Jak sprawić, aby ostatnia godzina w pracy była tą najbardziej produktywną?

Produktywność w działaniu – czy to w pracy, czy w codziennych obowiązkach, jest podobna do maratonu. Nie można być produktywnym, jeśli pracujesz wydajnie przez jedną godzinę, a przez dwie kolejne zwalniasz tempo. Podstawą jest zatem utrzymywanie stałego poziomu. Niektórzy ludzie mają wrodzony dar koncentracji, ale nie oszukujmy się – należą oni do mniejszości. Nasza siła woli jest skończona i równomiernie wyczerpuje się w ciągu dnia. Do czasu, aż skończy się dzień pracy, nasz zapał do działania potrzebuje ciągłego […]

Czytaj dalej →

Jak stworzyć lejek sprzedaży?

Z pewnością niejednokrotnie w ciągu intensywnego i wyczerpującego procesu sprzedażowego zerkałeś na swój notatnik, kalendarz, terminarz, porozrzucane dookoła karteczki samoprzylepne i skrzynkę odbiorczą w poczcie, stwierdzając: „to nie działa”. Pocieszymy Cię – nie Ty jeden tak miałeś i masz. Uporządkowanie spraw, myśli, pomysłów dotyczących sprzedaży bez jakiegokolwiek planu i struktury skutkuje niedostrzeganiem wszystkich możliwości związanych z prowadzoną transakcją i zaburza umiejętność przewidywania. Rozwiązaniem na taką bolączkę jest koncepcja lejka sprzedaży. Pozwala […]

Czytaj dalej →

7 sposobów na to, abyś mógł zarabiać na copywritingu

Jeśli utrzymujesz się z pisania, jesteś np. copywrtiterem, z pewnością niejednokrotnie usłyszałeś od znajomych czy rodziny: „Czy da się coś na tym zarobić? Czy to opłacalne zajęcie? Nie lepiej znaleźć sobie bardziej praktyczny zawód?” Ci, którzy tak myślą, z pewnością nie zdają sobie sprawy z tego, że dzisiejszy wirtualny świat i cała myśl technologiczna współtworzone są zarówno przez system zero-jedynkowy, jak i przez słowa. Istnieją, dlatego że są ludzie, którzy kreują myśli warte słowa i myśli warte upowszechniania. Tekst, wideo, […]

Czytaj dalej →

Nawyki, które utrudniają sprzedaż

Sukces sprzedażowy zależy w większej mierze od pracy, zdobywanego doświadczenia i ciągłego szkolenia się w tym zakresie aniżeli od talentu. Ale jeśli myślisz, że wszystko, czego potrzebujesz, to pielęgnowanie w sobie pewnych nawyków, to jesteś w dużym błędzie. Rzeczywiście, w sprzedaży wiele od nich zależy, ale tak samo, jak powinieneś je w sobie rozwijać, tak też musisz je przełamywać. Dlaczego? Większość nawyków człowieka podąża po linii najmniejszego oporu. Jeśli jesteś rannym ptaszkiem, zdecydowanie łatwiej jest Ci wykształcić w sobie zwyczaj do wykonywania […]

Czytaj dalej →

Zostałeś managerem? W takim razie musisz wiedzieć o kilku rzeczach.

Bycie managerem, czyli zarządzanie – projektem, ludźmi, to nie końcowy przystanek w karierze, który pozwala osiąść na laurach. To tak naprawdę dopiero początek drogi, wymagający ciągłego samodoskonalenia się i zdobywania wiedzy. Większość umiejętności managerskich przychodzi z czasem, jest nabywana w trakcie pracy, nie sposób się ich zawczasu nauczyć. A popełnianie błędów to chleb powszedni. Ważne jest jednak, aby z tych pomyłek wyciągać wnioski na przyszłość.

Czytaj dalej →

Jakie pytania powinieneś sobie zadać przed zakupem CRM-u?

Inwestycja w odpowiedni system CRM jest inwestycją w Twój biznes – kto, jak kto, ale my to wiemy doskonale. Powiedzieć, że dzisiejszy rynek jest bardzo konkurencyjny, to jak nic nie powiedzieć. O tym, że klient wybierze właśnie Ciebie, decydują czasami niuanse, a tym niuansem może być właśnie trafiony w dziesiątkę zakup CRM-u. Pomaga on rozpoznawać właściwe inwestycje, zwiększać sprzedaż i pozostawić cenną biznesową wiedzę wewnątrz firmy w sytuacji, gdy pracownik odchodzi do konkurencji. Te i inne oczywiste korzyści wynikające ze stosowania […]

Czytaj dalej →

Strona internetowa sklepu – jakie elementy wpływają na zwiększenie sprzedaży?

Prowadzisz sklep internetowy? A czy wiesz, kto jest sprzedawcą, z którym klienci mają pierwszy kontakt? Strona internetowa Twojego sklepu. I jako dobry sprzedawca powinna być stworzona tak, aby budzić zaufanie dla marki wśród odbiorców, opowiadać o produktach w sposób przekonywający ciekawą historię i mieć istotny wpływ na zawierane transakcje. Jakie elementy strony internetowej sklepu są zatem kluczowe dla sprzedaży?

Czytaj dalej →

Co musisz wiedzieć o swoim kliencie?

Realny nabywca Twoich usług lub towarów jest namacalnym dowodem na to, że prowadzone przez firmę działania marketingowe trafiają do zamierzonej przez Ciebie grupy odbiorców. Planując je, najczęściej stwarza się obraz rzeczywistego klienta – abstrakcyjnego tworu, który spełnia cele przedsiębiorstwa. Pytanie tylko, na jakiej podstawie wykreować takiego odbiorcę i, co najtrudniejsze, w jaki sposób przeobrazić ideę w realnie istniejący byt. Oto lista pytań przydatnych podczas procesu […]

Czytaj dalej →

Jak utrzymać motywację do pracy przez cały dzień?

Są dni, kiedy ciężko jest znaleźć w sobie motywację do jakiegokolwiek działania, a co dopiero do utrzymania jej na wysokim poziomie przez 8, 12 godzin lub nawet więcej. Na to, jak bardzo i czy w ogóle jesteśmy zmotywowani wpływ mamy my sami, ale również docierające do nas bodźce zewnętrzne. Trzeba zatem przeciwważyć je właściwymi środkami.

Czytaj dalej →

Stopka mailowa – jakie elementy powinna zawierać?

Każdy e-mail pisany w stylu formalnym winien być opatrzony odpowiednimi zwrotami. Zasady te obowiązują również w kontaktach biznesowych, w sytuacji, gdy piszemy do klienta. Dziś zajmiemy się zakończeniem e-maila i nie chodzi tu o końcowe zwroty grzecznościowe w stylu „pozdrawiam”, „z poważaniem” czy „z wyrazami szacunku”, ale o to, jakie elementy powinna zwierać stopka mailowa przedstawiciela handlowego. Czasami nie przywiązujemy wagi do jej wyglądu, a okazuje się, że może ona przekonać do nas klienta i wzmocnić z nim naszą relację biznesową. Zdziwieni? […]

Czytaj dalej →