Jak kierownik sprzedaży może motywować swój zespół sprzedażowy?

Jako kierownikowi sprzedaży łatwo jest Ci mierzyć wyniki swojego zespołu na podstawie osiąganych przez niego zysków. Nie jest to jednak narzędzie miarodajne. Skoncentrowanie się wyłącznie na celach finansowych lub zorientowanych na osiąganiu konkretnych rezultatów utrudniają tak naprawdę utrzymanie właściwego poziomu motywacji zespołu sprzedażowego. Dlaczego? Ponieważ wyniki sprzedaży często są następstwem niepodlegającym kontroli pracowników. Jak zatem motywujesz do działania swoich pracowników? Wdrożenie poniższych pomysłów sprawi, że sprzedaż będzie nie tylko […]

Czytaj dalej →

Graficzne wsparcie dla blogu – jakie grafiki wykorzystać?

Znaczenie zdjęć i ilustracji wykorzystanych na blogu jest dużo bardziej złożone. Nie chodzi tylko o to, aby wpis ładnie wyglądał i cieszył oko, choć to oczywiście też ważne. Blogowa grafika spełnia, można śmiało powiedzieć, rolę psychologiczną, a jej zastosowanie wynika bezpośrednio z charakteru ludzkiej percepcji, o czym z pewnością wiedzą twórcy blogów, a przynajmniej powinni to wiedzieć. Ludzki mózg lepiej i szybciej przetwarza bowiem obrazy niż tekst, zapamiętując z nich większość informacji. Jeszcze […]

Czytaj dalej →

Content marketing i copywriting – czy to synonimy?

Choć te dwa pojęcia z zakresu marketingu internetowego współistnieją gdzieś blisko siebie i mają pewne wspólne cechy, to intuicyjnie wyczuwamy, że nie są ze sobą tożsame. Czym zatem zajmuje się copywriter, a jakie zadania wykonuje content marketer? Czy jeden bez drugiego może osiągnąć zamierzone cele?

Czytaj dalej →

Wypalenie zawodowe – jak go uniknąć? Kilka sposobów, aby sobie z nim poradzić.

Przyczyn wypalenia zawodowego najczęściej upatrujemy w zbyt intensywnej pracy wymagającej od nas dużego zaangażowania, poświęcenia i powodującej tym samym wiele stresu. To jednak tylko częściowa prawda. Niektórych pracowników motywuje bowiem do działania „wysokie ciśnienie” w pracy i coraz liczniejsze obowiązki. Zresztą pewien poziom stresu jest nieodzownym elementem każdego środowiska pracy. Kluczowy jest jednak moment, w którym czynniki stresogenne biorą górę i zaczynają przytłaczać. Oto kilka sprawdzonych metod […]

Czytaj dalej →

Jak stworzyć innowacyjny biznes?

W zasadzie odpowiedź na pytanie: „Jak zbudować innowacyjny biznes?” jest jedna – przestań pokazywać i udowadniać wszystkim naokoło, jakim to supernowoczesnym człowiekiem jesteś. W każdej firmie, jak świat długi i szeroki, przychodzi taki moment, w którym zarządzający nią ludzie zadają wreszcie to sakramentalne pytanie: „Co mogę zrobić, aby unowocześnić swoją firmę? Jakie usprawnienia w tym celu wprowadzić?” Jest wiele powszechnie dostępnych odpowiedzi na tak postawione pytanie, problem polega jednak […]

Czytaj dalej →

Opowiem Ci bajkę… O storytellingu w biznesie

„W nieskończonej niemal ilości form opowiadanie obecne jest we wszystkich czasach, wszystkich miejscach, wszystkich społeczeństwach. Narodziło się wraz z samą historią ludzkości; nie ma ani nigdzie nie było społeczeństwa nie znającego opowiadania […]”1 Tak pisał w 1966 roku Roland Barthes, czołowy francuski krytyk literacki, pisarz i teoretyk literatury. Skoro „opowiadanie obecne jest we wszystkich miejscach”, to my zajmiemy się dziś jednym z nich, o którym w chwili pisania tych słów Barthes z pewnością nie myślał, […]

Czytaj dalej →

Nazwa firmy – jak bardzo jest ważna dla Twojej marki?

Wymyślenie nazwy dla nowo powstającej firmy, naming, nie należy do najłatwiejszych zadań, jakie ma przed sobą rozpoczynający działalność przedsiębiorca. Do stworzenia oryginalnej nazwy potrzeba przede wszystkim kreatywności, ale również wiedzy z zakresu lingwistyki, marketingu, a nawet psychologii. Trudności z wymyśleniem wyróżniającej nazwy wynikają również z wielości powstających co roku nowych, konkurencyjnych firm. Zdają sobie one sprawę ze znaczenia, jakie dla ich marki ma właściwa jej nazwa.

Czytaj dalej →

Kiedy i jak często publikować w mediach społecznościowych?

Napisanie wartościowego tekstu na blogu firmowym to połowa sukcesu, dobrze by było, aby ktoś go jeszcze czytał. W rozpowszechnianiu ważnego dla marki contentu nieocenioną pomocą są media społecznościowe. Promując treści, budują wizerunek firmy i zyskują dla niej nowych odbiorców. Nie wystarczy jednak dodać post reklamujący content stworzony przez markę i w dodatku robić to w zupełnie przypadkowym czasie, to zdecydowanie za mało, a w zasadzie nic. Kampania marketingowa prowadzona w social media musi być realizowana w sposób […]

Czytaj dalej →

Dlaczego nikt nie czyta postów na Twoim blogu?

Wchodzisz na blog, skanujesz wpis wzrokiem i zamykasz stronę. Ile razy zdarzyła Ci się taka sytuacja? Dlaczego tak się dzieje, że niektóre posty na blogu albo nawet całe blogi nie zachęcają do lektury? Czasami przyczyna tkwi w indywidualnych preferencjach jednego czytelnika – nie znajduje we wpisie potrzebnych mu informacji lub nie podoba mu się styl, jaki stosuje blogger. Ale często źródło braku zainteresowania znajduje się po stronie twórcy – wpis wydaje się nudny, pogmatwany w treści czy po prostu przytłaczający. Wszystko […]

Czytaj dalej →

Jak ćwiczyć w miejscu pracy? Wykorzystaj każdą chwilę, aby ruszyć się zza biurka.

O tym, że aktywność fizyczna jest ważna, nie trzeba nikomu przypominać. Problem zaczyna się w chwili, gdy na tę aktywność nie mamy czasu. A może tylko się nam tak wydaje. Okazuje się bowiem, że każde miejsce i każdą okoliczność można wykorzystać do tego, aby się trochę poruszać. Dobrym miejscem do tego jest nasze stanowisko pracy. Niektóre sposoby na drobną aktywność fizyczną za biurkiem są oczywiste i wydaje się, że każdy o nich wie – pytanie tylko, czy ta wiedza przeradza się w praktykę. Być może dzięki […]

Czytaj dalej →