu wysłanego do niego maila miał poczucie, że jest przez Ciebie poważnie traktowany. Nadawca W miejscu przeznaczonym na wpisanie nadawcy wiadomości umieszczaj zawsze jego pełne imię i nazwisko oraz nazwę firmy. Temat Temat formułuj w sposób zwięzły i konkretny. A najważniejsza zasada – temat zawsze powinien […]

Czytaj dalej →

Digitalizacja papierowego archiwum, czyli jak zmniejszyć sterty dokumentów?

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z przyjmowaniem wielu dokumentów. Choć coraz częściej mamy już do czynienia z elektroniczną ich wersją, jak chociażby e-faktury, to jednak wciąż papierowa forma dokumentacji jest tą najbardziej powszechną. Rozwiązaniem dla narastającej góry firmowych papierów może być ich digitalizacja, czyli przetworzenie tradycyjnego zbioru dokumentów w ich wersję cyfrową.

Czytaj dalej →

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Są branże, jak chociażby IT, reklamowa czy komputerowa, w których posiadanie jedynie firmowej strony www nie wystarcza. W ich przypadku pomysł prowadzenia blogu tematycznego aż prosi się o realizację. Przed wstąpieniem do blogosfery warto uświadomić sobie, co możemy zyskać poprzez założenie, a potem systematyczne rozbudowywanie naszego blogu.

Czytaj dalej →

Budowanie marki sposobem na odnalezienie firmy

Każda firma, bez względu na to, jakie usługi świadczy i jaki towar sprzedaje, musi troszczyć się nieustannie o utrzymywanie przy sobie obecnych klientów, jak i poszukiwanie nowych. Są jednak branże, w przypadku których decyzje zakupowe zapadają rzadziej niż potrzeba kupna chleba czy mleka i wiążą się nierzadko z większymi zasobami pieniężnymi. Do takich firm należą chociażby zakład pogrzebowy czy przedsiębiorstwo remontowo-budowlane. Co zrobić, aby klient, który aktualnie chce kupić daną usługę, znalazł właśnie […]

Czytaj dalej →

Słuchaj klientów i pozwól im współtworzyć Twój biznes

Lojalny klient to nie tylko taki, który wiernie korzysta z usług bądź towarów tej samej firmy i dzieli się swoją pozytywną opinią na jej temat z innymi. Lojalność klienta przejawia się również w tym, że chce on dzielić się z przedsiębiorstwem własnymi uwagami i wskazówkami, nie zawsze pochlebnymi, dotyczącymi jego funkcjonowania. I jedynie od nas zależy, czy potraktujemy te sugestie poważnie i w jakikolwiek sposób odniesiemy się do nich.

Czytaj dalej →

Świetne źródło informacji o branży, konkurencji i całym rynku – Social Media

Internet jest dziś najszybszym i najtańszym źródłem informacji w każdej dziedzinie. Odgrywa on również kluczową rolę w promowaniu nowych marek, towarów czy usług. Firma, która chce dotrzeć do jak największej liczby klientów, musi zdawać sobie sprawę z ogromnego potencjału wirtualnego medium. Szczególne znaczenie w badaniu opinii konsumentów, ich oczekiwań względem oferty danego przedsiębiorstwa mają obecnie liczne media społecznościowe (Social Media), takie jak Facebook, Twitter czy Instagram.

Czytaj dalej →

Jak budować lojalność klientów?

Zadowolenie i przywiązanie do marki jest kluczową sprawą w utrzymaniu stałych relacji pomiędzy firmą a klientem. Gdy klient skorzysta raz z usług Twojego przedsiębiorstwa, spraw, aby powrócił do niego ponownie. Jednak w czasie, gdy na rynku istnieje tak duża konkurencja, musisz włożyć nieco więcej wysiłku w to, aby zwykły klient stał się z czasem lojalnym i stałym usługobiorcą Twojej firmy.

Czytaj dalej →

Jak kontrolować pocztę elektroniczną handlowców i innych pracowników?

Kontrolowanie poczty elektronicznej pracowników jest o tyle utrudnione, iż zbiegają się w nim sprzeczne w swoich interesach prawa zatrudnionego oraz pracodawcy. Z jednej strony pracownik nie może naruszać tajemnicy handlowej, a korzystanie ze służbowej poczty elektronicznej do swoich prywatnych celów może temu służyć, z drugiej strony natomiast pracodawca nie może naruszać tajemnicy korespondencji pracownika i tym samym jego dóbr osobistych. Jak więc można wybrnąć z tej sprzeczności?

Czytaj dalej →

5 skutecznych kroków do lepszego zarządzania projektami

Każda firma czy organizacja, każde mniejsze lub większe przedsiębiorstwo realizują na poszczególnych etapach swojej pracy określone projekty. Umiejętność sprawnego zarządzania nimi to przede wszystkim konsekwencja w dostosowywaniu się do wcześniej opracowanego planu, tak by osiągnąć z góry założony cel. Zarządzanie projektem to nie tylko nadzór nad nim jednej osoby, ale praca zbiorowa, w której każdy element spełnia określoną rolę i wpływa swoim działaniem na jego ostateczne powodzenie. Istnieje kilka prostych sposobów na to, aby kierowanie […]

Czytaj dalej →